Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 900 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-07-29

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute på er alla. Lite svalare idag bara + 11 just nu och ser en skymt av solen bakom molnen Idag får jag hålla tummarna för min gammla Ursus har lånat ut honom till x-et för han ska pressa storbal åt någon granne hans fina MF har pajat någon multipump vad det nu är. Har vilodag från hösialget ska stränga och pressa i morgon det sista  sedan ska jag vara klar för året? Får se om jag klara mig för vallarna har givit ca 30-40 % mindre i år, Sedan är det dax att skicka för analys alltid kul på hösten att räkna ut nya foderstater till hästarna Tur att man köper färdig foder till hundarna  Ha det gott där ute för det ska jag ha

Bild trött ursus

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

wilson
0

Godmorgon! Här skiner solen och man är uppe i ottan för att hjälpa Maggan med premiering av Deli idag! Ska strax väcka Kevvan och ringa och väcka mommo som ska med som barnvakt!

Annars blir det en lugn dag, körde Trofe igår och han va fin, Syrran körde Winnica tillsammans med oss och det tyckte han va riktig kul, nytt damsällskap!! Cool

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel, och i eftermiddag ska vi pressa hö. Synd bara att jag jobbar då, så Peter och SImon får sköta det själva…Vi ska flytta ner hästarna på betet så alla är på samma ställe medan vi är borta på gotland nästa vecka. Tävlingshästarna blir nog glada åt litet gräs:)

Tittut
0

Morning!

Även här skiner solen från en klarblå himmel, inte ett moln i sikte.

Det blir nog lite hemarbete som vanligt idag.

Sola försiktigt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

dullen
0

Godmorgon alla !

Här utanför Umeå skiner solen och höet är inne på skullen- skönt, har ordnat mig lite ofrivillig semester då min häst olyckligt och snubblade omkull under en lugn ridtur, jag åkte naturligtvis i backen och fick nyckelbenet ur led så det blir nog ingen hästkörnig på några veckor…..

Hoppas man är ok till utställningen 23/8 i Umeå så man kan visa hästar.

Ska nog in till stan idag en sväng för lite småfix

Hare gott!

[Croneld]
0

God morgon!

Jag lassade in ett till lass hö med småbal på skullen igår, idag blir det Stockholmsresa med familjen i värmen. En liten morgonbild från hagen på Dorina och "hennes" shettisföl.

Ha det bra!

SigneK
0

Vad gulligt att de är så närt knytade :)

Godmorgon alla, jag ska lämna jobbet om en halvtimme, om bara min avlösare kan tänka sig komma!

Sen så blir det stranden! Höll på att döööö i går när det var så himla varmt och jag inte kunde gå någonstans (jobbar hela dygn)

Ha en bra dag! Cool

[Tjiwi]
0

Go förmiddag…….mycket hett här idag med. Det kom åskskurar runt om igår men inte hos oss……de sista stona åkte hem igår så Njord fick gå ut till de andra grabbarna igen men han var inte helt nöjd med det, har sprungit och skrikit efter Wilda som en tok!! Hoppas han lugnar sig snart…

MagganS-B
0

God Eftermiddag!

Ja så var då stambokföringen av Deli avklarad! Lagom väder hade vi i dag, inte så stekhett som det varit nu innan i några dagar. Ganska mycket publik fanns på plats, dom vanliga gamla russgubbarna satt på sina bänkar…..Många raser var representerade från minishettisar till ardenner. Naturligt nog så tittade jag mest på russen…..

Ett stort tack till Lena Martell som har Deli i ett strålande skick (som också Elisabeth Ljungstorp nämnde!), tack också till Wilson med syrra Marlene och mamma Katarina (bebisvakt) för att ni ställde upp och hjälpte mig gamla russkärring!

Wruss
0

#1. Skall Winnica betäckas?? Är som hennes uppfödare bara nyfiken….

Chirak-96
0

God kväll… har stått och målat i nya stallet hela dan, blir så fint så! Killarna håller på med stolpar och mellanväggarna nu. Men i morgon tar vi lite semester från stall fixeriet. Det blir Stockholm för hela slanten. Först en sväng till Skansen och sen Grönan, måste ju göra nått för de stackars barnen.

Hästarna står och flyter bort i värmen, kanske effektiv bantning för den tjocka som ska på utställning på lördag Skrattande. Kan inte köra honom just nu för att han får skav av selen, just på grund av att han är för tjock. "Kulan" (magen) trycker fram gjorden så den åker fram mot frambenen, sen blir det skav. Jag har för mycket bete, eller för få hästar???

Ha en trevlig kväll. Det är ju nu det börjar bli behagligt ute.

wilson
0

#9 Nej hon ska inte betäckas, min syrran tränar henne i vanliga fall i Stockholm men har fått med sig henne över semestern! Hon ska starta på för att jaga en tid under 2-minuter, vilket är nära… Cool

[Croneld]
0

Nyss hemkommen från Allsång på Skansen, det blev en heldag i en djurpark igen, med en trevlig avslutning. Vi satt och åt pannkakor brevid lamb-och russgiften, så vi kunde njuta av fina gotlandsruss! Sen passade vi på att gå runt i de fina husen som finns på Skansen. Men vad tomt det var på Tingsvallen, inte ett russ i sikte!

Skrattande

Wruss
0

#11. Bra att hon skall ner under 2 min. Samtidigt som det är synd att ett så underbart sto inte kommit in i aveln ännu. Men som bekant kan man ju inte både ha och äta kakan! Hoppas hon blir dräktig när den dagen kommer! Lycka till med kommande starter!