Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: ur-spår
Läst 4095 ggr
russigabettan
0

VAD ARBETAR NI MED?

Sitter här på jobbet och har lite tråkigt. Kom då på att jag undrar lite vad alla russinfolk här har som arbete/studier?

Jag kan väl börja då eftersom det är jag som är nyfiken.

Jag arbetar som ekonomiassistent på en liten redovisningsbyrå och har alltså hästarna endast som hobby.

Söker dessutom nytt jobb som ekonomiassistent, då detta arbete inte känns långsiktigt(blir lätt så på små firmor, att ekonomin är ostadig tyvärr)Är nu inne i värsta högsäsongen med bokslut och deklarationer så huvudet är som en badboll efter jobbet, stort och fullt med luft.Skrattande

Jossa
0

Jag är studerande, går dock IV programmet för tillfället, och ska även göra det efter sommaren. När jag fyllt 18 ska jag söka till folkhögskolan och gå musikutbildningen.

Nu praktiserar jag hemma de två veckorna fram till lovet, sedan ska jag tänka över vart jag ska efter sommarlovet.

savrarpstuteri
0

Jag tillhör de lyckligt lottade som delvis arbetar med mina ponnyer, främst då gotlandsruss.

Har liten rid/körskola hemma på gården o hyr ut mej o ponnyerna till Vaggerydstravets ponnytravskola.
Hingsthållning/uppfödning o även utbildning/försäljning i liten skala. Innan mitt knä gick sönder tog jag även emot ponnyer för inkörning.

Jobbar på fabrik som sömmerska också. Numera endast ca 15 tim/vecka. 07.00 - 12.00 månd - onsdag.

Om jag vet att jag har det bra??? Oja………Glad!

Chirak-96
0

Jag befinner mig mellan två jobb just nu. Förut jobbade jag på industri och blev föräldrarledig (konstigt uttryck, låter som man är en ledig förälder men man har väl aldrig haft så mycket att göra som när man går hemma med ett eller flera barn??). Under tiden såldes hela fabriken till Kina så vi fick sparken hela bunten.

Så nu stämplar jag och arbetar extra i dagispoolen och på ett föräldrar koperativ. Kör även lite transporter för Sörmlast. Så jag vet inte vart jag ska förrens telefonen ringer på morgonen. Så jag letar efter ett fast jobb med bra betalt och mycket fritid så jag får tid och råd för hästarna oxå Flört.

alpros
0

Jag arbetar på SJ:s Säljstöd. Jag och 9 kollegor supportar ombordare/säljare på Resebutik och Contact Center. Vi hjälper även Resebyråsupporter. Så sitter vi också på TIM(trafik i mälardalen) och är support till TIM-ombud. Vi supportar Pressbyråagenter. Vi spärrar vagnar på nattåg på uppdrag av Kundtjänst. Vi kör ut bokningslistor till Tågmästare. Vi bokar alla beställningar på faxavtal (statliga verk, myndigheter och företag). Vi utfärdar restidsgarantier till kunder som råkat ut för förseningar. Vi säljer på Inrikes, Utrikes och Affärs. MEN vår huvudsakliga uppgift är att felanmäla felaktigheter i säljsystemet och riksdatabasen där alla tidtabeller ligger. Och anmäler felaktigheter/otillräckligheter i SJ:s gedigna regelverk som vi hela tiden ska hålla sig uppdaterade på. Vi är remissinstans innan grejer körs ut i skarp miljö. Ett tidvis mycket stressigt arbete där man måste kunna kommunicera med vem som helst i ofta stressiga lägen. Och läsa oändligt mycket text och lägga det på minnet. Resultat: Jag har inget minne kvar för annat än jobbgrejer och jag talar ogärna i telefon på fritiden.

nemesis
0

jag jobbar i en ICA affär alla helger och är alltid ledig i veckorna och då har jag barnen och hästarna!

