God Morgon 2008-07-31
Morgon där ute, vakanade tjock i halsen får se vart det leder vill inte bli förkyld. Trodde att höt skulle bli klart igår men ett litet haveri satte stopp för det, men det är bara några storbalar kvar att göra. Sedan skall alla maskiner till olika ställen och göras ordning för vinterförvaring (brukar alltid missa några nipplar när jag smörjer) Hästarna skall få nytt bete idag så blir de glada och feta.
ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här skiner solen idag också, även om de lovat regn under kvällen. Få se om vi hinner pressa ett lass hö till. Vi har nu kört in ca. 12 ton, och har så vi klarar oss, men har två ha oslaget och fyra ha torrt… Det är säkert 30 ton som ligger ute på åkern det är så otroligt mycket hö i år, vi får väl bränna det, för vi kommer inte att kunna ta reda på det.
I eftermiddag ska Sara iväg på ett ridläger till imorgon, då vi far söderut med sikte på gotland.
Vad fort tiden går - redan 31 juli och det känns som om det bara var några dagar sedan det var i början av juni!
i går kväll var vi ute på körtur med Hjördis och Prilla. Hjördis har ju vilat i ett par månader vid det här laget, men var pigg och glad och gick på fint framför vagnen. Gå bakom Prilla gick INTE - nej, hon skulle om och vara först! Det ni! :)
Och det var SÅ himla roligt att köra henne alltså! Vilken pärla till häst hon är! :)
"# 2 Precis vad jag ocks konstaterade, juli månads sista dag. Är det konstigt man blir fartblind?
Gammelmatte är mer än glad när lilla Hjördis och de andra sköter sig. Var ute och åkte häst i lördags, så jag börjar bli lite köra-häst-sugen!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#2 Du får köra tandem med Hjördis som förlöpare, det skulle hon nog gilla för då får hon springa först. Tandem är skoj men svårt, det är mycket vingligare än att köra par eller fyrspann, och det funkar inte om man inte har en förlöpare som bjuder framåt i (nästan) alla lägen. (bild från Wikipedia)

Solig morgon i Leksand, 16,6 grader, det åskade i går kväll och har regnat under natten så naturen är nytvättad. Sista dagen i juli, om fem månader är det nyårsafton, hm: bäst att gripa dagen.
Jag är tacksam att jag inte bor i Rättvik för där pågår den årliga Helvetesveckan, eller som det också kallas - Classic Car Week. Jag som inte är speciellt road av bilar (annat än som ett fortskaffningsmedel mellan A och B) tycker det är vansinne att korka igen ett samhälle med gamla amerikanare i en dryg vecka 
God Morgon!
# 1 Du minns väl var jag bor Bisse?
# 4 Jag vet en som är på din "Helvetesvecka"…..en lång en/ Mattias! Med tre veterantraktorer…..
Här är det också fortsatt helvetesvecka, alltså torrt som i en öken! Nu ser vi verkligen fram emot lite, eller snarare MYCKET regn! Hästarna äter det som har putsats från deras bete, med förkärlek brännässlor! Lille Litas badar varje dag i badkaret, så morgonsysslan för mig är att sätta på vattnet och gå dit och skura och fylla på varje morgon, han kan dra ur pluggen också, så när husse kommer hem blir det inget hål i badkarsbotten mer…..
Ha en fin dag!
Morron
Här är det lika varmt idag med. Väntar på lite regn, det har regnat och åskat omkring Linköping men inte ute hos oss.
I kväll ska vi pröva ett nytt redskap som Ove införskaffat sig til lUll, en slåttermaskin……skitfrän!! Ska ta kort så ni får se!
Ha en bra dag i värmen
God morgon! Jag har 13 dagar kvar innan plikten kallar mig tillbaka till arbetet och vill njuta av varje dag.
Här har vi det varmt och gott, men som hos er andra väldigt torrt! Det blir en dag på stranden med barnen, som är som små sälar. Vi får passa på innan ovädret kommer….
Ha det så gott!
Godmorgon!
Min första sovmorgon på riktigt länge, sköönt! Ännu varmt och kanonväder här på gotland, fast jag tror vi behöver lite regn snart ändå. Allting börjar äntligen komma iordning efter flytten in till Visby :) Ska antagligen ut till ponnyn och köra honom lite senare på kvällen, känns som en plåga att ut och köra i den här värmen. Ska nog jobba idag också, nu är det "bara" 12 hästar ute i Langeshage som ska mockas och fodras för, så det är väl bara att sätta igång.
Ha så trevligt idag alla.
Var ute och gick promenad igår och tog en så underbar bild med mobilen. Det är strandpromenaden med havet på ena sidan och kruttornet på den andra.

Hejsan! Vi har haft åskoväder, med massor av nederbörd, samt en lite ´"orkanvind" som drog omkull alla utemöbler och rev sönder parasollen som dessutom flög iväg! Ja så kan det bli. Men nu är det klart och fint igen.
Det började när vi var på stranden och badade och vädret slog om på 10 minuter. Jag packade ihop direkt och tog mig hem, alla på stranden skrattade åt mig bara för jag hörde lite åska på långt håll. Ja, vi bor 400 m från stranden och när jag var hemma så var ovädret här. Ja så kan det gå! Då skrattade de nog inte.
Go kväll alla gotlandsrussvänner!
Här i Uppsala har det också åskat nåt helt otroligt under em och början av kvällen. Så det blev inget kört i dag, inte … huvvaligen!
Men i morgon ska vi ut på en tur igen. :)