Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 897 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2008-07-17

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var länge sedan jag var först i den här tråden! Jag vaknade tidigt och låg i sängen länge, till slut gick jag upp och släppte ut hästarna, klockan var då 5.00. Så nu har jag ätit frukost och ska småmysa framför datorn en stund. Idag ska jag jobba på semestern, ska hoppa in för sjuka grannen som har en liten söt gårdsbutik.

Bifogar en bild på Tigerlilja, fick den via mail igår från Jennifer.

Ha det så gott idag!

karisma
0

Morgon där ute! Ja, ibland måste man låta ungdomen vara först, så de inte gråter. Idag blir det att stå på hölasset om inte regnet hinner ikapp tant väders prognos för det skulle som vanligt bli lite skurar.

# 0 det är så roligt å se hur unghästarna växer på sig och det är något bekant över henne!

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är gråmulet men ska enligt SMHI vara uppehåll. PEter slog ut så vi kan plasta balar imorgon iaf, så vi får något vinterfoder. Han tänkte slå ut mer idag, och håller det uppe kan vi kanske pressa hö på måndag. Sara har farit väg till en kompis i Boden, PEter skjutsar dit henne, och jag ska jobba i em, och före det hade jag tänkt hinna med att städa åt smådjuren.

Pernille-G
0

Godmorgon fran staden Dehra Dun vid foten av indiska Himalaya. Har ar klockan 10 och det regnar varje dag - vi ar mitt i monsunen. Jag bor hos vanner ur den indiska medelklassen och har finns samma standard - minst - som vi ar vana vid hemifran. Men kontrasterna ar stora. Jag ar tillbaka nu fran besok hos nomader i bergen - pa ca 3800 m. Dar ar livet till stor del som det alltid har varit med en mycket lag materiell standard - de anvander inte mycket av jordens resurser!  De har fortfande klovjehaster (packhorses) och hos en familj vi besokte hade en leopard anfallat ett fol ett par dagar tidigare, men mamman - av russstorlek - hade forsvarat sitt fol sa det inte skadades, men sjalv forlorade hon ett oga i kampen. Det visar vad sma haster kan klara av!

Nu skall jag ge mig ut i regnat. Ha en bra dag alla!

PernillaJ
0

#3 Oj Pernille vad fascinerande - kul att du berättar! Jag ska genast kolla på Google Earth var Dehra Dun ligger.

I Leksand lyser leoparderna med sin frånvaro (fast vi har björn inte långt ifrån mitt sommarbete). Soligt men svalt här idag, 12,2 grader hittills, och www.yr.no har lovat skurar under dagen.

Jag tänkte gå på bio och se Mamma Mia igår men det var fullsatt (kapacitet 300 pers) och låång kö trots att jag var där som jag tyckte i god tid, nästan en halvtimme innan filmen började. Poppis film tydligen.

Hannicka fotograferad igår, mitt i fölpäls-fällningen

Jenniferohlson
0

#0 Vad fin hon ärOskyldig

Godmorgon! Idag ska jag åka på nordea och se om jag kan sätta in pengar, har tappat plånboken med allt i… Sen ska ponnysarna tränas och fixas med som vanligt.

Tigris går inne på nätterna tillsammans med isisen för hon blir såå trött:)

Ha en bra dag!

Tittut
0

Seg efter att ha sovit för lite igen. Pontus kraschade med mc:n i går och fick en fraktur i handen, och de kom hem vid halv ett i natt från akuten. Sedan hade jag svårt att somna om.

Får se om Morris uppfödare kommer på besök idag. Annars blir det nog bara att göra pass, så att den lilla högen försvinner.

Ha en fin dag, och tack för en härlig berättelsen, Pernille!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Hej alla!

I dag är sista dan med alla turister! Skööööönt! När jag börjar jobba igen är stan lugn och nästan tom! Man kan få sin "egen" parkeringsplats igen, och slipper att gräla med minst fem bilförare för att kunna backa ut från en parkeringsruta. Inga dumma frågor om myggbett, fästingbett, soleksem, hemorrojder, vätskeersättning m.m. Medan jag är på jobbet kommer Wilson och Trofé ut för att kolla om Lova fortfarande tycker att han är jättesnygg…..I kväll är det travet som gäller! Tessan har fått en bra häst, så vi håller tummarna för att hon vinner det fina Gotlandssmycket!

Ha en bra dag!

Tittut
0

# 7 Jaså, det är så ni tänker när vi noviser kommer och frågar om råd på apoteket? Jag trodde inga frågor var dumma…Flört

Förstår att det är jobbigt att behöva dela ön med tusentals andra som kommer och invaderar en kort tid. Men vi har så svårt att hålla oss borta, vet du…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

ryttarn
0

God morgon,

När jag skulle ut och fodra vid åtta visade sig att yngsta dottern redan hade hunnit vara ute med sin shettishingst på ett rejält träningspass och släpt ut och fodrat alla hästar. Vad är det med tonåringar nu för tiden, har dom inte vett att sova på morgnarna :-)

Idag skall vi ner till banan och få ett friskintyg på Itzi så vi förhoppningsvis kan kvala henne nästa helg. Samtifigt skall Gaist mätas så att allla papper är iordning för anmälan till kval.

Annars blir det väll till att sitta framför datorn och plocka med lite supportärenden….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

garrilina
0

God Morgon!

Här är det betydligt svalare idag med moln och varning för skurar. Ska iväg till stan idag igen för att handla lite, konstigt att man alltid behöver något. Har släppt  Miranda med föl och Dixy med föl i samma hage idag. Mirandas lilla Melker börjar tröttna på bara mamma och vill ha lekkompisar. Tyvärr går inte vårt tredje sto som har föl att ha med Miranda så det blir att varva. Miranda är en riktig satmara och ger sig på alla ranglåga tills de flyr ut ur hagen.

#6 Stackars Pontus, det blir till att avstå mc:n ett tag då.

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

I morse försökte jag få iväg ett inlägg med en morgonbild från häromdagen - men tji fick jag! Nå, då blev ju Croneld desto gladare då - så det gör ingenting!
Här kommer i alla fall bilden, som föreställer Gerda, Hjördis och skimmeln Tristan när de vandrar ut i sin hage på morgonkulan. Oftast går de ut vid halv sju på morgonen, för jag måste vara på jobbet kvart över sju.

Annars är det full fart på gång här - ska hämta kyl och frys åt en kompis som köpt nytt, frosta av min egen och hans gamla frys, sedan ka vi köra hans trasiga kyl och min trasiga frys till skroten. Hängde ni med där?! *sss*
Summan av kardemumman blir att han får en sprillans ny kyl och frys. Jag får en bra begagnad frys. Hans trasiga kylskåp och min kassa frys blir skrot.

Ska se om bilden går at få iväg nu då!

Ha en skön sommarkväll allesammans!