God Dag 2008-07-16
Morgon där ute, lite trött i mössan idag kom hem mitt i natten med Missan, så nu är nästan alla hästar hemma bara L:a Saga som är med Erika. Vädret har inte bestämt sig idag hur det ska bli halva himmlen blå den andra grå och en tryckande värme. Ska sätta lite fart om det blir att pressa hö det är ju några djur som vill ha min uppmärsamhet först.
Ha det där ute en tank för dagen vad betyder seriös
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon har tagit sovmorgon idag och det var riktigt skönt. Idag ska jag tvätta häst och försöka få tag på den ena bushingsten på betet , han är lite smartare än de andra och går inte på att lockas med havre *S*

God förmidag…
Har varit utte med Gimli nu på morgonen. Han är vårat inkörningsprojekt och är fantastiskt duktig. Idag var det första lite längre turen och första gången utan "handledare". Vi hade dock med både Monljus och Jaritza som är lugna och trygga så att han inte skulle stressa upp sig mer än nödvändligt. Visst fanns det vissa stubbar och vita balar som det säkert fanns tigrar bakom men på det hela taget gick det väldigt bra. En smart och mycket lättlärd häst. Får se om vi tom kanske kan kvala honnom på Åmål den 26e….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God middag i landet! Idag är det nästan sommarvärme häruppe! Härligt!! Vädret ser dock inte så lovande ut för höskörden, regn varannan dag.. Igår kom nästan 20 mm, så slå ut idag är ju bara att glömma. Igår tillbringade jag förmiddagen nere på hembygdsgården med mitt russpar, varje tisdag i juli har de kulturdag, och alla kvarnar körs och det bakas i bagarstugan och man gör takspån och tvättar vid tvättbryggan o.s.v. Russen var ett populärt inslag, synd att jag var tvungen att köra hem för att jobba när det var som mest folk. Och nu är det strax dags att åka och jobba igen, var tar tiden vägen??????

God kväll!
Försökte skriva godmorgontråd i morse men si det gick inte att lägga in. Här har det varit uppehåll med sol idag, kom ett rejält regnväder på morgonsidan och en pytteskur mitt på dagen. Ska tydligen bli regn imorgon igen så här blir det heller inget hö slaget.
Har försökt mig på lite skinnsömnad idag har en del att sprätta nu, det blir inte som jag vill. Det blir lite knöligt när man inte hållit på på ett tag. Vi sitter och väntar på att höra resultat från Solänget där vår utlånade shettisvalack Sara´s Gimli ska starta i insprängt ikväll. Rapport efter värmning var att han kändes jättefin.
Ha en bra fortsättning på kvällen!
Go´kväll! Jag har varit på visit hos min 97 åriga farmor och spelat kort och fikat idag. Hon är vass den damen, lite trött men det får man vara i den åldern.
Sen har jag lassat av en sändning hö upp på logen och varit nere vid sjön och kvällsbadat.
God natt!