God morgon 2008-08-04
Åh det är måååndagmorgon….
Regnar lite idag igen. Ska ev försöka komma ivåg upp till Harmånger ett par dagar, får se hur det löser sig.
Nu väntar frukost. Ha det så bra idag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Mulet (fast just nu är det uppehåll) väder även i Leksand, det ska regna mer idag och vara molnigt de närmaste dagarna (enligt www.yr.no). Inget vidare fotograferingsväder för mig som gillar solsken i bilderna.
Smedens odöpt, hingstföl *26/5 e SM-vinnande föräldrarna Gumino 607 och Aida Roll 4563; fotograferad hos Smedens stuteri 2008-08-01
Irriterande med server-problemen hos iFokus igår - som på den gamla onda tiden, när sajten var oåtkomlig titt som tätt. Hoppas det var en slump och en engångshändelse.
I kväll är det sommarfinal på Rättvikstravet, det ska bli skönt att "få tillbaka" sina måndagskvällar. Rättvik är en utpräglad sommarbana med en intensiv tävlingssäsong, som alltså nu snart är över för i år - några enstaka tävlingsdagar under hösten kvar bara.
God Morgon!
Håller med Pernilla! Inte nog med att siten blivit mycket rörigare och fått en del försämringar, det är tydligen irriterande inkörningsproblem också! Ja, egentligen skall jag inte klaga på andra, nu den här sommaren så har tydligen alla turister sina laptops med sig på semestern, så det är nästan omöjligt att ladda ut hemsidorna…..ni kanske förstår vad jag menar när jag säger att jag håller igång fem stycken…..
Nu dansar vi regndansen och hoppas SMHI har rätt i dag!
God morgon! Jag hann precis läsa lite på sidan innan stoppet igår men skönt att den är igång igen. Här kommer en bild på Arrak (svart) från unghingstbetet, han har blivit så fin den godingen och se hur tajt han har blivit med Karismahingstarna GerT, Tim och så Präktig.
Ha en bra dag!

Godmorgon! Satt med på anmälningar till vårt dubbeltrav igår, mycket hästar och det ser ut att bli bra lopp på pappret iaf! Fick åka hem tidigt då Kevvan blev trött och grinig så skickar därför en JÄTTE tanke till de tappra som fick sitta hela natten för att få ihop det! Ibland undrar jag om folk fattar hur mycket jobb det är med att få ihop tävlingar, både trav som utställningar…
Skön dag hemma står på schemat! Ha en bra dag!
Gomorgon
Mulet här idag. Vi börjar jobba idag igen, Ove klev upp kl fem i morse……han hade ågren hela dagen i går!! Själv börjar jag kl fyra (16) så det är lugnt. Ska ta en städdag idag, inte så kul men nödvändigt.
Gomorron alla
Här lyser solen och det var ganska lagom temperatur för att köra häst, har kört en och det kanske blir nån till om min axel tillåter det….
#44 håller med dig ang anmälningar , att det är många som inte har en aning om hur mycket jobb det är med att ordna tävlingar…. särskilt dom som klagar.
Ha en bra dag runt om i landet!

God middag. Här regnar det som spön i backen idag så , jag kommer nog att försöka hålla mig inne så mycket som möjligt.
Wilma behöver väl tränas lite till utsällningen men dagen är ju lång och någon gång slutar det väl regna.
Jag är trött och stel i kroppen idag efter resan till Mantorp i går. Ijor verkade också ha ont av att åka långt , han var inte alls som han brukade , lite stel och ovillig och det har han bara varit 1 gång innan och då var det också när han hade åkt långt och länge i transport. Men han gick på en godkänd tid men som Amanda sa det var inte samma häst som det brukar vara , sådant känner man . Så om vi ska åka långt någon mer gång ska vi åka dan innan med han och se om det hjälper.

God Middag!
Här är det regn i mängder som gäller med tillhörande blåst. En dryg vecka kvar till jobb brukar aldrig ha ågren inför att börja jobba igen men nu har jag. Har fördrivit förmiddagen med att åka runt i lite ärenden och ätit lunch ute med sambo och dotter, det gör man inte var dag precis. Lika allergisk fortfarande, kan inte fatta vad det är jag reagerar på. E.m. ska vi fortsätta att skura boxar, passande väder för det.
Ha en bra fortsättning på dagen.
#1 och #3, vilka söta bilder!

Nån mer än jag som inte kan läsa nya meddelanden? Kan bara läsa gamla, hittar inte ens dem nya:(
Hej! # 10 Har du nytt namn och bild, snyggt! Allra längst upp på det blåa står det meddelanden, där vid kuvertet är det du ska titta! Jag provar att skicka PM till dig!

#11 Jag har också problem med mina meddelanden. Det står att jag ska ha ett nytt men det enda som visas är ett år gamla meddelanden som jag redan har tagit bort. Dessa går heller inte att radera fast jag försökt flera gånger nu.
Hemma har det ösregnat hela dagen, och även en bra bit upp i Sverige har det regnat, det vet jag för idag var vi och lämnade Oidipus på Fogdagården! Jag ska tala om för er som inte vet, att det är en supercool hingst, han var inte minsta svettig efter resan, steg ut av transporten värdig som en kung, såg att han var hemma och gick in i sin box utan att säga ett ljud.
Tack Rungegårds för lånet!
Sedan var vi hos familjen Ahlström och hämtade hem Silja. Hemma blev stona överraskade när de trodde att deras Oidipus kom hem igen, men så var det ju Silja!
På bilden Oidipus m. fruar (i går)
# 12 Då går du in på support.ifokus, där kan du få hjälp!
Efter att inte haft tillgång till en dator på en vecka så kom man in på ett nytt iFokus. Ett lite virrigt ifocus, men man lär sig väl att hitta här oxå bara man får lite tid att sätta sig ner och lära sig.
Idag har det regnat hela dan, det har nog kommit minst 20mm, igår kom det oxå 20mm. Tråkigt med regn men det det behövs verkligen.
Ha en bra kväll