Fyra fina flickor!
I en hage i Jumkil utanför Uppsala går just nu fyra vackra russflickor på bete. Alla är de diplomston, och dessutom är de släkt på mer eller mindre långt håll!
Pinja och Prilla är halvsystrar. Båda har Pica som mamma och Trojka Viking som morfar. Trojka Viking är e: Fridhems Jonatan, vars far är Jesper 340.
Gerda är e: Fridhems Jonatan, och har Jesper 340 som farfar, och Hjördis har i sin tur Jesper 340 som morfar.
Det var inte lätt att få in alla flickorna på en och samma bild, men här är ett försök!
Gerda 4583
Ljusbrun, stjärn, f: 2003 e: Fridhems Jonatan (e: Jesper) u: De Lizzy – Dardel – Jucent. Diplom 40p. Inriden, tävlad LD och LC hoppning. Ska köras in i höst. Deltagit i 3-årschampionatet, samt fått guld på utställning, deltog i Guldruss på Skansen -07 och fick då 42p.
Pinja 4495
Ljusbrun, f: 2002 e: Granit u: Pica e: Trojka Viking u: Phi – e: Herman. Trojka Viking är e: Fridhems Jonatan, som är e: Jesper. Diplom 40 p samt har fått guld på utställning. Inkörd och riden. Till salu!
Hjördis 4483
Svart, f: 2002 e: Jupard u: Welinda e: Jesper – Dröm. Diplom 40p, samt guld på utställning. Tävlat lätt körning. Inriden, men inte tävlad. Deltagit i 3-årschampionatet och kvalitetstävlan med goda resultat.
Prilla 4071
ljusfux, f: 1998 e: Primat G (e: Indus – Furir) u: Pica e: Trojka Viking – Herman. Dipl med 41p, samt fått guld på utställning. Tävlad lätt klass i körning med placeringar och mycket riden.
På bilden: Gerda, Pinja, Hjördis och Prilla.
Kul, vilket tjejgäng!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jättefina!
Nu funkade bilden, men den blev jättestor?! Nåja, ni får navigera runt i den själv och titta på de vackra flickorna på nära håll!
Vad kul att läsa om flickorna och se dem på bild!
Sött tjejgäng……

Vilka fina! De båda "P-flickornas" mormor Phi är syster till min Primusa (samma mamma i Pirouette)
Ja de var fina! Jag tyckte inte bilden var stor, den var normal ?
Men fick inte Hjördis 41 p på 3 års premieringen?
Jo, det fick hon. Jag skrev fel. :)