Efterlysning - Grålle
hej
Grålle är ett fint russ utan stam, som vi är lite nyfikna om någon kan känna igen. Han är toligen född 96, 125 i manken. växlar färg mellan årstiderna från gulsvart på sommaren till helt grå på vintern. han var senast köpt i Blekninge 05. troligen köpt från skåne två år tidigare än det.
vore roligt om någon vet vad han har varit tidigare och om någon vet hans stam.
Malin och Grålle

"Grålle" är inte gulsvart utan gulbrun; alltså grundfärg brun plus ett gulanlag som han fått från någon av sina föräldrar.
Tack för svar. Intressant
. Man funderar ju på vad vi egentligen erbjuder våra tamhästar för vård…Varför de får så mycket besvär när vi lägger oss i?

# 2 Vad är det för vård vi erbjuder tamhästarna? Förstår inte. Kan du förklara?
#1 Någon slags Polis ?
# 4 Pernilla är inte alls något slags som du kallar "polis", däremot en av landets duktigaste när det gäller stammar och färger på gotlandsruss! Och vem är du? Polisassistent?????

#4 Är det fel att tala om hur det ligger till? Jag skulle bli glad om jag blev rättad på en sådan sak!
OOOJ Hjälp. Detta skulle ligga under ett annat inlägg! Förlåt! Svaret var syftat till att jag är fashinerad över att hästarna mår så bra på Lojsta hed och håller sig så friska, fundering på vad som gör att vi får olika sjukdomar när vi använder dom?
Kan väl ge en puff för om det är någon som har en idee om GRÅLLE!
Skall hålla bättre koll!
# 4 Jag tycker att signaturen "bett" skall förklara sig…….skriva så och sen vara anonym…..
# 7 hoppas verkligen nån kan klura ut vad Grålle är för ett russ…..
#8 Tack