Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: tävlingar-på-sajten
Läst 11030 ggr
Teja-Bea
0

Tävling! Månadens russbild - juli 2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under hela 2008 kommer en bildtävling att pågå här på Gotlandsruss i fokus. Varje månad kommer vi att utse Månadens Russbild.

I December sammanställs alla Russ till en kalender och vi utser även Årets Russ. Så skynda dig att leta fram dina bästa Russ-bilder!

Tema för Juli är: "Sommarglädje" 

Innan du deltar bör du läsa igenom reglerna!

Regler för Månadens Russ-tävlingen hittar du HÄR

Posta bilden i denna tråd.

Den 10:e juli är sista inlämningsdagen för bidragen.

En opartisk jury utser minst 5 bidrag som går till final för omröstning. 

Omröstningen till bidragen pågår från den 12:e till den 20:e i månaden.

Därefter räknas rösterna samman och vinnande bidrag publiceras.

Bilden skall vara i liggande format och ha såpass bra upplösning att den kan tryckas i en kalender

Ev frågor tas med lekledare B.Jakobsson

Relaterade länkar

TÄVLINGSREGLER

Russkalender 2008

Av: B.Jakobsson* [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('B.Jakobsson'))

• [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('B.Jakobsson', 'Contact.aspx'))

Datum för publicering

• 2008-07-01

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Josefine-Appollo]
0

Min bild.

Saiop
0

här kommer mitt bidrag på min 2 åring som busar i hagen :D Jag tycker hon visar riktig sommarglädje

Denna kommentar har tagits bort.
MagganS-B
0

Här är Loella 2493 och Ingvar Hyllsjö på väg från TV-inspelning i S:t Hans ruin i Visby sommaren -06. Under Almedalsveckan sändes Sommarmorgon i TV4 från ruinen och vi, hon och jag, var med. Det är väl sommarglädje med en nästan tom gata i Visby innerstad en morgon mitt i sommaren! Ett russ från Lojsta Hed mitt i stan!

SigneK
0

Akleia skrattar Flört

StuteriSolo
0

Jag bidrar med en bild från helgens tävlingar i Lycksele, som avslutads med traditionellt badande

juventus
0

Det här blir mitt bidrag Cool två glada russtjejer som bara älskar sina nyponbuskar Glad

Bilden tagen juni 08 av mig själv Maria Andersson

C-Ainerud
0

Här är mitt bidrag

C-Ainerud
0

#8 (glömde skriva om bilden) Jag hälsade på Blossa 1år som jag inte hade sett på 2 månader och blev glatt överaskad om vad som dolde sig under all vinterpäls. Hon går på stobete med två andra 1-åringar som gillade vårt besök och sprang glatt omkring oss och busade.

Foto: Carina Ainerud

Ingela.C
0

Mitt bidrag är på mitt russ Cotton Field. Jag gillar bilden väldigt mycket för att den återspeglar hans personlighet väldigt bra. :D

Tusen
0

Jag har ingen aning om Glöder känner till ordet glädje, men jag tycker mig ändå se hur nöjd han är med livet då han ligger och sover i sommarhagen. Han njuter verkligen!!!Cool

Teja-Bea
0

Jag blir glad när jag ser unghingstarna leka i det mag-höga gräset på betet!

2-åriga Tejas Pegasus ser verkligen lycklig ut när manen fladdrar i vinden!

rebeccajansson
0

Här är en somrig bild på en trött pamilla 3473 och en strålalande glad Bebis nämligen Lustigdottern Skoj

alpros
0

Lycka är att stå i skuggan och få hjälp med dem besvärliga flugorna av mammas tjocka svans. Milan e Juventus - Quito. Bilden tagen av mig i går den 3 juli.

[Josefine-Appollo]
0

#1Här kommer lite sagt om bilden, Månsaga(e:Trofé u: Månskära) sträcker ut i hagen, det var några vindpustar så det fanns inga bromsar eller knott, så då passade hon på att sträcka ut benen. I bakrunden är det Skogsdala Appollo(e:Ripadals Bylon u: Lojsta Rebetta) och Xerxes Dar(e: Darius Roll u: Hults Axmira).

Fiffilura
0

Här kommer mitt. En härlig sommarkväll, Embla och Ozzy tar en gallop över den nyligen slagna vallen. Man kan riktigt känna vinddraget, manen mot huden och man kan ana glädjen hos både…. Fotograf är jag…

florence-S
0

Äkta sommarglädje hos Marika Strömberg på Gotland (som tagit bilden). Det är Exact och Precis som njuter av friheten.

[cancan]
0

Detta tycker jag är sommarglädje. Ett skönt dopp i havet.. På bilden mitt russto Cancan..

