Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: vi-gratulerar
Läst 4300 ggr
[Tjiwi]
0

GRUS 363 fyller 29 år idag!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste hylla min gamla kämpe, GRUS som fyller 29 år idag. Jag köpte honom sommaren -85 efter tips från Ewa Alpmark-TACK Ewa för det. Hade nog inte trott att han och jag skulle vara ett par efter 23 år som nu gått. Han är i dag jättefin, var lite tunn och risig i våras. Han går med sina grabbkompisar ardennern Ull, nordsvensken Filip och så sin son Tjibus i hagen och det är härligt att se honom ihop med kompisar. När han var "aktiv" hingst så gick det inte att ha honom ihop med andra handjur så han har förut alltid gått själv. Vi har gjort mycket roligt ihop under åren han och jag, jag kan inte räkna upp allt men en av de roligaste utställningarna var i Tingsryd där han blev BIS och det var hela 95 russ med. Debuten i medelsvår klass körning på Ekensberg då jag ramlade ur vagnen i första hindret och han stannade och tittade förvånat på mig……när vi var i Mora-94 och tävlade SM i fälttävlan ryttare Ida Sandin. Han har varit skadefri under alla år och han har används flitigt, dock skadade han sig i hagen i mars93 och fick en fraktur i ett bakknä, efter två röntgen på klinik fick jag beskedet att han nog endast kunde användas till avelshäst och inte som bruks häst mer. Efter att den sommaren varit i Skåne och gått med ston kom han hem, ohalt, sattes igång och har efter det gått två SM i fälttävlan, hoppat L:A och tävlat medelsvår körning…..

Så…..HIPP HIPP HURRA på GRUS födelsedag!!!!!

florence-S
0

Stort GRATTIS till en hedershäst.

johannaolofsson
0

Grattis, vilken kämpe!

garrilina
0

Hipp Hipp Hurra från oss här uppe dottern Klints Wilda instämmer!

[Tjiwi]
0

#1, 2 Tack, ja, han har alltid ställt upp och alltid varit pigg och glad.

[Tjiwi]
0

#3 tackar så mycket, hälsa henne……Skrattande

Tittut
0

Grattis Grus!!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Teja-Bea
0

Hurra och applåder!! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Croneld]
0

Grattis Grus, må du leva i många år till!

Chirak-96
0

Grattis Grus och matte med förståss, till att få ha en sån vän så länge. Med tanke på hur fräch han har hållt sig så får ni nog många fler år tillsammans! 

Första gången jag såg Grus var på ponnyutställningen i Valla 1995 där han blev BIM och jag minns att jag tyckte han var otroligt vacker!

karisma
0

Grattis Grus

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Russtoka
0

Såna gamla kämpar gör mig alltid så rörd. Grattis!

savrarpstuteri
0

Stort grattis till "gamlemannen"!

Glöm inte bort att berätta att "stjärnan" även varit en god ponnytravare Glad! Minns jag rätt när jag säger att rekordet hans är 2.04 nånting?

[Grabbarna-A]
0

Grattis Grus Glad och matte Tjiwi

Cara-Mia
0

Grattis Grus!

MagganS-B
0

Grattis GRUS, ett strålande exempel på att russet verkligen är allround!

Mixie
0

GRATTIS :):)

//Mickan

russingar
0

SkrattandeGrattis GRUS Skrattande

Wruss
0

Jag har ju haft den äran att få ha Grus på station en sommar. Hemma hos oss producerade han ju bl a ovan nämnda Klints Wilda samt godkända hingsten Winberg 549 (också han en väldigt välanvänd bruksponny!). GRATTIS Grus - jag är övertygad om att din matte gjort din 29-årsdag till en bra dag Glad!!

[Tjiwi]
0

Grus hälsar och tackar så mycket.

Jo det stämmer att han gick 2.04.4 på travet också. Det är nog den enda grenen som han inte gjorde sitt bästa i på tävling. Han var oftast okoncentrerad och sprang och kollade in de andra i stället för att ta i max, han har aldrig varit trött efter ett lopp. Jag ville så gärna få honom under två minuter som då var en drömgräns. Körde honom starx under i några jobb men lyckades inte med det på tävling.

Ledin
0

Grattis

juventus
0

Grattis Grus på 29-årsdagen!

Önskar sonen Romulus och hans tvåbenta vänner ( Familjen Andersson)Glad

bilden: Romulus från dagens betessläpp

SigneK
0

Grattis Grus!

entill
0

Grattis på födelsedagen "gamle man"  önskar den "unge" Jonatan med åldrig hustru Tiddeli!

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Toppan
0

Hinner också säga GRATTIS innan födelsedagen är slut!

mellanbyns
0

Grattis i efterskott!

Lisa-trollet
0

Grattis i efterskott

UllisT
0

Första gången jag såg Grus var på en travtävling och jag var då inte gammal (11år). Jag sa till min mamma (Bibbi) att den hästen är den finaste & vackraste jag sett. Varje tävling vi möte Grus så var jag helt salig. Men sen en dag så kommer Ewa A fram och frågar om jag vill rida monté på ett russ för det var ngn som behövde en liten ryttare, jaa det kan jag göra sa jag. Oj vilken lycka det blev när det visa sig vara Grus hon menade. Jag fick rida Grus i några monté lopp för Ia. Men den stora lyckan var när Ia blev för gammal för travet så frågade hon oss om vi ville låna hem honom. Ni kan ju tänka er vad mamma svarade (vågade inte säga nej, för hon visste vad jag ville) :-)

Vi hade privileget att låna Grus i 2år och jag betäckte mitt eget sto Piroulina som idag är 25år som fick Pindourella e. Grus.
Jag tävlade trav och monté på Grus men var för gammal att tävla hoppning. Medans jag hoppade min d-ponny så fick lilla syster Mia tävla Grus i hoppning. Jag var bestämd mot Mia så hon fick inte rida honom så mycket hemma utan jag red till honom åt henne sen fick hon bara vara med på Ted Netterqvist träningarna för då red jag ju ändå min d-ponny, ha ha ha och tävlingarna förstås.

Jaa det är nog än idag den hästen som står mig närmast förutom Pirran. Grus kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Jag har sagt till mig själv att jag ska åka och hälsa på Grus & Ia men som vanligt så rinner tiden bara iväg. Men jag hoppas hinna göra det innan det är för sent.

Jag önskar dig Grus ett stort grattis i efterskott. Hälsa din matte Ia
Kram från Ullis (Ulrika Telhammar)

Anna-Uppsala
0

Grattis farbror önskar småflickorna Gerda och Hjördis i Uppsala! :)

juliapettersson
0

Grattis i efterskott, önskar dottern Rosalie!

[Tjiwi]
0

#29 Tack, vad fin hon är Rosalie

EmmaSofie
0

Grattis i efterskott!

[Tjiwi]
0

#31 Grus tackar så mycket!!Skrattande