God morgon 2008-08-12
Morrn!
Ny dag, solen skiner, men jag är lika seg idag som igår.
Elin sover och Ponteman kommer med morfar och mormor från Hälsingland idag. Ska bli skönt att få flocken samlad igen.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hallå i alla stugorna!
Här skiner solen, fast det är lite disigt. Regn är utlovat i dag, men det ser just nu inte ut så i alla fall.
Får se vad dagen har i sitt sköte, kanske att vi börjar riva dom gamla hästboxarna om det blir regn, annars blir det utearbete, ex.-vis all ogräs som snabbt som ögat tittat upp i rabatterna…..
Fånga dagen!

Godmorgon! På schemat idag står först gröt till Kevin sen är det helt tomt, gott! Ha en bra dag allihop!

God morgon! Jag ska åka till Rättvik och titta på Järvsöfaks i hans comeback om ett par timmar - han är så läcker, utan tvekan vet han att han är en stjärna. Jag är fortfarande halt efter helgens bravader, om jag hade haft en häst med samma skada hade jag varit orolig (senskada!) men när det gäller mig själv är det inte så noga…
God morgon! Visst är det härligt med sol igen!
Jag sitter och väntar på att katalogen till premieringen i Sundsvall den 23/8 ska läggas ut på Mellan Norrlands hästavelsförenings hemsida. Men de håller på att göra om den, så jag får snällt vänta. Ska åka upp dit och visa mina "småtjejer" som nu blivit hela 3 år. Vad tiden går fort, nyss var de små busiga ulliga föl.
Idag ska jag njuta av min sista semesterdag, fast vi har en hel del på schemat. Ha det så gott!
Tigerlilja på bild, som aldrig kunde gå lös efter sin mamma, hon drog iväg…Mycket häst i den lilla röda kroppen var det redan från början.
God förmiddag!
Här skiner solen, hoppas den fortsätter med det.
Vaknade 5 o skickade iväg gubben till sitt slaveri…
Sedan vaknade jag vid 7 igen av att "hästsonen" rasslade iväg på cykeln för att släppa ut hästarna. och då borde jag sovit vidare…
Jag har en ledig dag idag, härligt! Då senaste tiden varit "helt hysteriskt"
Till helgen anmälde vi inga hästar någonstanns, vi ska vara lediga!
Kanske hälsa på hos bekanta som vi lovade för sissådär 6 år sedan…
Här en bild på mig själv när jag besökte Granö stall, men en annan hästras…

God morgon. I dag verkar det bli uppehåll. Det har varit ett evigt hattande här med exemtäcke på eller av.
I dag hade jag tänkt försöka börja städa ur det som är tänkt bli vår nya selkammare. Men jösses vad gamla bönder samlar på sig skräp… Varför i hela friden samlar man på gamla kosvansar, trasiga bindslen, utbytta mjölkmaskin delar mm mm. Hittade allt möjligt skräp. För inte allt så länge sen var det där mitt stall men det förvandlades snabbt till skrotupplag. Så jag har iaf att göra. Får väl ösa ner allt i den tomma ladugården så får de röja själva sen. Jag vet ju inte vad de vill kasta.
Hästarna börjar så smått komma i form igen. Elin red ett dressyr pass på Chirak nere på vallen igår. Han var riktigt fin, så nu har jag beställt en dressyrsadel. Hoppas bara den passar. Lilla Olle 2,5 år tog en liten tur på Birk oxå.
Ha det gott idag.
Hej, väntar på veterinären som ska komma och vaccinera korna mot "Blue Tongue"….Samtidigt tänkte jag han skulle få ID kolla och chipa lilla Vidalin.
Här är det grått och regnar…
#7 Idag har jag varit och klappat på Safir
, han ser riktigt fin ut nu och dom är jätte nöjda med honom. (och jag har inte fotat honom ännu
).
Vardagen är åter, lite jobbigt med dessa tidiga mornar men men… Började idag med mitt nya extrajobb oxå, så nu blir det ännu mindre tid till att sitta i soffan
.
Snart dax att sova, ha en bra kväll
På min sista lediga semesterdag idag har jag badat i en uppfriskande kall sjö, cyklat med min son och plockat kantareller i skogen. Lite ponnyridning har jag också haft för lite sommargäster. Sen hann jag med en sväng in till Norrtälje och handlade en tunn vit jacka. Få se hur länge jag lyckas hålla den ren?
God natt!