Russägare runt Jönköping
Finns det några russägare/uppfödare runt Jönköping som är intresserade av att hjälpas åt med löshoppning, visningsträning mm.
Min tanke är att vi tillsammans ska försöka hjälpas åt att få ut fler "små" ponnysar på 3-års test mm.
Andra ponnyraser är också välkomna.
Ps. Jag vet att de finns ett ponnysällskap här men de flesta medlemmarna jag känner till bor ganska långt ifrån.
#1Det är en bra idé att hjälpas åt, det finns ju lite russmänniskor runt Jönköping. Vi får samla ihop oss och göra en insats. Tanken om att träffas och byta erfarenheter har funnits hos flera av oss, det är bara att någon ska ta tag i det. Vi får starta en Russklubb i Jönköping.
Ni kanske skulle slå er ihop lite med russfrälsta i Östergötland, vi bor ju "grannar"…här finns det några men tappra russälskare, alla hästmänniskor är ju vana att åka och ju fler vi är desto mera kan vi hitta på.
#2 Ingen dum idé , ju fler desto bättre.
Låter intressant. Bra miljöträning och transportträning.

#2 Låter bra
Vi kan väl ha en "russträff" hemma hos någon och prata russ och kolla på hästarna som finns där. Någon som känner för de? Kan tänka mig att ha en träff här om de e några som är intresserade.
Skulle vara ju vara skoj att träffas och prata, och se andras hästar med.
Jag är intresserad av en träff, det skulle vara roligt.

Hej hej!
Ska vi försöka att samla ihop alla som vill och träffas i september någon gång? Vore ju kanonkul att få ihop ett gäng här runt omkring å träffas med jämna mellanrum. Man kanske även skulle kunan ordna en utställning här i trakten till nästa sommar? Dax å ta tag i =) Eller har ni redan gjort det?
jag bor ju också i jönköpingstrakten nuförtiden, om jag har möjlighet (barnvakt) kommer jag gärna.

Nu har vi bestämt när och var.
Hos mig i Tenhult 27 september

Nu är datum, tid och plats för "russträffen"
Det blir lördagen den 27 september kl. 11.00 hos Lisa Rydberg i Tenhult. Anmälan senast den 20 september till: trollets_stuteri@hotmail.com
Det går även bra att PM:a sin amnälan till mig eller Lisa

Haha kul att vi la in det nästan samtidigt =)

Tiden är ändrad till kl.12.00 istället, men samma dag och plats

puttar

Jag ska försöka komma, men väntar med anmälan tills jag är helt säker…