Godmorgon 08-07-22
Godmorgon i landet! Här regnar det än, men inte lika mycket som igår, vi fick 39 mm, det är nu översvämning i brunnen, hästhagen ser ut som ett träsk, marsvinen flyter och kaninburen står i vattenpölar. Köra ner på någon högärda kan man ju glömma de närmsta fyra dagarna… Fast vi ska ju iaf till ÖStersund, men hade ju varit bra att kunna slå ut och låta sonen vända höet medan vi är borta och pressa på måndag, men det ser dåligt ut med det.
Idag ska jag jobba, Sara är hemma igen och hon och Linnea ska ut med hästarna.

Godmorgon!
Här är det soligt men väldigt blåsigt. Alla hästar fick sova inne inatt, de regnade så igårkväll och dem ser ju så ledsna ut då..
Idag ska vi till veterinären med ena vovven på hälsokontroll, sedan ska russen tränas såhär inför tävlingshelgen:) Hade tur att vi hade fristarter på båda så man om med i loppen vi ville
Ha en bra dag!
God morgon!
Elin sover, Pontus sov hos morfar och mormor i natt, så här är det lugnt.
Hoppas ni får en fin dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
Idag har jag gärna legat kvar i sängen länge. är jättetrött. Uppehåll just nu, vi fick regn i omgångar igår med medföljande muller. Hovslagare idag på em. Garrilina ska få nya skor inför Östersund, hon kom med i alla tre lopp som hon var anmäld till. Började packa foder och så i transporten igår, det är mycket som ska med när de ska vara borta tre dagar.
Ha en bra dag!
God Morgon!
Stackars Norrlänningar, såg från Skelleftetravet i gårkväll, jätteblött! Kunde kommit här i stället! I dag blir det lite målarjobb, flytt av nyverkade pållar m.m. kanske lite solning också!
Ha en bra dag där ute!

morgon där ute Idag slår jag för hösilage det ska ju bli bra väder säger de lärda. Annars bara det vanliga dagsrutinerna till kvällen kommer hovslagaren då jäller det att samla ihopp alla betsdjur hämtade fångst grindar igår till unghingstarna för det är för långt att släpa hem dem Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Igår var det ett riktigt ruskväder, blixt och dunder hela eftermiddagen och kvällen, men kortare uppehåll ibland, och vatten kom det oxå, hur mycket som helst! När vi tog in pållarna så var det en sjö på 2-3 dms djup längst upp i hagen vid grinden till tjejernas hage och utanför. Så nu är det ingen risk för att stallbrunnen ska sina direkt
Nu sitter jag på jobbet igen, har precis låst upp dörren till butiken. Idag ska det komma en massa foder från Krafft oxå, men jag tänker inte lyfta in alla säckarna själv, de väger ju minst halva min egen vikt!
Ha en bra dag gott folk!

God morgon! Nu ska det bli värmebölja har de sagt. Det är bäst att gå ut och göra klart veden nu så man kan ta det lugnt i solen. Semester ett par veckor till, skönt!
Leil Gaist står på travträning hos Ryttarn, var och hälsade på i helgen. Om det nånsin varit kritik på att han har grov hals så är den borta nu! Han är i jättefin form. Hur en häst ser ut exteriört beror helt på hur han är tränad och fodrad, nu är det bevisat.
Qvanting och Blixt går här i hagen och har det skönt. Det blir nån körtur ibland.
Ha det gott!

God Morgon!
Idag blir det träning av hästar, en mindre omflyttning av marsvinen och förberedelser inför östersund.
#0, 1 Vi syns på östersund!
Här är det lite risigt i kistan! Så känner mig lite sänkt efter natten, men nu måste jag försöka mig på lite frukost.
Jag har varit i stallet på morgonen och gjort det jag måste så nu ska jag vila en stund.
En rolig pryl är en elcykel, som jag har fått av min pappa. Han kan inte använda den längre. Den ser ut som en liten moppe, och går tyst och max i 20 km/h. Den har jag tagit till stallet, så i stället för att gå genom hagen så åker jag ut på landsvägen och runt hagen. En kul pryl så här i början, fast i morse glömde jag bort den! Se bild!

God middag! Lugn dag med lite hemmafix, middag på stan ikväll sen en tur till stockholm imorgon och hämta syrrans häst för tre veckors visit på Gotland. Mattias hemma på semester, skönt!
Ha det gott!
Här skiner solen idag, igår fick vi inte så mkt regn, bara 5mm. Hämtade hem grabbarna A igår som har varit hemifrån i fyra veckor. Dom har nog saknat sitt skjul, för där inne stod dom i flera timmar… Nu blir dom hemma en vecka innan det bär i väg till Eskilstuna.
Ha en trevlig kväll