Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 911 ggr
Miii4
0

God Morgon 26-07-26

God Morgon allihopa, eller är det det?

Igår var en stressig dag, men hann med allt som skulle göras nästan, utom banken. Jobbade till 3 inatt dessutom, var hemma 4, för att sedan börja jobba kl 7 imorse igen…
Däremellan hann man med ett riktigt roligt insprängt lopp på Halmstad med Cascader (Niklas II - Miss Candy) som sänkte till 58,2 och vann :).

Idag ser det ut att bli en vaaaarm dag igen. Blir en runda ner till banan för att sparra ett russ i kval. Sedan stranden!

MagganS-B
0

Hur gör vi nu? Jag var 1 minut före…..

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror moderatorn slår ihop båda trådarna bara!

i går skjutsade vi ut även Gerda till Jumkil, så nu går fyra vackra russflickor - alla diplomston - på bete i hagen där tillsammans med den vackre cobben Brännvin.
Bilderna i går blev inget vidare, men så här såg det ut häromdagen - innan Gerda också kommit ut i hagen!

I övrigt är det väääääldigt varmt här. Men inte varmare än att valpen orkar jaga katter, välta blomkrukor, hoppa i mattes säng och en hel del annat hyss som valpisar brukar ha för sig. Nåja, hon tuppar väl av när termometern passerar + 30° … det gjorde hon i går, nämligen! Och matte också nästan … *flämta flämta*

Ha en härlig dag allesammans!

Jarhultdenyngre
0

God och God. Morgon har det varit åtminstone.

wilson
0

God dagens! Stekhett, trött liten bebis på soffan och en förkyld mamma, man är seeeeeeg som f-n men men. En tur med Trofe till dam har det blivit och nu ska jag ut och köra honom en sväng efter en veckas lugnt och skönt!

Grillning i afton och förhoppningsvis känner man sig bättre när det blir lite svalare… Cool

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll fortfarande varmt och hett *ler* Vi har börjat träna vårat 2 års sto som vi ska visa i Tingsryd , hon var ju inte så där super mycket hanterad när vi köpte henne, typ verkad och så bara *ler*.

Men det går bättre och bättre sen hur hon uppför sig när hon kommer bort vet man ju aldrig.

Passade på att fotofrafera henne i dag med , lägger in en bild på henne här.

muskot
0

#5 Vad fin hon har blivit!

garrilina
0

God natt!

Har precis kommit hem till stugan på campingen från en trevlig kväll på Östersunds travbana med grillning och tävlingar mellan klubbarna. Lekarna vanns i år av Bergsåker. Så nu blir det deras tur att se till att det blir tävling mellan klubbarna nästa års grillkväll. Nu väntar sängen och trav i morgon igen. Garrilina ska gå ut i två lopp varav ett monté. Fredagens lopp sänkte hon sig 1.8 sek. och tog en 6:e plats, hon tycker att det är så kul att vara på banan igen. Ett annat russ som tog en mycket lätt seger joggande runt var Dolk. Kusken vann även med sin Piggybank, Grattis till segrarna "Stally.

Ha en bra morgondag!

Vikasstuteri
0

Vi håller tummarna för  Garrilina, inte dåligt när man är 15 år och sänker sitt rekord. Två av sönerna startade också i fredags, Bonzon 4:a och Nicke 1:a, så Garrilina gör sig bra i avelsboxen också.

VeronicaP
0

#6 Tack Nilla ja jag gillar henne jättemycket och hon verka vara en väldigt klok häst även om hon blir lite förvirrad ibland *ler*

[Croneld]
0

Jag kunde inte fixa detta igår, men ja det får vara två trådar denna dag!

MagganS-B
0

Tog bort min…..

[Croneld]
0

Bra! GladMissade det!