Lisa-trollet
0

Ja jobbar på en sibylla

GranoStall
0

Jag pluggar juridik på Stockholms universitet och har hästarna på hobbynivå trots att de blivit ganska många. Även systeryster pluggar men till hovslagare och hennes mål är att bli veterinär. Blir perfekt för mig när hon är färdig då jag kan spara in på två dyra kostnaderSkrattande

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Låter ju perfekt……

Jag jobbar fyra timmar om dagen, kl 16-20 på Schenker Terminal i Linköping och där kör jag truck och sorterar bilpaket. Faktiskt ett riktigt kul jobb med bra arbetskamrater. Tiden gör att jag hinner med mina hästar och får och hmmmm hemmet innan!! Nackdelen är att det inte blir så mycket in på dessa tider…som de flesta andra skulle jag vilja komma på något att göra här hemma som inbringar en slant! Målar och textar skyltar, lagar lite lädersaker odyl men det  inbringar inga pengar tyvärr.

karisma
0

# 8 dina skyltar är så fina Har ju lyckan att ha två Glad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

murkla
0

Jobbar på ett gruppboende för förståndshandikapde vuxna.

men är utbilda tilll undersköterksa. Gick på häst gymnasiet så är väl oxå hästskötar. inget jag jobbar med. Städar också åt sotarna på ders lokal. Hästarna är mer hobby!

NatthaBlom
0

Går gymnasie i GÄLLIVARE linje: samhälls inriktning: ALPINT

Jobb den här sommaren blir hos Witasp tidigare år har det varit några veckor hos Frick

Fiffilura
0

Läser till lärare på heltid och distans.. Jag är alltså hemma hela dagrna med undantag för praktiken…. Är inne på min tredje termin av 9.. så det är ett tag kvar .. Men jag trivs verkligen så bra! Är sedan tidigare både barnskötare och fritidsledare med många års erfarenhet inom skol-och barnomsorg….

Miii4
0

Jag har några ströjobb.
Ett på travskolan i Halmstad, men är inte där jättemycket numera.
Sedan har jag ett städjobb kl 7 på vissa helger, det går i stort sett ut på att plocka fimpar och ölburkar på stan.
Det roligaste jobbet är som croupier :)

[Tjiwi]
0

#9 Tackar så mycket, kul att glädja……

SLennartsson
0

#2, Jag skulle mer än gärna vilja ha ditt jobb. :P

Jag går i gymnasiet och läser första året på Handels- och Administartionsprogrammet.

JuliaS
0

Jag jobbar heltid natt som personligassistent. Brukaren är väldigt sjuk så det är nästan mer sjukvård och vak än assistans just nu. Pluggar också litteraturvetenskap och har sökt univeristet och högskola till hösten. Förhoppningsvis kommer jag in på gymnasielärarutbildningen (5 år!!!) med inriktning svenska. Hästarna har jag i enskild firma knutet till ett enkelt bolag, tillsammans med min mamma.

Fiffilura
0

#16 Vilken högskola? Det är i princip det jag läser, fast jag tänkte inte bli för gymnasiet då.. Läste litt.vetenskap under hösten… kul förutom lyriken - den var gräslig!

MagganS-B
0

Jag har jobbat hela mitt liv på apotek……mycket omväxlande, allrahelst nu när vi mer är som amerikanska Drug Stores…..Numera bara 17,5 timmar per vecka, även helger. Bredvid har vi litet lantbruk som vi kör som "jordbruk med hästinriktning", så länge det nu går…..Annars gör jag massor av annat, hemsidor, fossilhalsband, hästhandlare Cool m.m.

JuliaS
0

#17 Mitt förstahandsval är mittuniversitetet, Härnösand. Planen är väl att kunna undervisa SAS-klasser någon gång i framtiden, men jag hinner säkert ändra mig. Vaddå, gillade du inte TS Elliot?Oskyldig Modern lyrik när den är som bäst, eller? Jag håller delvis med dig. Roligast är när man knyter samman litteraturen med historian, religionen och filosofin. Får väl se vad det leder till - om jag kommer in. Som sagt det här är plan A…

juliapettersson
0

Jag går de sista veckorna i gymnasiet, samhällsprogramet med inriktning teater. Jobbar helger i Stall Tilly. Efter skolan har jag ingen aning vad det blir av mig! Generad

SigneK
0

#7 Ja det låter bra! Jag försöker övertyga min lillasyster om att hon ska bli veterinär.

