God Morgon 08-08-11
Efter tre mycket intensiva dagar med Dubbeltrav, festande, medeltidsmarknader och besök av trevligt russfolk, så lägrar sig nu lugnet över vårt hörn av världen. I dag skall jag vila, och eventuellt städa! Men bara eventuellt…..
Det blåser lite men det är dock sol! Sista veckan har vi fått ca. 60 mm regn, så nu kan det räcka för ett tag. Skulle vara kul att kunna åka till stranden några gånger den här sista semesterveckan!
Ha en fin dag alla!
God morgon! Idag är det dags för en shoppingtripp, så barnen har lite kläder innan skolstarten. Baskläder och nya skor. Kanske mamman kan få något med!
Jag behöver ett par skor.
Jag längtar också efter lite sol och värme, igår var det varmt en liten stund och då satte jag mig mot husväggen och njöt. Annars var det mest såga grenar uppe i vår lindallé, så slambilen kommer genom. De klagade sist på att grenarna repade deras bil.
Ha det gott!
God förmiddag får man nog säga, den här tiden på dygnet.
Lite småseg idag, men måste väl ta tag i ngt vettigt, att bara läsa Gotlandsruss i fokus ger ingen mat på bordet….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
Regn i natt och grå himmel nu. Hästtvätten som hänger på strecket har fått en rejäl sköljning. Idag kommer vårt shettisto med föl hem, hon har agerat rid och pyssel ponny åt en 6 årig tjej en vecka. Dottern har åkt iväg till betet för att rida varmblodet, han och Russe har blivit ompysslade av två tolvåringar som bor hos syster-kusin de här veckorna. Att låna häst några veckor på sommarlovet när man annars bor i stad är lycka för dem. Nu väntar nästa box på skurning.
Ha en bra dag!

#2 Men är ack så avkopplande och intressant. Är svårt att slita sig ifrån när man börjat bara.

God middag. Efter en lång helg med utställning och travtävling så känns det i kroppen .
Men jag klagar inte med att Wilma fick ju 41 poäng och Ijor vann enkelt och även Jasmin vann enkelt , Amanda körde sina ponnyer kanon bra i ösregnet som var i går hela dagen .
Sen i går kväll levererade jag även James Bond till sina nya ägare så man kan lugnt säga att jag hade fullt upp hela helgen :-)

God middag! Förmiddagen har försvunnit på travet, har skottat gästboxar efter helgens event, jättekul….. :( Men men nu är det gjort så det blir nog inte mer aktivitet idag!
Solen skiner just nu och det är varmt ute men blåser lite så molnen börjar hopa sig… Ha en bra dag!
God kväll!
Idag har vi gjort en hel del grovjobb i stallet. Mycket städning och mockning - vi har tre stora skogshagar som ska mockas! Och tro mig, det är inte lätt att mocka hage när man har en svans (Musse) som ständigt ränner efter en, biter i grepen och välter kärran… Hehe :)
Lite träning har vi fått avklarat också. Evert lunkade ut med Juppe, sen for vi båda två ut och körde Musse :) Musse var som vanligt pigg som bara den, sprang för glatta livet hela passet och brydde sig inte ett dugg att två stycken satt i rockarden. Han är så duktig min lilla gosse :)
Nu är jag jättetrött, så det blir till att varva ner lite och sen sova :)
Ha en fortsatt trevlig kväll!