Vad gör dig glad just nu?
Kom just på när jag gick förbi mina syrénbuskar som blommar på sista rycket, att det gör mig glad att känna doften av syrén. Och kaprifol, och liljekonvalj. Och mina vackra lupiner som växer hejvilt i trädgården, och som jag tycker så mycket om?
Vad gör er glada just nu? Det första som ni tänker på och som kommer till er utan tanke?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag blir glad av att köra Colt när han känns pigg och fräsch!

Att se min lilla son le! ..åt precis allt….
Min första tanke utan "betänketid" är att snart kommer barnbarnet Linus hit o jag skall njuta dagen med honom
!

Blommor gör mig alltid glad, och doften av dem. Sen är helt klart mina barn ett stort glädjeämne för mig. Min man Jan får mig oxå (oftast) på gott humör!

Jag ska nu efter en "hård" arbets dag gå ner till vår brygga i ån och bada naken och sitta och där sen och filosofera lite…….

At jeg kan sitte på min veranda mens solen skinner, barnelatter fra trampolinen, og synet av 4 hester som går på beite . Befriende avslappende etter en travel dag på arbeid :0) Med tanke på at vi reiser til Alcudia på lørdag er tilværelsen aldeles perfekt! :0)
# 10 Det där såg ut som en äldre gosse!
Att det är så fint väder i dag när det är studentexamen, och att man kan sitta i kväll på verandan, ta ett glas vin och känna kaprifoldoften……och naturligtvis lilla Diva som går uppe i hagen med sin mamma…..
för varje dag som Kung Dar mår bättre och bättre!

Att få vara med min underbara dotter Towa.

Tanken att få åka och bada känns väldigt välkomnande!
Att vi har sommarlov nu och att tävlingssäsongen är på G!

När jag kommit in från tömkörningen med mina små som sköter sig utmärkt.

Att det just nu kommer en liten skur med regn.. Inte ofta man blir glad av det.

Att vinterns hö ligger på skullen och det har inte fått en droppe regn på sig, är jätte grönt, fint och doftar jättegott. Det gör mig glad för stunden!

Att jag och barnen har sommarlov om 5 dagar!!!!

Varje dag när jag läst den här rubriken har jag tänkt: Ingenting! Men idag kan jag säga att mina barnbarn gör mig glad, både de tvåbenta och de fyrbenta. Petronella och hennes Hjalmar tog sin första placering idag på Tingsrydstravet och fick rosett och prispengar, Storasyster Pernilla med Hjalmars lillasyster Hjulika kom strax efter och blev utan placering. Grattis Nella och Hjalle!
Den treåriga Trojkadottern Montrò gjorde sin första start på travet, vann loppet och gick en tid på 2.17… Bra början på en förhoppningsvis lysande travkarriär. Grattis Mallan och "Trò"!
Jonatansonen Amaretto blev Bästa valack och BIR på ponnyutställningen i Ösmo. Visste väl att han var en stjärna! Grattis Steffan, Veronika och Amaretto!
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Just i dag har jag väldigt mycket att vara glad över.
- Montró med Malena i sulkyn vann sin första start idag på en fantastiskt fin tid.

- Grannen, som dessutom varit min elev i tre års tid, tog studenten idag och jag fick glädjetårar i ögonen över detta.

Nyss hemkommen efter att fått fira med god mat och dryck.
- Underbart varmt väder idag också som gör mig glad.

- Eleverna har börjat sitt sommarlov och jag har bara två dagar kvar innan mitt sommarlov börjar.

Just för stunden är de Alex (Baron Alex) som gör mig glad. Igår kvalade Jessica Hjalmarsson honom i ponnytrav på den fina tiden 2.36,9. Stort tack till Jessica som lagt ner mycket tid på träningen. Alex är 8 år, hingst e. Lon u. Lobelia ue. Effekt. Att det dröjt med kvalet har berott på tidsbrist, saknad av egen kusk m.m. Men nu är det gjort så nu ska han tävla.

Det finns massor av saker som gör mej glad. fast jag säger bara 5 av dem 
1. Pysen
2. Att det är sommarlov
3. Mina vänner (hästarna ingår)
4. Fågelkvittret
5. Den värmande solen
Har tyvärr ingen bild på Pysen på denna dator
Att det har kommit regn!!
att jag idag ätit mogna solvarma vildsmultron!!!

Att det är Skolavslutning imorrn, ingen skola på 10 veckor, så Underbart att det inte finns! :D
en självklart att köra en pigg och sprallig Harry, och att rida stora hästarna, speciellt "Yang" och "Frasse" ^^ tihi, går så snabbt ;)
Sommarlov gör mig glad!
Två dagar kvar att arbeta sedan ska jag bada, äta glass och umgås med min familj och vem vet vad vi hittar på.

