Godmorgon 21 juli 2008
I dag är det måndag men jag är ledig och ska inte till jobbet! Sköööönt!
Är dock uppe ändå, på grund av en liten sprallig valptjej som just nu ligger här på en kudde bedvid och tuggar på ett ben.
Scilla var jätteduktig i går - vi var på Disagårdens dag med russen, och hon fick följa med. Hur lugn och cool som helst var hon, sov som en stock i det stillsamma hörn vi gjort i ordning till henne, när hon inte var vaken, glad, social och lekfull.
Nu ska jag bara dricka upp sista kaffet, sedan ska vi till stallet och släppa ut hästarna. Därefter ska jag frosta av frysen, som ska flytta till sopstationen i dag, och ersättas av en yngre, mer väl fungerande kollega i frys-skåpsbranschen. :)
Ha en fin dag allesammans!

Godmorgon i landet! Här regnat det, vi ska enligt väderrapporten på yr.no få ca. 45 mm regn idag, något vi verkligen inte behöver…. Sedan ser det ju bättre ut, och vi kanske får in något torrhö iaf. Idag är det stora anmälardagen till dubbeltravet i Östersund, sommarens stora begivenhet. När jag fixat det och bakat bröd så finns alltid något mer att roa sig med, dock inte ogräsrensning idag. Få se om jag får virka flytvästar till mina marsvin som går ute i hägnet, det är redan gegga utanför deras hus så ni förstår att det är blött i marken när nio små marsvin lyckas trampa till gegga…
Hej alla semesterfirare, hoppas ni har det bra och att solen kommer och skiner på er snart!
Själv börjar jag jobba idag. Dessutom ska jag förestå rtg avdelningen hela den här veckan vilket är det värsta jag vet! Men ändå, det är sommar, hästarna mår bra, Primona är säkert dräktig och Mälarruss utställning närmar sig….
Dessutom har jag haft en lugn och skön morgon, barn, karl och hunden sover….:)

Morgon där ute grått väder och utlåvat regn idag. Skall slå för hösilage i morgon för då ska vädret bli bra några vanliga höbalar ska det åxå bli eller rättare sagt balvagnar. Föl och valpar växer så det knakar man hinner inte riktigt med valaparna har gått upp från 101gr till 304 gr på 16 dagar de ni. Skall väga min CC valp idag den ligger nog på ca 15 kg vägde 7.5 när den kom för 4 veckor sen, Fölen orkar jag inte väga dem får man använda ögonen till
Ha det gott där ute idag och kör försiktigt i sommar Sverige
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Blev väckt av tax och collie/border som ville ut…..har gått runt i trädgården och bara njutit, det har regnat lite i natt, men nu är det ganska fint, så allt ser så jättefräscht ut. Hästarna var kvar i lilla hagen bakom stallet och såg inte ut att lida precis. Hovslagaren skall komma på besök, får se om jag får tag i henne under dagen. Micke har lite betesputsning och slyrensning kvar, så det tar ännu minst en dag innan dom får komma tillbaka till sin stora hage och skogen.
Ha det bra alla, hoppas det är fler än jag som har semester!

Godmorgon
Nu är russen anmälda till dubbeltravet i östersund:) NU bakar vi förfullt, jag gör frukostbröd och mamma långpanne kaka, få se om det blir nåt ätbart..
Senare ska vi på en shopingsväng och sen är det även träningsdag för ponnysarna, dagen är full och likaså resten av veckan, men det är kul:)
Ha en bra dag!
God morgon!
Har varit i Dalarna två dagar och åkt veteranbil runt Leksand med omnejd. Försökte tuta på Pernilla J men tutan lade av i regnet. Annars var det som vanligt jättetrevligt med många vackra vägar att fräsa runt på. Vi fick meka lite i Rättvik, men sedan gick det bra!
Jobb idag, hoppas ni semesterfirare har det bra!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon , idag skiner faktiskt solen får väl hoppas att den gör så hela dagen . Ska snart bege mig in till AF och anmäla mig där då jag har blivit arbetslös.

God morgon!
Även jag har anmält till östersunds dubbeltrav. Nu är det bara att hoppas att man kommer med!
Idag blir det träning av några av hästarna, plocka ordning hästprylar som ska tvättas inför östersund, ja stallet i allmänhet blir det väl. Sen blir det nog en resa till stan också.
Ha en bra dag!

God förmiddag(?)
Nyss hemkommen från min första körlektion!! Det var verkligen jättekul, hoppas det blir något körkort nu innan året är slut!
Ska åka ner till stallet om några timmar, hoppas det har slutat regna då…
//Mickan

God förmiddag!
Uppehåll än så länge få se om och hur mycket regn det blir idag. Har en tvättmaskin igång hoppas den hinner ut och bli torr också. Vet inte vad jag ska hitta på idag riktigt, handla måste vi så det blir en tur till stan. Vi får även besök framåt em. de skulle komma och titta på fölungarna. Marsvinsburbygget ska målas också sen är det dax att sätta nät på den.
Ha en bra dag!
Nu åskar det här! Muller muller brak … och jag som är så åskrädd tänker inte flytta ett enda kylskåp förrän det är över, den saken är klar!!! *brrrr*

Här har det regnat nästan 20 mm redan, det ska regna minst lika mycket till, det ser vi fram emot :( Hästanras hö flöt iväg när jag vavr ut ohc gav dem, de får nog stå inne inatt…
Nu har jag satt på datorn, för vi har haft åskoväder sen i morse! Vi har varit i stan och handlat lite grillkött, kläder och transportvajer. Nu ska jag vila en stund innan maten och motionering av hästarna.
# 5 Jag ska hålla tummarna för er, hoppas ni får en riktigt mysig helg allihopa.
Ha det gott!

#1, 13 Vad är det för marsvin du har? *nyfiken*

Idag har jag varit iväg med Hälge hos veterinären och det var som jag trodde att han har haft en fraktur i överkäken, i dags läget var det inte så mycket att göra åt då det är en ihopläkt skada , men ska återkomma om 4 veckor. Jag ska försöka ta kort på hans mun en dag så får ni se hur han ser ut.
Det konstiga är ju att det var rena rama turen att jag såg det då jag fick ta han i läppen när han skulle verkas och på sätt upptäckte jag det , han har inte visat något alls och har ätit på bra hela vintern och sommaren , så det är ingen som kan säga när han fick denna skadan hm.

#15 Flera:D Jag föder upp black himalaya, rex, teddy och "erikssons blandning" en ytterligt ohomogen ras med alla färger och former :D

#17 Låter intressant! du ska inte ha ett långhårigt tillskott i marsvinsfamiljen?