Godmorgon 08-07-27
Hejhå, era sömntutor! Opp och hoppa i sommarvärmen nu då! :)
Här skiner solen från en klarblå himmel och vi har varit ute på första hundprommisen. Valpen är lite trött - lekte länge med en kompis i går kväll, och hade sååååå roligt!
Det är så skoj att se hennes pappa också - han är väldigt mån om henne, och så fort den andra hunden gör något som möjligen kan vara dumt mot hans lilla dotter, så säger han "wooof" som en prudentlig dagisfröken ungefär!
nej, nu är det dags att surfa vidare - på bilden är det valpis på Disagårdens dag för en vecka sedan. Hon spanar in några söta gotlandskaniner i en bur - och de spanar in henne!
Ha det gott i dag och se upp så ni inte får värmeslag!

Godmorgon.
Idag är det dax att pressa hö, bara hoppas att värmeåskvädren håller sig borta…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God Morgon
Idag skiner solen oxå i Östersund. Var och fodrade Karamellen på travbanan för två timmar sen så nu laddar vi för race.
God Morgon!
I går var det sockenfest här i vårt fina gotlandsänge! Jobbigt och varmt, eftersom jag var med i kommittén…..Alltså blev det en lång natts sömn efter! Nu skall jag gå i skogen och kolla hästarnas vatten, i den här hettan tar nog ett badkar slut på två dagar…..
Ha en bra dag, hoppas ni har nära till vatten! Att bada i!
God morgon! Jag har varit nere och morgonbadat före frukosten med min yngsta son och tagit in hästarna för bromsen (annars galopperar de hysteriskt!) Så nu får de var inne från runt 9.00 till runt 16.00-17.00 beroende på värmen. Tur att jag har ett svalt stall. Hästarna springer med mig in och skakar av sig otyget och är så nöjda att få komma in!
Så nu får de gå ute på nätterna och gå in på dagarna och sova. Men det brukar vara under juli månad, så nu hoppas jag att det är slut på eländet snart!
Ha en bra dag!
Go dag!
Här lysser solen o de är varmt! I dag ska jag på Yttermalungs dagen. Och spela lite på kobingo. Titta på gammla kort, pelagonuställning m .m. Sedan i morgon ska jag troligen få skjusa Murkla till hennes nya häst kompisar som blir 2 isläningar. Och få bo med dom i deras ny byggda stall som inte är klart än men de bllir bra! Som jag ska flytta till pojkvänen i Malung. De ska bli skönt att hon får lite sällskap hon har gått själv nu i hagen!
Ha de bra nu i sommar värmen!

God Lunch?:P
blev till o sova lite länge jagade ponny inatt:/
Mawe har just kommit på vilken duktig hoppare han är o hoppade över sitt 110cm staket o ville hitta på nå roligare, sprang till varmblodets hage så man kan säga att dom har gått intervaller helt dy blöta var dom när vi väl fick tag på dom.
Solen skiner iaf här jag ska nog sattsa på att ta mig ner till siljan idag, sen lär vi lada lite för starten imorgon.
Vi ska nog grilla ikväll å tror jag;D

God kväll!
Hemkommen från en mycket varm dubbeltravshelg i Östersund. Mötte åska och regn på hemvägen. Blev ytterligare en 6:e plats för Garrilina denna gång i monté, hon var först utan pengar i sitt andra lopp som gick precis 1 timme efter montén, så vi är jättenöjda. Vår shettis Sörbys Sara tog en fin tredjeplats i sitt montélopp. Nu är de utsläppta i hagen och fick en regnskur på sig också när de precis kommit ut, tror att vi alla tyckte det var skönt att komma hem.