Hon har verkligen fantastisk hand med djur, så det är inte bara för att spara pengar att jag tycker att det vore ett bra yrkesval för henne :D

Själv studerar jag psykologi på Københavns universitet nu på 3:de året. Jag trivs ganska bra med det numera, efter att ha varit väldigt uttråkad den första tiden.

Så jobbar jag alla helger och några vardagar som sångerska i kyrkan - världens bästa studiejobb :) Önskar att jag kunde leva på den lönen, då skulle jag inte göra nåt annat.

Jobbar även enstaka dagar i månaden som personlig assistent, hela dygn vilket är tufft så jag begränsar det till ett minimum.

Merete-h
0

Jeg arbeider som sekretær i et firma som tilbyr leveranser innenfor markedsområdene olje & gass og industri, bygg og anlegg. Vi leverer tjenester i hele verdikjeden, fra prosjektutvikling til utførelse, installasjon og drift.

ninam
0

Vi har lantbruk med ca 100 mjölkkor, sedan har vi 5 barn och många hästar och hundar, så det är ingen brist på sysselsättning och tur är väl det:))

Tittut
0

Jag frilansar som russarbetare, skribent, lite fotojobb och inhoppare på diverse ställen. Hästarna är också med i företaget.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Malu
0

Lokalvårdare inom kommunen,har jobbat som det i 20 år nu.Inte bästa inkomstkällan precis,men dock ett jobb så man håller sig flytande..
Är även utbildad till Diplomerad hästmassör så masserar lite hästar emellanåt.

Wruss
0

Jag jobbar sedan 2 ½ år på redovisningsbyrån Modern Ekonomi Skaraborg AB. Men jag har sagt upp mig, då jag "headhuntats" av en av mina kunder. Skall efter semestern bli ekonomiansvarig hos ett ganska stort företag som säljer och servar "gröna traktorer"… Glad. Skall bli jättespännande!!

Vid sidan om har jag också en enskild firma. När jag bodde på Gotland var huvudsysselsättningen redovisningsuppdrag, men efter flytten tilll Skövde har jag slutat med dessa. Numera är det lite hästfotografering, frilansskrivande och ID-kontroll o chipmärkning som ger intäkter.

garrilina
0

Jobbar heltid som textillärare från år 3 till år 9 i tjänsten ingår också delat handledarskap för en högstdieklass. Lämnar en nia om några veckor som jag följt i 3 år vissa av eleverna har jag haft i slöjd sedan de gick i trean. Har ett mindre jordbruk som fritidssyssla där hästarna och får ingår.

ryttarn
0

Är systemvetare och arbetar just nu som implementationskonsult. Dvs jag hjälper de som köpt vårat datorprogram med konfigurering, utbildning och specialanpassningar. Arbetsgivaren är ett Norskt IT företag som ägs till största delen av oss anställda. Sedan har jag ett litet jordbruk med 10 gotlandsruss som vi driver under namnet Stuteri Isil. Att jag dessutom är ensamstående med fyra ungar i åldern 12-20 år borgar för att jag inte har några sysselsättningsproblem….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

amandahandersson
0

Jag går 9:an just nu, och efter sommaren blir det Samhällsprogrammet med antingen inriktning Samhälls eller Trav.

Efter gymnasiet blir det mest troligen att läsa vidare till journalist eller jurist (och därefter bli åklagare). Just nu lutar det mest åt journalist, jag gillar att skriva och är just nu betald bloggare!

Fiffilura
0

Ja, vi har ju oxå ett hobbyjordbruk där hästarna och fåren ingår.. fast hästarna inbringar ju inga pengar … de kostar mest och tar tid ;-)

amandahandersson
0

#29, kan fylla i att jag i framtiden vill ha en förhoppningsvis inkomstbringnade hästverksamhet i form av trav (både ponny och storhäst) och uppfödning av russ på sidan om ett annat yrke.

SLennartsson
0

#29, Åh. Har alltid undrat hur man kan få betalt för att blogga?

