Ur spår: vad heter era husdjur?
Våra heter:
Hundarna: Blomman (Broome egentligen) och Scilla
Katterna: Pelle Medsvans-WithNoBalls (alias Pellekatten), Mister Lill-Ture Hanky och Fröken Sofi avf Tigersvans
Råttorna: Drottning Kryztyna, Drottning Silvia och Paris Hilton, The Party Queen!
Russen: Gerda och Hjördis (döpta av Tittut). Kallas oftast för "flickorna", "Gerdan & Hjördan" eller "Gerdis & HJ".
Inalles är det: två hundar, tre katter, tre råttor och två russ = åtta djur.
På bilden: Paris Hilton, the party Queen - alltid på väg på nya äventyr … ;)
Oj! Råttorna har jag inga namn på…..dom bor ute nånstans, fråga katten…..
Som heter Månsan, Kissen, m.m. m.m. och är en steriliserad hona, en jägare av Guds nåde, häromkvällen kom hon in med en råtta som hon tyckte jag skulle spara till frukost…..
Hundarna heter Enya, korsning collie/border, en ylande tok! Jag är också fodervärd, eller vad det kallas när sonen inte har möjlighet, till Rågsvedens Lusen, världens mysigaste tax, långhårig dvärg. Alla som träffat Lusen blir helt sålda!
Våra russ är: Dulilla Roll, Deli Ess med fölet Diva Ess, Lova Ess med fölet Litas Ess och en delägd Jello Ess. Trappa ner på russen var det ja……
- Katterna: Morris (tvprogram) och Crash (playstation)
- Marsvinen: Boris och Rufus
- Gotlandsrussen: Tigerlilja (indianflicka i Petar Pan) Karismas GerTi, Dorina Spin, Cronelds Arrak (chokladboll)
- Shetlandsponny: Slättens Manda, Cronelds Bam Bam (Fred Flinta)
Det är Bam Bam på bilden 2,5 månad gammal.
Fyra katter, Sussie, Tusse, Maja och Nisse
Fem pållar, Grus, Tjibus, Wilda, Njord och Ull
En gutebagge, Waldemar
Tackorna, Sissi, Ullevi, Fia, Fidelie, Beatrice, Fiffi, Fiona, Ulla, Bia, Lillemor, Sara, Solbritt, Under, Birgitta, Ada, Alice, Asta, Ulrika, UllaI, HornAnna, HornAnny, UllaII, HornAnnie

Mina tre undulater heter Fegis, Knaso och Grå.
Dom två pållarna Amaretto och Aramon.

Stor svart vresig katt, köpt på katthem för cirkus 5 år sedan som heter Rattentot, men kallas Ratte.

* Hundarna heter Anton(Berner Sennen) och Kasper (Blandras, golden-labrador)
* Hästarna heter Drömprinsen,Ripadals Fjonkan,Cancan,Ripadals Ramona, Ramiina, Båtares Dina, Palmbackens Fideli, Palmbackens Prins, Min Ponny, Palmbackens Fijona
Och en hel drös katter med världens konstigaste namn:) barnen som döpt dom
Här är Familjen Anderssons djur (har dock inte alla pållar hemma)
Marsvinen heter Snurran och Myran
Kaninernas namn är Nala,Millie och min syrras kanin Kenzo
Shettisen heter Rulocco
Russen heter:Stjärnglans,Tiara,Cissi,Stjärnsaga,Stjärntindra,Stjärnklar,
Juventus,Ossborn,Lill-svinten,Romulus
sedan är vi delägare i varmblodstravaren Kodzon
Vad härliga namn alla har på sina djur!

Katterna heter Missy, Gusten och Ofelia. Borderterriern Debbie. Russen Rosalie, Dar's Golf. Shettis Golden Delicious, arab Razzia.

Hundar: Maja & Doris
Katt: Primo
Fåglar: Izor, Wendy, Kiwi
Hästar: Colt, Felicia Z, Thai Tonic, Ophelia

Vi har 3 katter: Anouk, Bästie och Fenix (och till dem hörande kattungar). De har ännu "projektnamnen" Stålis (en stålgrå kattunge), Sotis (en svart kattunge med vita tassar och haka), Svartis (en helsvart kattunge som ser ut att bli långhårig), Skugga (en annan helsvart kattunge som jag tror blir korthårig). Det är Fenix kull. Sedan har vi Bästies kull. Hon fick bara en kattunge Buse Bus som är grårandig med vita tassar och nos. Anouk fick Emil (gulrandig), Rulle (gulrandig), Champis (gräddgul) och Busan som är grårandig utan vitt.
Hundarna heter Bessie (liten blandras) och Lady långhårig collie(egentligen Amyfield´s Lovely Little Lady).
Hästarna gör jag som #17. De är för många… 

Hundarna heter Penny Lane och Lady Madonna.
Katterna heter Max, Sibylla, Krysset, Busola, Lilla Prinsen och Senap.
Har haft hamburgertema på katterna men Mc Donald, Frasses och Korvgubben finns inte längre ibland oss och namnen tryter.. Busola är Peders favoritpizza och Senap är väl nästan ett tillbehör iaf… 
Vi har för tillfället 6 kattungar som är leveransklara om några veckor också.

