1a Gumino 1.38.9 (vann med en noslängd)
2a Tyson II 1.38.9
3a Iva Roll
Grattis Janina, Marcus och Jonas!! :)
//Mickan

Fler resultat :)
1. Gumino 1.38.9
2. TysonII 1.38.9
3. Iva Roll 1.43.1*
4. Hults Chikita 1.43.1
5. Ernst Ronaldo 1.44.1
6. Micklas 1.44.7
7. Pralinus 1.45.3
8. Hults Bonito 1.47.7
9. Rosalind Ernst 1.48.8*
10. Trofé 1.49.1*
11. Tokajer ML 1.49.7
//Mickan

Grattis alla till jätte fina tider och ett speciellt grattis till Janina och Gumino!
Grattis!! Vilka toppentider bland dessa fina ponnytravare.
Det var verkligen ett spännande lopp! Gumino och Tyson drog ifrån dom andra redan efter ca. 200 meter och avståndet ökade hela tiden. Tyson hade lite svårare i kurvorna än Gumino, eftersom han hade innerspåret, det var dock kamp hela vägen in i mål. Jag tror nog att det var fler än Erja Mattila som hade hjärtat i halsgropen, men bägge hingstarna gjorde sitt yttersta och presterade ett glimrande trav! Det snabbaste SM som någonsin körts, med dom snabbaste som startat, alla under 1.50! Duktiga var också de bägge stona på tredje och fjärde plats…..Det enda smolket i glädjebägaren var att Marcus Melander blev avstängd i 14 dagar för felaktig drivning.
Är det ofta lopp 9 körs som andra lopp? Jag gjorde misstaget att tro att lopp 9 kommer ganska sent och kom till Skrubbs först till tredje loppet…

Önskar jag hade varit där! Vilken kamp det måste ha varit. #6 Gu´ så retligt. Åkt till Gotland och får se svansarna på de snabbaste russ vi någonsin haft! Jag hade mycket väl kunnat göra samma misstag.
Det stod i annonseringen och i programmet att det startade 18.40! Russloppen står alltid numera som lopp 9-11, beroende på hur många lopp som körs under kvällen, men körs som lopp 1 eller 2. Konstigt, men så är det.
Ännu konstigare var det att loppet skulle köras på toto, med Pralinus och Julia utom. I sista stund blir dom uppringda av ATG som säger att antingen skall Pralinus strykas, eller också får loppet gå utan toto! Jag undrar (och nu MÅSTE jag svära!!!!!) vad fan håller dom på med??????? Jag har tappat allt förtroende både för STC och ATG när det gäller ponnytrav och toto!!!!!
Hoppas att alla som var på Skrubbs hälsade på Deli Ess och Bonds sista avkomma, lilla Diva Ess, kvällens mest fotograferade häst!

#8 Ja, STCs och ATGs dubbelmoral och klantighet riskerar att inte bara ta död på ambitionen med TOTO på russloppen utan att skjuta hela ponnytravet i sank. Hur kan man överhuvudtaget hålla på på detta vis
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Och det värsta med allt är att man har f-n ingen lust att va med och köra ens när man har åldern inne bara för att de håller på som de gör! det är för jävligt mot alla duktiga kuskar under 16 som tränar och tränar och hela tiden får sina hästar plocka segrar och fina placeringar med andra kuskar och när de väl får vara med så blir det tjafs in i sista sekund… Idiotiskt!

Märkligt förfarande eftersom jag lyckades att spela på SM:et och jag kan inte varit ensam för jag spelade efter lopp 1. Man kan undra varför dom (STC/ATG) tillåts hålla sån lekstuga som dom gör.
Hur som helst, riktigt bra prestationer av alla deltagare och vilka tider. Undrar om en tid under 1.30 är omöjlig? 
Huvva…….. Jag fattar inte varför SPTF kryper för STC och ATG på de sättet som de gör! STC kräver en massa förändringar i ponnytravet som SPTF gör allt för att ordna. Men vad f*n får vi tillbaka?
Ponnytravet blir inte bättre av STC och ATGs inblandning tycker jag, utan tvärtom går det mot det sämre. SPTF säger ingenting om det utan verkar tycka det blir bättre, och ingen lyssnar på de aktiva… Det enda som hörs är vad de vill höra…..
Grattis allihopa! Gumino och Janina till segern, övriga till placeringar och fina tider!
Läste någonstans tidigare att Malin Wilssons mål med Trofé var nytt rekord och den bedriften lyckades de med - grattis!
Grattis till de fina resultaten

Grattis alla till de fin fina resultatet och vilka tider och det måste ha varit ett roligt lopp att titta på.
#7 Om jag ändå hade fått se svansarna! Vi såg en fux som rullade sig i mittovalen på bra långt håll. Tyson II?
#8 Jag gick på din länk i en annan tråd och där stod ingen starttid. Man lär så länge man lever.
# 15 Synd…..men du kunde ju titta på lilla Diva Ess som stod med sin mamma på publikplats som tröst…..

# 16 kan skvallra om att Diva Ess var en kanon fin lite märr!
Tack Linda! Sånt värmer!