Emmma
0

Jag går andra året på gymnasiet, Media.
På en del kvällar/ helger jobbar ja på ponnytravskolan (kurs, stalltjänst), blå stjärnan (har ridkurser), samt Totopersonal på travdagar :)
Jag har ingen aning om framtiden. Nåt inom media. Foto/film.
Eller nåt med hästar ;)

Nitro
0

Jobbar hos stall Goop som hästskötare.

vasiria
0

Jag är bonde. eller vad man ska säga, odlar havre, föder upp russ, tar emot inackorderade fölston ( varmblodstravare) och har familjehem, missbrukare. ska väl träna lite travhästar oxå så småningom är det tänkt, men just nu hinner jag bara inte. vårbruk, fölningar, staketkoll och ombygge av stallet allt på samma gång.. märx att man inte lärt sig planera riktigt ännu…

amandahandersson
0

#32, jag bloggar för farsans jobb, så jag har väl lite tur. Men kul är det, alltid bra när man kan förena nytta och nöje :D

SLennartsson
0

#36, Åh. Coolt! :D Fpr man mkt betalt? :)

Jenniferohlson
0

Jag går i skolan, 9:an. Efter sommaren ska jag gå gymnasie med inrikting trav. Jobbar från och med nu en lördag i månaden hos Svante Båth.

Jennie_A
0

Jag jobbar som Hotellchef på ett hotell som ligger strax utanför Arlanda flygplats. Jag har jobbat där i 8½ år, på olika avdelningar, och trivs som fisken i vattnet. Som Hotellchef ansvarar jag för drift och personal på följande avdelningar: hotell, konferens, logi- & konferensbokning, städ & maintenance (jag har förstås duktiga avdelningschefer under mig). Jag jobbar även med revenue management (intäktsoptimering) för alla avdelningar och jobbar då mest med strategier och yield (det handlar om att sälja rummen till rätt pris vid rätt tillfälle).

Jag halkade in på ett bananskal i hotellbranchen för 11 år sedan, då jag började jobba extra med att städa hotellrum. Det är otroligt roligt!

Norrveda
0

Jag är förskollärare och jobbar på en förskola i Norrtälje. Har faktiskt varit på samma jobb sedan 1991, snacka om fast anställd! Cool Vi driver förskolan som personalkooperativ och jag är en av delägarna så man kommer nog inte därifrån i första taget heller. Har dock haft planer på att utbilda mig till hovslagare eftersom det är ihop med hästarna ett stort intresse.
Hästarna finns i en enskild firma med enkelt bolag tillsammans med syrran. I bolaget även chipmärkning och ponnymätning samt ridverksamheten. Inget fritidsproblem alltså! Oskyldig

Impulz
0

Jag går samhällsvetenskapliga programmet med ekonomi-inriktning, fast bara i några veckor till, sen är jag väl mer eller mindre arbetslös. Jobbar extra lite då och då i Travbutiken och ska jobba där under semestertiderna i sommar.

#39 Visst är det Quality Hotel som vi brukar ha rep. möte och årsstämma på? Det hotellet gillar jagSkrattande

amandahandersson
0

#37, nej inte så värst, men en liten slant som man kan lägga på något fint i alla fall :)

Jennie_A
0

#41 Stämmer alldeles utmärkt det. Tack, det var roligt att höra!

Anna-Uppsala
0

Jag var frilansjournalist från början, halkade in på översättande och har översatt serietidningar om hästar i många år.
Först Penny, sedan Wendy och nu Penny igen, detta sedan 1990 ungefär.
Dessutom har jag hunnit skriva ett antal egna böcker, bla till Polluxklubben, översatt andras böcker, skrivit kärleksnoveller till veckotidningar, seriemanus, gjort pyssel och tävlingar, jobbat extra på fritids och som lärarevikarie, samt på olika dagstidningar som redigerare, och haft en firma där jag sålde hästgrejor för Zilco och Tedex (www.cliffords.se).

