Godmorgon söndag 2008-07-13
Här skiner solen, klockan är tio i sju och det är dags att åka och släppa ut hästarna. Konstigt vad sommaren går fort - det känns redan som om den vänt mot höst. Luften är lite fuktig på kvällarna, månen hänger stor precis över trädtopparna och det börjar bli rötmånad.
Men inte gör det mig något - jag gillar hösten, så … :)
Hoppas att ni får en härlig dag allihop! Det tänker i alla fall jag ha!
Godmorgon!Jag ska snart iväg o ha ponnyridning på sista dagen för årets Gutniska olympiad - Stångaspelen.Tyvärr deltar inte något russ,men mina shettisar platsar bra bland barnen att rida på.
Stångaspelen pågår alltid andra helgen i juli och där spelas det pärk,kastas varpa och en massa andra gutniska idrotter.
Solen skiner med sin kraft iallafall änsålänge.
Ha det gott!

Jag ska tillbringa dagen på welshutställning i Sörmland idag, och ska även ta med mig mitt (russ) sto med föl hem. Annars har jag varit på resande fot i veckan och bl a sett Russ-Riks, två SM i ponnytrav på 24 timmar, klappat Lojsta-russ, handlat pelargoner, badat tårna i Östersjön, glott på Hoburgsgubben, kört vilse i Stockholm… Ja, kort sagt en sån där intensiv semester som det tar ett tag att hämta sig från!

God Morgon!
Ytterligare en dag med en massa tunga regnmoln. Uppehåll än så länge iallafall. Ska åka iväg till betet igen med vår 21 åring (shettis) som har varit hem en sväng för att åka på utställning. Han var fortfarande unghäst och hade aldrig åkt transport förut försökte han få oss att tro när vi skulle åka hem från utställningen igår. Att han är kastrerad sedan han var 5 år hade han också glömt,
det är så kul att vara ute på något igen så då måste man ta chansen att visa upp sig ordentligt.
#2 Hoppas ni får uppehåll idag.
Ha en bra dag!
God morgon!
Här i Roslagen har vi en solig morgon med lite moln i synhåll. Jag har haft en av grannens högdräktiga kvigor galopperandes på stallplan. Men jag lyckades ta ut hästarna utan att hon stod i vägen. 
Jag har haft min dotter (som innan varit totalt ointresserad) i stallet på kvällarna i ett par dagar nu och hon är väldigt förtjust i Dorina, en snäll gammal trotjänare som gillar att få bli borstad och riden. Hon tackar artigt att det var trevligt att få rida och undrar om hon får rida nästa dag med. Jag är glad att få lite sällskap och tycker det är kul om hon kan lära sig så pass att vi kan fara ut tillsammans på tur.
Idag ska vi till bekanta på en liten visit, hoppas på gott fikabröd.
Jag är väldigt förtjust i bakverk!
Ha en bra dag!

Godmorgon! Efter en vecka med massor av aktivitet aå ska vi idag flyttstäda min farmors hus, jippie, ingen vila ingen ro… Men men hoppas det flyter på!
En riktig guld vecka har det ju varit, Trofe 43p på utställning och trea i Bis ringen, 49,1 i nytt rekord i SMet, enda nollan jag kommer vara nöjd med och så igår en andra plac i cervus cup i körning, han är min guldpojke helt enkelt!
Molnigt och blåsigt, som vanligt 
God Förmiddag…..
Har sovit länge, börjar inte jobba förrän kl. 12! Solen skiner, men det är lite molningt och det blåser. Bra om man skall vindsurfa. Stan är full av turister, inga parkeringar finns det, och har man en och skall ut därifrån, så väntar fem arga bilister på att få just den rutan! I fredags tog det lika lång tid att komma ut ur stan som att köra hela vägen in på morgonen, alltså nästan en halvtimme……usch!
Vi (Wilson och jag) håller på att försöka betäcka Lova som absolut bara hatar Trofé. I gårkväll trodde vi att det skulle lyckas, hon såg väldig brunstig ut, men icke sa nicke, hon slår både bak och fram! Står mer på bakbenen än på alla fyra! Hennes mamma var likadan, får se om vi kan fixa nåt till nästa brunst…..Trofé skulle passa perfekt till henne, men det tycker tydligen inte hon! Det är nog det enda nederlaget för guldhästen den här veckan…..
Ihh vilken fin ny Avatar Anna!
Här har vi äntligen fått regn de senaste dagarna, verkligen bra.
Allt är lugnt med hästarna här, Oidipus han går mest och tittar efter grannens hästar i hagen intill, och tycker att hans egna ston är ganska så ointressanta, så det är ju bra. Stickan och Akleia har inte brunstat om, nu väntar jag bara på Parky och Linéa, men det gör de nog inte heller :)

Go kväll!!! Äntligen till både min och Maggans förtjusning blev det kärlek mellan Lova och Trofe!!! Nu håller vi tummarna för lite fortsatt kärlek och framförallt en bebis!!! 
# 8 Fast det blev inget förrän Trofé sa till henne på skarpen att skärpa sig!
Hihi, lycka till nu Maggan ! Jag håller tummarna för en blivande Trofé-bebis nästa år!!
Han vet hur surkärringar ska tas den där herrn,haha
Min granntjej hade igår på körtävlingen en liten fundering över vad det skulle bli om man parade Trofé med min shettis Fuga..hmm.jag vill inte gärna korsa russ och shettisar,men jag svarade att det blir nog någon som kan springa riktigt fort och en superb körhäst -

#9 Skönt att höra att Lova äntligen släppte till - jag håller tummarna för ett fint Trofé-föl nästa år.
bild på sötnosen Litas Ess

Pernilla. Du är ju fotografen hela dan! Har tänkt på det länge, att dina bilder är något utöver det vanliga. Nu har jag talat om det för dig också.

#12 Oj, tack - smickrande… Tja, ibland lyckas jag få till det!