Chirak-96
0

Jag skrattar iaf när jag ser den här bilden. Chirak får en sommar rengöring av Elin. Min son Emil 9 år får vara hållare. Fotat av mig: Åsa Törnkvist.

[Tjiwi]
0

#18Vilken härlig bild!!

Gutteberg
0

Havanna Trot (2 år)kan nok ikke ha det bedre. Når min datter Martine (8 år) hilser på, er gleden komplett. Havanna og Martine er de beste venner, og skal nok få være my sammen i årene fremoverGlad

[Croneld]
0

Oj, denna månad kommer bli en rysare för oss i juryn, med så många fina bidrag!Glad

Zofia
0

Här kommer mitt bidrag, Hagdala Karamell

Rajmon
0

Denna tycker jag är en hääärlig sommar glädje;)… En häst som solar ser man inte varje dagxD

Russtoka
0

Mitt bidrag kommer från årets marknad här i byn Lerbäck.

Qvanting fick jobba som ponnyridningshäst och gjorde det med stort ansvar och ära. Det var 81 barn som fick glädjen att prova rida gotlandsruss, många av dem för första gången i livet.

C-Ainerud
0

#25 Underbar bild!Skrattande

annelie-huskvarna
0

#21 Vilken vacker bild! Tycker den är helt underbar =)

C-Ainerud
0

#21 håller med 28 väldigt vacker

Storvreten
0

Denna bild har jag tagit hos Stuteri Qveiar. Hästen heter Imma Vips och hon sträcker ut med sin medryttarinna Malin. Jag tycker det är sommarkänsla ända ut i kanterna på den här bilden :)

oktavia
0

_här är min fina ponny ett bussit sto på 10 år
_

hannibal-roll
0

Mitt bidrag är en bild på Hannibal Roll och hans ryttare/min lilla syster Emilia. Det är alldeles för sällan Emilia kommer för att rida tycker Hannibal som älskar varje sekund. Äkta sommarglädje för honom, förutom att få käka gräs då, är att barbacka-busa med Emilia!

muskot
0

Mitt bidrag

Russvalacken Muskot med Sanna Langmarker på ryggen en härlig dag i maj!

Mixie
0

#33 Den kommer få min röst :))

Mitt bidrag, Var är mer sommar än ett sto på Lojsta Hed i väntans tider? (Lingela på bilden)

//Mickan

Elinsjoberg
0

Hittade ingen bild där det direkt lyser sommarglädje men något var jag tvungen att bidra med så då fick det bli en fin bild på min medryttarhäst Chirak. bilden har jag tagit :)

EmiliaLeo
0

Finns det mer sommar än hingstar som sprudlar av glädje? Här gör Petro en capriole av sommarglädje!

Wruss
0

#36… ytterligare en underbar bild under detta tema. Jag avundas inte alls juryn Oskyldig som skall plocka ut ett antal fina bilder som vi andra skall få rösta på!! Det går knappt att förutse vilka bilder som kommer att komma med.

MarleneGustafsson
0

# 36 sötaste i världen!

Teja-Bea
0

#36 Vilken härlig känsla!!

Men jag saknar fortfarande Pernilla jobs bild på det bruna russet som står i höögt gräs!

Jag såg bilden på hästfoto i fokus, jättehärlig bild!!! Synd att hon ju redan fyllt sin kvot..

Pernilla, du kan väl lägga in bilden här iaf? Utom tävlan?! =)

Ledin
0

jag bidrag med mina 2 sötsaker Kiwi 22år och Mango 18 (mor o son), nu läste jag inte reglerna denna har jag på min presations som bild på min sida med. Men hoppas ädå jag får vara med. Bilden är tagen tidigt på morgonen kl 6 :) vakna tidigt o är så mysigt att kolla till hästar på morgonen.

ErikaSchieber
0

Det här tycker jag är sommarglädje! Karismas L:a Saga ligger och har det skönt i gräset Glad

Teja-Bea
0

Sista chansen!!

entill
0

"När man är en glad pensionär…" eller "på rymmen från ålderdomshemmet".

Fick en riktig sommarbild på Fridhems Jonatan ikväll, när solen höll på att gå ner.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

ErikaAndersson
0

Sommarglädje! Nyss blivit släppta på bete :)

johannaolofsson
0

#39 Visst är det denna underbara bild du menar? Jag lägger in den, men den är utom tävlan för jag har inte frågat Pernilla om lov.

Bilden är på min underbaraste Zabine när hon är på betäckning hos Darius Roll, Stuteri Dar

Elittravaren Zabine 4348 på visit från Gotland myser bland hundkäxen, bakom henne syns örsnibben av hennes fuxiga stoföl. Åkerby 2008-06-15. Foto: Pernilla Jobs©