MEN på måndag börjar mitt nya liv - jag ska bli busschaufför hos de som kör lokaltrafiken här i Uppsala, och börjar med internutbildning på en månad!
Ska kombinera bussförarjobbet med att översätta Penny och skriva serier för Holco, förlaget som äger Penny i Holland och det ska bli jättekul!
Jag är kräkless på att sitta hemma ensam och ser verkligen fram emot att få ett socialt yrke där man har med folk att göra. :)

LinnJ
0

Jag jobbar på mitt pappas företag som säljer Toyota. Helt okej jobb, jag sitter på kontoret och betalar räkningar, bokför o sånt. Jobbar 75 % o trivs som tusan med det eftersom jag är ledig på onsdagar :)

bubbe
0

Jobbar som systemförvaltare på IT-avdelningen i TioHundra AB. Bolaget har hand om all samlad sjukvård och omsorg i Norrtälje kommun. Har arbetat där sedan 2001, men är just nu mammaledig och börjar jobba igen i oktober. Har hästarna i enkelt bolag, där rid- och körlektioner, chipmärkning och ponnymätning ingår.

entill
0

Ja, jag har väl det mest spännande jobbet av alla… Jag är pensionär. OK jag är inte 65 än, men varför vänta längre än man behöver. Visst skulle jag kunnat få ut några hundringar mer om jag väntat, men vem vet om man blir 65? Lever för dagen. Har hunnit med ganska många jobb genom åren. Jobbat på postgirot, varit på turnè med Knäpp Upp, jobbat som djuskötare inom läkemedelsindustrin. utbildat mig till Biomedicinsk Analytiker och jobbat både med forskning och rutinanalyser. Jobbade en tid som lärarvikarie också. Har även hunnit med att vara personlig assistent en tid. För 12 år sedan gick jag en 40 veckors kurs i läderhanverk, och har sedan ägnat mig åt att designa och sy selar och annan utrustning till hästar. Det är det tyvärr inte möjligt att försörja sig på, så det blir mest på hobbybasis nu. Brukar hålla lite kurser i läderhanverk. Ett jobb har jag dock kvar än, och det är jobbet som målfotograf på Sundbyholm, har jobbat där sedan början av 90-talet. Lite lagom att jobba en gång i veckan.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Jenny_Danhage
0

Är väktare på Securitas med en mängd olika uppgifter bla arrestvakt, p-vakt och ISPS-kontrollant. ID-kontrollerar även en och annan häst.

Hagelberg
0

Jobbade innan som djurskyddsinspektör på kommunen men sa upp mig 2007. Nu är jag egenföretagare, byggföretag med inriktning på försäljning och montering av kök. Tanken var att jag även skulle få lite mer tid för mina hästar men, hahaha, trodde jag på den? Barnen har iallafall fått minder tid på dagis/fritis vilket har varit mkt posetivt med piggare och gladare barn.

thilda-
0

Jag går andra året på Barn och fritid inriktning barn och handikapp :) skit skoj är det och man lär sig en himla massa :)

Sidan om skolan så har jag ju hästarna… Efter att jag har tagit Gymnasiet så har jag blivit erbjuden jobb hos Ulf Arne Johansson på Solänget :) så jag komma ju defenitift jobba hos honom + ha en liten skala av Russ uppfödning och träna och tävla med stora hästar sedan då jag har blivit förgammal för att tävla ponnyer :) men Russen komma alltid att finnas vid min sida så länge jag lever..!!

Russlena
0

Jag jobbar som personlig assistent till en hjärnskadad kille, jobbar både dag och natt så jag har mycket ledig tid som jag kan lägga på hästarna mm.

_Jag_
0

Går ut nian nu… ska gå plönninge med inriktning trav och naturvetenskap sen….

StuteriSolo
0

Jag jobbar på Djurmagazinet i Piteå, har jobbat bara två dgar i veckan i flera år, men nu när vi öppnat ny butik jobbar jag 75%, har förutom detta en egen butik där jag förösker sälja ponnysaker, och föder upp russ och så säljer vi litet hö också.

