Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1039 ggr
karisma
0

God morgon 2008-07-18

Idag vaknar roslagen till stålande sol och tropics fukt, efter allt regn som kom igår. Fast de har ju hotat med mera nedebörd idag så vi får se hur det går med höintag.

Inte roligt att höra på nyheterna stt det finns MRSA  på Ultuna hur ska det sluta?

Ha det gott där ute och ta dagen som den kommer

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det där är vad jag kallar ett kort och effektivt inlägg! bara rubrik - ingen text! *ha ha* ;)

Få se om jag får iväg den här morgonhälsningen i dag då.
Nu är det dags att åka och släppa ut hästarna, och sedan till jobbet - och därefter blir det spännande värre: en ny valp ska flytta in i familjen. Lilla Scilla, dotter till gamelhunden, är åtta veckor nu och färdig att lämna sin mamma. Det ska bli jätteroligt!

Hoppas att sonen är bättre i handen nu, Tittut. De har ju trots allt väldigt gott läkkött, de små liven …
Och apropå köra saken - min äldste son är 16 och håller på att lära sig köra traktor! Det ni, fatta vilken bra månskensbonde han kommer att bli när han blir stor! :)

Ha det gott allesammans! :)
Skickar med gårdagens bild en gång till - Gerda, Hjördis och deras pojkvän Tristan på väg ut i hagen en solig morgon nu i veckan! :)

karisma
0

# 1 jag höll ju på att skriva då sätter jag ut rubriken så vi slipper dubbleterOskyldig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här skiner oslen idag, och endast idag efter vädret. Gårdagens regnskurar på vår slagna vall gör varken till eller från, för vi ska plasta den vallen, i eftermiddag. Om vi får in något hö återstår att se…Igår kom det bra runt 5 mm regn iaf. Idag blir det kotknackarbesök och jobb för min del.

Mixie
0

God morgon, ledig idag! Jätteskönt, ska städa och fixa och om jag hinner åker jag till stallet annars blir det vila! Solen skiner här med ;)Flört

//Mickan

Tittut
0

God morgon!

Det solar för fullt här också. Ungarna är vakna och vovvarna likaså. Ska skicka iväg familjen till Dalarna om några timmar. Själv kommer jag efter senare på kvällen.

Hoppas ni får en bra fredag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

God morgon! Härlig sommar med sol, klar blå himmel och lite frisk vind. Än så länge, hoppas vi slipper det utlovade regnet idag. Nu ska jag till hästarna igen en sväng.

Ha det så gott!

PernillaJ
0

God morgon alles! Idag ska jag jobba några timmar, sedan åka ut till betet och gå runt och njuta bland mina fina hästar, därefter fortsätta till ett annat stall och medicinera ett sto åt bortrest kompis. Tänkte ta itu med pappersarbete under kvällen, göra klart redovisningen av DalaRuss-utställningen och min egen bokföring. Det passar bra att pyssla med pärmar när det är regnigt, och det ser ut att bli ännu en dag med skurar här.

#5 Ni får tit-tuta när ni kör förbi!

bild på min söta Dulsa i kvällssol från i söndags, 2 månader gammal

garrilina
0

God Morgon!

Solen skiner just nu få se hur länge innan det börjar regna igen. Det kom en rejäl skur igår em, mer ska det komma.

Vaknade i morse av att min mobil ringde, det var min bror som ringde och sa grattis han jobbade så han var ju vaken. sak iväg och äta lunch med mina föräldrar sedan ska vi ta en tripp med bilen vet inte vart ännu så nu ska vi gå ut och göra klart stallet.

Ha en bra dag.

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Håller på att packa saker inför loppisen i morgon…..

Har skjutsat tre travkuskar till båt och flyg, det var Damdagen på Visbytravet i går kväll och det kördes damlopp med kvinnliga kuskar från precis hela Sverige från Halmstad i söder (Hanna Lähdekorppi) till Boden i norr (Hanna Olofsson). Minst hälften av tjejerna i loppet har kört russ! Kul! Det kördes ett jippolopp med shettisar, vann gjorde Therese Hyllsjö (Linn Ess), Damloppet vanns av Elin Gustavsson! Jättetrevlig travkväll!

[Grabbarna-A]
0

Tjoho äntligen fredag och lite ledigt igen. Ska iväg på kryssning i helgen så det blir nog mkt god mat och dricka…

Ska snart åka till pållarna och pyssla lite med dom och om några dagar får dom komma hem.

Ha en trevlig kväll och helg Glad

Anna-Uppsala
0

PernillaJ => Dulsa är faktiskt lite lik Gerda, tycker jag. De där stora, rådjursögonen och näpna lilla huvudet … :)