Husdjuren - djuren som bor inne i huset eller?
Då är det enkelt, inne bor vår schapendoes Elke, gerbilerna Silke, Lakris, Sammet och Kola samt katarinaparakiterna Nutte och Nemi. Fåglarna är en ständig källa till munterhet vid middagen:D
Husjduren som bor ute i stallet är betydligt fler, ett 50-tal marsvin, tre gotlandskaniner(Gubben, Mannagryn och Havregryn), en hermelinkanin(Märta) och fem lejonhuvade kaniner(Toy, Dogge, Grållan, Liquirice och Luddis)

#21 Oj jisses va gnagare ni har!
- Vi har en hund. 3-årig blandistik som tävlar Agillity. Sasha var namnet.
- Katten Silver. Född hos Nogerius!
- Och alla Russen så klart. Egenägda på gården just nu: Silverboy (Silver) Monela, Pirita (Pirran) m.föl Mirita (Mirran), Monique m.föl Mon Ami (Mimmi), Kremla (Kremlin), Zorrina Pi (Zorro) och Pegasus (Poppe)
- Äger även utlånade: Valter (Valle) Musseron (Musse) och Pirana (Pippin)
Bild: Russen ser ni så fota bilder på så här kommer Sasha som sitter fint på en stubbe!
Kolla in alla djuren på www.teja.se
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Det här är min flock:
Russen: Tejas Primona, E DrömPRInsen U AneMONA. (min ögonsten och drottningen på gården, oftast varhellst hon kommer faktiskt…)
Retzina E Allg Opal G Ue Axel som är hennes hovdam..
Shettisen: Hamres lilla Hiawatha -2005 och världens snällaste
Hunden (bild) Peony alias (för tillfället) hundskrället eller terroristen en 7 mån Rhodesian ridgeback. När hon är lugn, "godingen"
Katten Elton, döpt efter vår fösta hund, en "elak" york som jag tog över efter en gammal tant. Han högg vilt omkring sig så fort han inte fick som han ville men det gjorde inte så mkt för han hade ändå inga tänder kvar!
Förr tillhörde också marsvinen Marwin och Elvira familjen men de har fått flytta till ngn som hade mer tid till dem men marsvin är underskattade trevliga husdjur tycker jag.
Precis innan jul förlorade vi vår Ridgeback Party, inte fyllda 6 år i en ovanlig tumörsjukdom med mkt hastigt förlopp Trots att vi befann oss på sveriges mest välutrustade djursjukhus gick hon inte att rädda. Det var fruktansvärt hårt och hon är mkt saknad av alla i familjen.

Råttor: Tilda, Molly och tre.
Russen: Neptun Roll och Rara.

Vi har en katt som heter Hilding
och en hund som heter Birger…
.

I min familj finns det en hund vid namn Hjördis,
en kanin som heter Gucci
och russet Ljungens Pirat
Mina kaniner heter Flipp och Flopp.

Min hund han heter Melvin och är korsning Collie/dalmatin.
Vi har två katter; den ene är kastrat och heter Frank. Den andra är en gammal hon katt som heter Pullan. (kommer av att hennes mor hette Gullan..
I 20 års present fick jag tuppen Lennart med 3 st änså länge odöpta hönor. Ge Gärna namn förslag om ni vill…
På bilden Melvin en vinter kväll.. ps det är mindre än ett halvår kvar till jul…
#2 vad vacker han är!
Har vi inte haft en liknande tråd?
Alla djuren hos mina föräldrar….det är många.
Höns och gäss har för tillfället inte namn. Ibland så får vissa namn, mest om det är något speciellt med dem, så man känner igen dem. Annars så heter de bara gæsse alla gässen och hönorna heter høne och tupparna heter hane. Enkelt!
Hundarna heter Molly (mamma) och Betty (dotter)
Kattarna har namn, men jag kommer inte ihåg alla. Årets fyra kattungar heter Pelle, Otto, Ester och….kommer inte ihåg den sista.
Korna heter Elvira, Eva, Evita, Egon, Evert och Kamma
Hästarna: Hrafnitinna (islänning) och Stickan, Silja, Linea, Parky, Akleia och Vidalin.

Katten: Sigge McKwack
Hästarna: Marimo & Brutuz
Kaninerna: Filur och Bombay

Fåglarna: Chicco (undulat) o Mulle & Bullen (zebrafinkar)
Kaninen: Olivia
Kattungen: Teddy
Hästarna: Sannes Bozz (varmblod) o Lillefot (russ)
+ 15 fiskar, varav en heter Sture..

Har alla hästar här
Jag har en hund Atlas han är labrador, svart.

Katter: Gustaf (gissa hur han ser ut
) och Busan som är vår vaktkatt.
Shettisar: Allgunnens Sorro, Manilla, Skogmyrens Sofi, Toulouze, Sandbackas Moritz, Rinett, Elsängens Electra och Elsängens Yippi
Russ: Giro och Elsängens Noisette

Hemma hos oss finns
Hundar: Ruza och Tess (schäfer)
Katter : Elsa, Kosmos och Lenart (bondkatt, bondkatt/norskskogskatt)
Hästar: Craizy Daizy, Felicity, Rosita, Hurra och Zenita

Hos os er
Kattene: Thea (skovkat), Oskar (Maine Coon) og Fie (Skovkat/huskat)
Hunden: (Dværgpinscher) Miro
Hestene: (alle russ): Russack, Ditlev, Faust, Graf, Geena, Maritsa, Cesti, Ene, Rucia (+ 2 i produktion)
Hästarna: Tur-Bo, Olja och Dalsgårds Jolly Bob
Marsvin: Önette
Hund: Shellmore's Beautiful Tindra (till vardags enbart Tindra)
Katter: Skrållan och Tiger

Två hästar; Thyra & Pontare
Tre katter; Sotis, Trassel & Pinky.