SLennartsson
0

#53, Det var er jag beställde min sulky då. :) En Chevi Reflex till Tingsryd. Är så nyfiken på hur den kommer att se ut. :P

Pernille-G
0

Jag är lektor och forskare i humanekologi vid Lunds Universitet. Då humanekologi är ett tvärvetenskapligt ämne undervisar jag inom ett brett spektrum av ämnen. På en termin kan det till exempel gå från miljöfilosofi över genus och miljö och miljöuppfattningar hos ursprungsbefolkningar; vidare med hur våra försörjningssystem har utvecklats från jägare och samlare till intensiva jordbrukssystem - här kommer relationen till våra husdjur in som ett viktigt inslag - för att avslutas med miljösociologi och teorier om utvecklingen i u-länder. Jag har doktorerat i antropologi på en avhandling om nomader/boskapsskötare i indiska Himalaya och en stor del av min forskning handlar om relationerna mellan människa, utveckling, miljö och försörjningssätt hos nomader och småbrukare i Norra Indien. Jag arbetar för närvarande på ett forskningsprojekt om pastoralister (boskapsskötare) i den centrala delen av Himalaya tillsammans med indiska forskare.

Samtidigt med det akademiska har jag ett stort praktiskt intresse för djur, jordbruk och landsbygdsutveckling också i Sverige. Jag var tidigare under en period mjölk- och skogsbonde i nordland och jag har svårt att helt släppa denna del av livet, men nu räcker tiden bara till ett litet småbruk i Skåne med mina russ.

LouiseS
0

Är officer i flygvapnet och arbetar där som flygstridsledare. Det innebär lite kortfattat att jag sitter framför en radarskärm och leder vårt stridsflyg mot fienden… Hästarna är "bara" hobby.

Blokaruss
0

Vad kul jobb och utbildningar alla har! Själv arbetar jag på Statens strålskyddsinstitut som inspektör på kärnkraftverk och kärntekniska anläggningar. Vi ser till att de sköter strålskyddet på ett bra sätt. Det är ett intressant arbete men jag får pendla alldeles för lång väg varje dag och det blir mycket långa arbetsdagar. Vi har en gård på ca 40 hektar där vi har våra får och hästar som vi sköter på fritiden. Jag är uppväxt på en gård så jag kan inte släppa det livet men ibland blir det lite tufft!

Russtoka
0

Är bonddotter och har sysslat en del med jordbruk och sånt relaterat av och till. Livet på landet och hästar är ett måste för att trivas. Är utbildad sadelmakare (selar och remsnideri mest) och har fått erbjudánde om jobb i Uppsala på en ortopedisk verkstad som tillverkar proteser och ortoser, en hel del läder där faktiskt. Men det är inte klart än, många frågetecken ska rätas ut innan man rycker upp rötterna igen och flyttar, säljer torpet jag har nu och försöker hitta en annan gård närmare Uppsala. Förhandlingarna går nu om hur och när och ska vi våga, för det är en provanställning på sex månader som sen ev. blir förlängt tillsvidare.

Annars har jag haft jobb inom sågverksindustrin, vik. på kyrkogård och nu vik. på plastindustri.

carcha01
0

#4 Du är hittills den enda som jobbar i samma bransch som jag vad jag kan se! Själv jobbar jag i Banverket, på Expertstöd Teknik i Malmö. Har tre huvuduppgifter:

1. Tekniksamordnare vid upprättande av tekniska riktlinjer (just nu bygger vi om ca 50 stationer i Skåne för att kunna ta emot nya längre tåg), 2. Tar fram underlag för vägskyddsbeslut (t ex när en obevakad korsning ska förses med bommar och ljud o ljus), 3. Gör gångtidsberäkningar, bl a med ett program som heter PcGTP, för att utreda vilken kapacitet som finns på banorna, var man kan spara tid genom linjeomläggningar och var man kan lägga in tågmöten etc. Dessutom ansvarar jag för trafikeringsanalyser i vissa projekt.

Jobbet är jätteroligt, fast periodvis ganska stressigt när alla vill ha svar direkt eller helst i förrgår! Nackdelen är att jag pendlar ganska långt, åker hemifrån kl 7 och kommer hem ca 18. Då hinner jag i stort sett bara mocka, ta in hästarna, fodra, duscha o gå till sängs för att orka upp nästa morgon. Tur att barnen är utflugna, annars skulle det inte funka!