Att Lilla Kyra är mycket bättre och att jag tar studenten imorgon

Att min äldsta dotter Josefine har hämtat sig så otroligt bra efter förra veckans lårbensbrott. Trots en operation som pågick 5,5 timmar i lördags är hon nu uppe igen och har varit i skolan och kan vara med på skolavslutningen imorgon. Och dessutom åka med resten av familjen till Liseberg som planerat på lördag! Åh, vad skönt att det löst sig så bra denna gång!!
Och att Tjingan skall få vara sällskap till Wiranda i sommar. Båda stona kommer gå väldigt nära där vi bor, vilket kommer att möjliggöra att Tilde kan rida lite mer än när Tjingan gått i Stenstorp.
Att vårt fina shettissto Smedens Falsett, som vi höll på att förlora förra helgen pga ett svårt felläge hos hennes föl, har överlevt och blir piggare för varje dag. Nu springer hon tom iväg när man kommer till hagen för hon tror att hon skall få sin penicillinspruta:)
… att jag om ca 5,5 timmar kommer ha en veckas semester från mitt ordinarie heltidsjobb!! Å andra sidan kommer den veckan fyllas av allahanda andra ideella jobb…

Att jag har fått reda på varför neptun har hostat och snorat den senaste tiden. Han har pollenallergi. Känns skönt att veta om varför det har vart så. Dessutom har vetrinären sagt att det inte är farligt att träna och tävla på det så länge det håller sig nere… SKÖNT

Därför jag ska starta på bergsåker 15/6 med Ripadals valle :D
Just i dag är jag så glad att Lova klarade sin första fölning galant, och att det blev ett fint litet Brådis-föl!

Jag måste säga mina underbara gotlandsruss!
Jag blir glad varje gång jag kommer ut i hagen, vilken hage det än är!
Silverboy är så positiv, Pegasus växer så det knakar, Pirita och hennes bäbis är så härliga, Monique ska föla vilken dag som helst, Zorrina är så mysig, Kremla blir bara finare och piggare för varje dag osv.osv.osv!!
=D
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#40 Vad snygg Bonus har blivit - hm, den där skulle nog Liselotte inte ha sålt. Där gjorde ni ett klipp. Var rädd om honom, ser ut som ett hingstämne!

#41 Han är onekligen ett hingst ämne, rymde till grannens sto i natt, tyvärr för hans del så var hon inte alls glad åt sällskapet
Som tur var så slutade det bra, ingen skada skedd, han tömkörs för fullt nu och sköter sig bra. Vi hade tänkt ställa ut honom under sensommaren när Liselott inte dömmer, så får vi se vad de säger om honom.

det första jag tänker på som gör mig glad är att jag vann i går

Att neppe tog sin första seger idag :) på en tid runt 2.18. Första varvet gick på 24 och andravarvet på en 12 tid. Han tog ledningen i starten och svarade ut 2 hästar. den sista hästen slog han med 5 cm, så dom fick kolla målfoto… :) Det var min första seger inom ponnytrav och neppes lika så :) Har kämpat med den hästen i 3 år och äntligen får man utdelning :D
Mina barn, mina fantastiska vänner - och att ha en liten varm hundvalp i min säng på kvällen, förstås! ;)

#44 Grattis till segern!
# 44 Grattis till segern med Neptun Roll!!!!!
Jag är glad i dag därför att jag sålde för flera hundra på loppis i går, och kunde bjuda Micke på mat på Restaurangen i Herrvik på kvällen!

Tackar #46 o #47 :D

Att min semester startar på måndag och som pricken över i är jag på Lojsta hed då.
Jag drömde i natt att Pontus var borta, och nu är jag otroligt glad över att det bara var en dröm, och att han ligger i sin säng och sover!
Tidigare idag var det att sitta och äta lagom smält vaniljglass och varma hallon i skuggan av syrénbusken, med tre glada barn som sällskap.
I kväll har det glatt mig mycket att gammelhunden börjat att leka med Morris. Det tog fyra veckor, men nu leker de faktiskt.
Jag är glad för att mitt new forest sto, Fredriksbergs Tilda, som varit på betäckning kom hem idag, kostaterat dräktig med Jolly Roger:)

Jeg er glad lige nu fordi Maritsa som vi købte i maj har vist sig at være et super russ.
Maritsa har vist sig at være god at ride. LA. Hun er god til at gå for vogn og skal tävle for første gang i august. I dag har hun fået sko på.
Vi håber da på at hun kan videreføre Peter Pan's stamme, når hun bedækkes til næste år.