Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 774 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-07-25

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon alla där ute, ny dag nya solstrålar Det är dax att starta upp min gamla traktor och åka ut och stränga hoppas att det är press torrt för mina små balar. Sedan blir det stora hösilage balar gjorda idag fast det slipper jag fattar inget av dessa maskiner behöver inte lära mig mer tur att jag har rätt hårffärg Ha det gått där ute

Bild Karismas L:A Kåre gömmer sig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Vilken söt bild!

Morris var kissnödig igen, eller om han var sällskapsjuk, så han väckte mig tidigt idag.

Ska se om det blir ngt vettigt gjort idag. Vore inte helt fel…

ha det gott so long!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Efter två negativa dräktighetsundersökningar tidigare i veckan fick jag i alla fall positivt besked idag: Hertiginna är fortfarande dräktig med Tyson, skönt! Allt såg bra ut med dräktigheten som idag är på dygn 28. Bara tio månader kvar, då…

Hertiginna åter i hagen i morgonsolen, med vackra sjön Molnbyggen i bakgrunden

ryttarn
0

Sitter med morgonkaffet efter att morgonbestyren är klara. Skall sätta mig på min 58 år gamla traktor och se om den överlever i värmen. Skall vända hö inför söndagens pressande och inkörning. Skönt med en hö körning utan regnpanik….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

God förmiddag! Städning pågår! Och jag har betalt räkningar, månadens häftigaste jobb! I går var det premiärdopp i Östersjön, behagligt varmt var det! Varmt i dag också, men städning är av nöden. I går fick hästarna komma tillbaka till sin ordinarie hage/skog, dom blev jätteglada, satte genast igång med att äta upp allt avslaget "betesputs" inklusive torra brännässlor!

# 3 Min är "bara" 44 år!

[Croneld]
0

Hejsan svejsan!

Jag är på Kolmården, min familjs  favoritresemål. Delfiner, tigrar och tapirer, ja djuren är många. I morgon ska jag fota russen som finns här. Det gjorde jag förra året också!

I kväll startar två av mina hästar i Östersund och min uppfödning Ijor nere i Halmstad. Lycka till, till dem!

[Grabbarna-A]
0

Idag var sista arbetsdagen på 2 veckor…Det ska bli skönt att få vara lite ledig.

Idag har jag faktiskt "ridit" min unghäst, det var häftig, har innan bara lullat runt några gånger barbacka. Det är en sån härlig känsla när man sitter upp eller spänner för vagnen de första gångerna på sin lilla bebis.

Ha en fortsatt trevlig kväll

[Croneld]
0

Nu har jag fått lite sms från landet runt om! Tigerlilja klarade sin första start fint på tiden 2.37,3, Jennifer var glad. Ijor kom 2:a nere i Halmstad på nytt rek 2.03,4. Grattis! Det var toppen, så nu kan jag gå och lägga mig! Alltid nervöst när man inte är närvarande!

Natti natti!

VeronicaP
0

#7 Sov gott ;-) Ijor var så himla fin idag och han är inte alls påverkad av värmen utan springer på lika glatt för det och han är så himla vältränad nu och verka orka springa hur mycket som helst  :-)