För att få mer kvalitetstid hemma på gården har jag dock gått ner till 90% och är hemma varannan onsdag då jag kan boka in hovslagare, veterinär eller göra annat som man inte hinner med på helgen. Det är toppen att ha en hel vardag hemma varannan vecka. Rekommenderas varmt! Det märks inte så mycket på lönen och inte på pensionen heller tror jag!

rebeccajansson
0

Själv är jag bagare/konditor.

sjofreden
0

Är till vardags djursjukvårdare på strömsholms djursjukhus.

Det är ett roligt och givande jobb men långt ifrån så glamoröst som det ser ut på TV.

(De allra flesta hundar är ju hyggliga men sjuka hundar kräks, har diarée, blöder och varar ur sår, vissa skäller mkt och högt och vissa bits)

garrilina
0

# Vilken vacker tårta

Ledin
0

jag jobbar här på gården då med mjölkor o allt annat med, en massa ungdjur osv.

Torpets
0

Är KF anställd (COOP) jobbar deltid med varann helg,lyckas alltid jobba helg när det är nåt spännande på gång.Trivs annars mkt bra,förstående chef som vet att jag måste hem på lunchen och kissa hundar och mata hästar.Och jag har bara 2 min till jobbet ner för backen bara,skulle aldrig sätta mig i rusningsköer in till stockholm för att jobba blä….

Russen är bara så att säga kulturarbete och hobby,min mor hade russ på 70 talet så det sitter väl i generna.Mätning,chipmärkning är glada överaskningar i plånboken mellan varven….

alpros
0

#59 Intressant. Finns nog en risk att vi skulle prata jobb om vi träffas någon gång. Kul!

[bsmx]
0

Sjuksköterska på vårdavdelning. Bra arbetskamrater o bossCool e cool.

Jag jobbade på en mottagning tidigare, mån-fre vilket fick mig att känna mig låst. Har nu skift, vi byter och fixar med varandra, vilket är toppen då man har hästar. Lediga dagar i veckan är underbart.

Rugart
0

Jag jobbar som civil radiooperatör på Polisens länskommunikationscentral.

Mitt jobb är att leda polisens operativa resurser i Dalarnas län. I korthet innebär det att jag svarar i telefon och tar emot akuta och högprioriterade ärenden och födrelar ut jobben till våra patruller. Jag är även polisens ögon vid datasärmen och utför alla slagningar på bilar, körkort mm. På LKC har vi bemanning dygnets alla timmar och vi jobbar direkt under länsvakthavande befäl. Ett spännande och utmanande arbete som jag stormtrivs med! Hemlis

Cara-Mia
0

Jag läser till förskollärare på universitetet. Nu när det är sommar jobbar jag som frukostvärdinna på Medevi Brunn.

MarleneGustafsson
0

Jag jobbar på Dala Krafts kundtjänst och lite grann på Hemköp. På vintrarna jobbar jag även åt SkiStar uppe i Sälen med att vara stugkontrollant Cool Jag gick handels och administrationsprogrammet på gymnasiet..

divansson
0

ska börja 8.an   :P  långa vägen kvar xD  men äh, efter skolan ska jag ta travlicensen direkt, samma år ja fyller 16 då, då ska ja rida å köra våra egna travare, plus gärna nån annan, men iaf..sen ska ja ta amatörlicens och ha flera hästar själv att träna, sedan ska jag samtidigt köra också såklart. Men ja ska sikta stenhårt på att bli en av de yngsta proffstränarna. Såklart att jag även kommer att köra hela tiden..
Mer framtid än nutid såklart x) Men ja vet vad jag vill, så har det alltid varit :P   I framtiden nån gång kanske ja ska ha nått/nåra russ, kanske bara, att träna för trav lite sådär på sidan om den stora rörelsen ;)

UllisT
0

jag jobbar på HP (Hewlett-Packard) sedan 9 år tillbaka som dispatcher/administratör men är nu inne i att byta jobb, får se vad det leder till. Varit på flera intervjuer på intressanta företag.

Gäller att våga lite i livet och enda sättet att kunna förhandla ordentligt om sin lön :-)