Godmorgon 2008-08-02
Har just varit ute med hundarna, och nu sitter jag här med en kopp kaffe och surfar runt på nätet. Härligt!
I går kom Lilla A:s nya ponny hem - en stor d-ponny korsning ridponny - connemara. Ett jättefint isabellsto är det - men JISSES vad stor en d-ponny är! Jag som tycker Gerda är ganska rejäl ändå med sina 125 cm … *s*
Jag tror jag håller mig till russ i fortsättningen också! :D
Ha det skönt i dag allesamans!
God morgon russ svergie!
idag blir det mjölk och hallon till frukost, var och plockade 12L hallon igår.
Idag skiner inte solen men det gör inget för vi ska stå inne i stallet hela dagen, det ska kalkas väggar så det blir bländande vitt.
Men innan vi börjar med stallet ska jag ut och köra Minnéa och sedan tömkörslongera Bellan för hon ska på ridläger nästa vecka och då behöver hon finslipa formen lite innan

God Morgon!
Har just anlänt till Butiken, men idag jobbar jag bara till 13. Här är det betydligt svalare i luften ä tidigare i veckan, bara 17 grader, nästan så man va tyvungen att ta på sig jackan när man gick ut^^ Molntäcket är tjock och det ser inte ut att bli någon sol att tala om, snarare risk för regn. Men lite vatten behövs i markerna nu, så det gör inte så mycket.
Annars så är det mest stallarbete som planeras idag, en lättare motionstur med Hyppsen bla.
Ha bra allihopa!

God förmiddag! Idag står rundtur på södra Gotland med Pelle på schemat så det blir en lugn lördag! Lite mulet men ganska varmt, gör inget för mig om det blir regn… Ha en bra dag!!

God förmiddag!
Regn och grå himmel över Hälsingland. Har precis vinkat av en av mina kusiner som varit här från Göteborg denna vecka. Kul vi har inte träffats på 6 år, men det blir lite intensivt också. nu väntar AlfaPet sedan blir det skurning av någon box. Är jätteallergisk just nu så det blir nog till att försöka få en tid hos läkaren till veckan för att få ut min cortisonspray. Har varit utan ett år p.g.a. av byte av familjeläkare och den nya vägrade förnya mitt recept utan besök och då har det inte blivit av.
Ha en bra dag!
God Eftermiddag!
Har målat stuga sen kl. 9 i morse, men är äntligen klar! Väntar på regnet som är utlovat, det är jättemulet, men inte en droppe har kommit ännu…..
Ha en bra lördagkväll, det har jag, skall fira nu när jag fick resultatet från russloppet på Solänget!
God kväll!
Idag hände det grejor uppe i skogen… Razmus Raid, 2 år, ställde för första gången till det när han skenade iväg, slog i vagnen i ett träd och for omkull… Som tur var gick det att få av sele och vagn hyffsat fort och han gjorde sig inte illa. Jag tog hem han, selade på med en gång och körde en tur, och han verkade inte alls påverkad av den lilla incidenten…
Nu ska jag och ta in vildingarna i alla fall :)
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Hejsan!
Idag har jag varit otrogen! Jag menar jag åkte inte till Eskilstuna på utställning, jag har varit medhjälpare från 7.30-23.00 på en kompis eskapader, en kaspisk utställning. Det var intressant och efter utställningen fick jag möjlighet att prata med en av de engelska domarna. Hon frågade om jag hade tänkt att köpa mig en kaspisk, häst men jag svarade nej. De är fina och trevliga på sitt sätt men jag har ju mina fina russ här hemma.