Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: ur-spår
Läst 4095 ggr
russigabettan
0

VAD ARBETAR NI MED?

Sitter här på jobbet och har lite tråkigt. Kom då på att jag undrar lite vad alla russinfolk här har som arbete/studier?

Jag kan väl börja då eftersom det är jag som är nyfiken.

Jag arbetar som ekonomiassistent på en liten redovisningsbyrå och har alltså hästarna endast som hobby.

Söker dessutom nytt jobb som ekonomiassistent, då detta arbete inte känns långsiktigt(blir lätt så på små firmor, att ekonomin är ostadig tyvärr)Är nu inne i värsta högsäsongen med bokslut och deklarationer så huvudet är som en badboll efter jobbet, stort och fullt med luft.Skrattande

Jossa
0

Jag är studerande, går dock IV programmet för tillfället, och ska även göra det efter sommaren. När jag fyllt 18 ska jag söka till folkhögskolan och gå musikutbildningen.

Nu praktiserar jag hemma de två veckorna fram till lovet, sedan ska jag tänka över vart jag ska efter sommarlovet.

savrarpstuteri
0

Jag tillhör de lyckligt lottade som delvis arbetar med mina ponnyer, främst då gotlandsruss.

Har liten rid/körskola hemma på gården o hyr ut mej o ponnyerna till Vaggerydstravets ponnytravskola.
Hingsthållning/uppfödning o även utbildning/försäljning i liten skala. Innan mitt knä gick sönder tog jag även emot ponnyer för inkörning.

Jobbar på fabrik som sömmerska också. Numera endast ca 15 tim/vecka. 07.00 - 12.00 månd - onsdag.

Om jag vet att jag har det bra??? Oja………Glad!

Chirak-96
0

Jag befinner mig mellan två jobb just nu. Förut jobbade jag på industri och blev föräldrarledig (konstigt uttryck, låter som man är en ledig förälder men man har väl aldrig haft så mycket att göra som när man går hemma med ett eller flera barn??). Under tiden såldes hela fabriken till Kina så vi fick sparken hela bunten.