God Morgon 2008-07-24
Morgon i stugorna, strålande sol och varmt det är snart dax att motionera min Ursus på åkrarana Han är gammal och sliten men kämpar på, igår fick jag ringa efter nödhjälp för ett stag gick sönder men efter en timme så var vi åter i matchen.
Valparna växer så det knakar de är nästan tre veckor nu Gera mår så bra att hon inte ville komma in igår utan uppför sig som en riktig heden dam. Fölen har nu fått en personlighet som är underbar fast jag undrar vart det ska sluta med Frk Sverige, hon uppför sig som var ute och går på catwalk
Ha en bra dag där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
# 0 Det är väl trevligt när fölen vet vad de vill, och har lite personlighet. Det gäller att leva upp till sitt namn.
Gammelvovven väckte mig tidigt idag. HAn gick ut och åt öite gräs, och gick upp och lade sig nu igen.Lillturbo är rätt lugn så här långt.
Idag väntar artikelskrivande som skulle ha gjorts en hel vecka, sedan sopplunch med panschisarna vid kyrkan.
Undrar tro om inte Pernilla J kommer från Dalarne på besök också.
Ha det!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon i landet! Här har det varit en orolig natt, telefonen har ringt flera gånger, först var det näst äldste sonen som ringde och undrade vem som ringt på hans telefon(Peter använde jobbtelefonen…) och sedan ringde en av killarna som kör och meddelade att lastbilens koppling inte vill vara med. Peter försvann hemifrån vid tre inatt, till att börjar tidigt!! Vi ska ju iväg till ÖStrsund om några timmar… Här strålar solen från en klarblå himmel och jag ska gå iväg och göra iordning matsäck nu!
God Morgon!
Strålande sol, kanske det kan bli en "strandresa" i dag…..Kul med staget som gick sönder på "veckans hingst". Jag tror inte alla vet att det är en traktor….
God morgon! Visst är det roligt med gamla traktorer och bilar som har namn.
Gamla Olga, som drog in allt hö i stallet där jag hade häst när jag var liten, begravdes i hagen. Konstigt, förr hade man inget miljötänk!
Nu myser jag av morgonvärmen och fortfarande är det behagligt och inga bromsar. Alla sover och när barnen vaknar ska vi gå och ta ett morgondopp och äta frukost på stranden.
Ha det bra!

#4 Ursus är fabrikatet
# 5 ….frän nån öststat! Stor och tung, som en ardenner
Själv har jag en liten Fordson Dexta! Väldigt söt! Kan dra tre balvagnar!
Vi har en Nuffield, vet inte årsmodell, men väldigt liten och söt. Och mycket glapp i styrningen….

Dessutom är min Stora Ursus lila och vit med ett extra säte så där kan alltid någon åka med tex hund med hörlurar

God middag!
Har precis avklarat en tur i min mycket varma bil utan fungerande fläkt till stan och kyrkogården med lite blommor på min farmors grav. Det är nästan för varmt idag. Efter lite lunch blir det att fixa det sista inför morgondagens resa till Östersund. De kvarvarande djurens passning kommer i em. för lite instruktioner. Bordercollietiken får följa med och hon har precis lägligt börjat löpa, de två andra jyckarna får stanna hemma.
Här har vi en alldeles nyinköpt Valtra, sambons stolthet
Ha en bra fortsättning på dagen!

Gokväll!
Har ägnat större delen av dagen till en ToR resa till Mälarkliniken med Jaritza. Visade sig vara lindriga inflammationer i bakkotor och ett bakknä. Enligt veterinären kommer hon vara bättre än någonsin efter behandlingen, man kan ju alltid hopass. 70 mil i bil i så här vackert väder svider i själen även om man har AC.
När jag kollade med killen som lovat bala vårt hö till helgen så var han på High Chapparall och kommer inte hem förrän nästa vecka, morrrr. Efter mycket telefonerande fick jag tag i en kille som lovade komma på Söndag och bala. Tur att vädret i år ger lite marginaler, Min gamla traktor, en Volvo T20 från 1950, årkar inte dra pressen. Men vända hö är den en hejare till och givetvis skotta snö på vintern. Drömmer om grannens fyrhjulsdrivna John Dere men sådana inkomster ger inte russen. Får se om fru fortuna kan hjälpa till någon gång…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Go kväll-natt!!
Äntligen sitter jag ner på rumpan…….ska åka till Vaggeryd i morgon och tävla med mitt par, eller halva paret är mitt, har fått låna diplomstoet Centri 21 år som parkamrat till Tjibus då Wilda inte är klar för att tävla. Jag kommer alltid på saker i sista stund, igår började jag måla om parvagnen och bodde i verkstaden halva dagen, fortsatte idag med att randa klart den, packa och putsa två kompletta selar och alla andra saker som man måste ha med när man tävlar i körning. På lördag är det dressyr och precision och på söndag maraton, kul!!
Har precis packat klart mina saker nu så det är väl dags att gå till sängs nu. Och ni, håll era tummar för oss i helgen är ni gulliga……….
# 11 Alla tummar hålles from NU!