Godmorgon 08-07-23
Godmorgon i landet! Inget regn idag!!! Jihoooo! Igår kom det bara ett par mm, så det har börjat torka upp igen som tur är. Men ge sig ut och fodra hästar utan stövlar är dömt att misslyckas, igår sjönk jag ner halvvägs till knäna i geggan… Idag ska jag jobba på em, och före det fixa iordning massa inför helgens bortavaro. Primula tappade två skor igår när Sara var ute och körde, och en baksko är lös och hovslagaren har semester. få se om jag får tag i honom eller om någon i Östersund kan spika fast ett par skor.

Godmorgon! Strålande solksken och stundande stockholmsresa… Ha en bra dag!!
God morgon!
Ska snart ila till Uppsala. Pontus har tid att kolla sitt gipsade finger. Ska skicka dotra till släkten med mormor.
Det låter jobbigt med så mycket regn. Här är det sol.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Förmiddag, har duschat, skall til Slite och handla…..INNAN turisterna dyker upp, fast dom dyker väl i havet i dag när det är så fint väder!
God Morgon!
Här skiner solen. Jag är på väg hem till mamma och pappa. Frukosten skulle vara klar kl 10 sen ska jag finslipa Karamellens form inför helgen.
#0 Pappa brukar alltid ha skolådan med sig.

God morgon!
Här är de fint väder vilket var skönt när man var uppe med uppen föratt släppa ut hästarna. Idag ska allting packas klart, vi ska hämta hyrbil, lämna hundar och handla de sista innan debär av till östersund imorgon bitti. Det ska bli en skön semester med tävling och ponnys!
Ha det bra!
God morgon! Idag känner jag mig bättre och har fått en latte i handen så nu är jag nöjd!
Min mamma är här och är med barnen vid stranden så jag får göra vad jag vill! Vila tror jag att jag gör och kanske läser en bok. Kanske tar jag min elcykel och tar mig ett dopp under dagen!
Ha det så gott!
Här skiner solen och jag ska åka till KH och hälsa på Hjördis. Är jättetrött efter två dagar med flytt av trasig kyl och två frysar, samt sopslängande, men nu är balkongen tom och fin!
Min snällaste killkompis har lovat mig att om jag slänger fem sopsäckar till med grejor (ja, förråden här i lgh ÄR överfulla …*harkel*) så ska jag få ett balkongbord i plast av honom i present! Det ni!!! *sss*
Tur att jag har så fantastiska vänner!!!
Nej, mot Sherwoodskogen … :)

Jag har varit iväg och dräktighetsundersökt två ston den här veckan, båda tomma: inte kul. I måndags blev Deniz kollad och hon var, som jag misstänkte, gall. Hon var dock på väg in i ny brunst, så jag körde henne bums till Skärplinge och släppte in henne i Darius Roll 491s flock.
I morse blev Hanna kollad och där blev jag faktiskt litet överraskad (och besviken) att hon inte var dräktig. Hon visade tecken på att ha varit dräktig men att fostret dött - trist, men sånt händer. Eftersom hon stod med en gulkropp fick hon en hormonspruta och så är det bara att köra tillbaka henne till hingst snarast.
Attans.

God förmiddag. I dag så kryper jag ut ur mitt bo efter att ha suttit instängd med minstingen som har haft hög feber sedan i lördags em. Måste ta oss in till stan och läkaren idag. Börjar eka i kylen oxå så jag får väl ta och hoppa in i en affär på hemvägen. Ha det gott..

God förmiddag!
Ute skiner solen och det är redan 22 grader i skuggan, har tillbringat denna fina morgon med att torka rent ovanpå köksskåpen
vet inte vad jag fick för ryck. Om ett tag ska jag åka iväg till stan och handla lite och skjutsa dottern och hämta en ponnyplanka inför söndagens monté, båda shettisarna ska ut och vi har bara en lätt sadel.
Tillbringade gårdagskvällen med att spana på vår ena honkatt för att få reda på vart hon lagt sina ungar. Hittade dem vid 24-tiden bland en massa tomma säckar. 4 st. honor, 2 svarta-röd- vit, 1 grå-röd-vit och 1 grårandig med lite vitt.
#8 Tråkigt med två tomma hoppas de tar sig på nästa brunst nu.
Ha en bra fortsättning på dagen!

I kväll på TV2, klockan 20:00 - 20:55. "I djurens värld. Underhållningsdokumentär om hur våra vanligaste husdjur upplever världen från sitt perspektiv. Dramatiserade scener från djurens vardagsliv blandas med ren dokumentär ofta filmad från djurens nivå. Del 3 av 3: Hästar." Låter som ett intressant program?

God förmiddag! Sitter på jobbet. Känns som jag alltid sitter här, men på måndag börjar min semester. Har sovit 4 timmar, då min man blev getingstucken vid 1-tiden på natten och vi fick åka in med karln akut. Med blåljus och svindlande hastigheter. Det var första gången jag åkte in till stan med träskor ( i villervallan tar man ju vad som närmast i hallen). Immuniseringsarbetet (som tagit åratal) är som bortblåst. Får nu börja om från början igen. Noterade att sjukhuset blivit värsta indrivarna. Vi hann bara komma in i akutrummet, så stoppade någon en räkning i mina händer. Och en gubbe på andra sidan korridoren verkade bli länsad på sina sista besparingar:-Har du bara 20 kr? Om du lutar dig lite häråt så ska vi se om du har mer i fickan.
Men men, nu vet jag vad jag se på TV i kväll i alla fall. Får väl muta sonen med något, då det går samma tid som Simpson.