"Gamla foton"
Jag håller på att skanna in gamla kort från Lojsta hed 2002, 2004, 2005, från premiering på Lojsta 1990, samt från utställning på Gannarve gård i Fröjel på Gotland 1988 el 1989 (kommer inte ihåg vilket år, men känner ni igen det på personer och hästar blir jag glad). Kommentera gärna vilka ni ser på bilderna (hästar och människor) så kan jag skriva det på baksidan av bilderna.

#1 Det är Junisorken! Bilden måste vara från 2001 eller 2002 ja.

# 3 Jag tycker det ser ut som Malins Gera 3500!! Om det stämmer så är det hennes son Ola. Någon annan som vet?

#5 Det var det jag tänkte också, men jag ville ha fler funderingar om det innan jag skrev in det. 

Pausar en stund och återkommer med mer…
Anna, vad kul! Nu vet jag att det är 2001 för visst är det jag på #10! Jag går med Kristinas Rölleka som var 1 år då.
På #8 måste det vara Pernilla Hägg med Rölleka!
Och #9 är Marita Havdell, kan det vara Ofog hon går med?
Tror att stoet på #6 kan vara Lana, dotter till Linnéa och Juventus (alltså helsyster med Rölleka)

Nu hann du precis före mig Signe. Jag skulle bara hämta katalogen från premieringen.
#10 Visst är det Rölleka 4243 och Signe. år 2001
#8 är mycket riktigt Pernilla H och Rölleka 4243, Rölleka gick 3:a i ringen med poängen 99887 - 41 p år 2001
#9 bör vara Mandelblom e Hilmer 495 u Pamilla 3473. Hon gick 4:a i ringen med 88888- 40p år 2001
#6 bör vara Lana, det stämmer dessutom bra med katalognummret. År 2001
Kristina

Du råkar inte ha någon på Olga? :)
//Mickan
#9 Ser ut som Eva Fahlstedt, nästan säker…..#10 är inte Signe tycker jag! Tydligen inte nej…..

#17 Jodå, visst är det Signe Kroner som leder min Rölleka.
Signe gick med henne i ringen och Pernilla Hägg visade henne.
nån kanske möjligen en bild på bess eller grafit477 eller granit368 plupp3197 pinocchio158 jessica 1955 grane 253 lita2016 kasper 370 nina 2092 dröm 131 daketa 509 dorn 163 esska 993

Pausar igen innan jag laddar upp mer foton…
# 23 skulle väl kunna vara Certina. # 25 är Raia.
De med frysmärkning borde ju gå att identifiera, men jag har inte tid just nu.
# 33 Kan det vvara Dinny Bess? jag gissar bara.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 26 Jag kan se att det är Berndt Viberg, men märren kommer jag inte ihåg, kan det vara Pysa? Kanske jag har kvar katalogen…..
# 53 Jag tror att det är Anna Nilsson i Ösmo som rider. Hon gjorde en fin ritt på Jardin som liten på Gannarve.
Det är Granat, inte Granit..

#35 är inte Ocala. Hon var ju brun. Har inte haft tid att kolla på alla bilder ännu, men skall göra ett försök ikväll.

#59 Vilken är Granat? Du skrev inte på bilken bild…
Bild 20,21 och 30 är Granat

#62 Men bild 20 är en annan hingst. Jag var med Börje då vi åkte dit, och desa två hingstar var väldigt lika varandra, så det är därför jag inte kan skilja dem åt. Om du ser på mjölningen mot nosen så ser du att den skiljer sig mellan bild 20 och 21.

Kan nr 20 vara Granit då?

Hingsten på bild 20 ser yngre ut än hingsten på bild 21. Granit var född 1980 och Granat 1985, och de var helsyskon.

Bild 35 är Anna Liderlöv som håller i Komet
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
OOps, nu ser jag att det inte är samma häst. Tror då att 20 är Granat. Men jag tror inte att den andra är Granit i alla fall, stämmer inte riktigt med färgen tycker jag och vad gjorde han i så fall där???
Kan det inte vara Mark?????
# 52 Det kan vara Rune Nilsson, Eke eller dom från Näs som jag inte minns vad dom heter……Hästen är nog en från Birgitta Cramérs stam!
Där slog du nog huvudet på skaftet, Maggan-säger man så????? Mark är det nog. Börje hade ju vid det tillfället Komet, Mark och Granat…var själv på den utställningen och har foton på alla tre där i från. Så tror jag det är också, en av 20 och 21 är troligtvis Mark och den andra Granat.
Jag tror inte att det är Mark. Han var mörkare i färgen, och han försvann väl tidigt till Skåne? Men jag kan ha fel!
Det var inte Mark som gick till Skåne, det var Malkolm! Mark var kvar hos Börje och såldes sen till Värmland. Mark var inte mörk! Var du född då Liselotte?
# 70 Man slår huvudet på spiken Ia! Jag vet att ni var där med Heléne Blomér bl.a. eller hur?

Jag har också för mig att Mark var mörkare. Liselotte hade honom hemma hos sig, och vi skulle betäcka med honom, men hanvisade sig vara steril då. Kan hända att han hade mörknat med åren då?
Jag minns honom bara när han gick på travet…..men mörk var han inte då i alla fall.
På gamla dagar var han betydligt mörkare är ex Granit, och mkt mer apelkastad.

Så här såg han ut när han kom till mig, sommaren 2001 kan det kanske ha varit.

#76 så lik sin syster jag fäller en tår
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 76 En stor sorg att det inte blev några föl efter honom. Blev erbjuden en kalasfin dotter till honom häromdagen, så finns det någon som kan vara intresserad av en Markdotter med finfin, intressant och förärvningssäker stam kanske jag kan hjälpa till att förmedla. Hon är även dräktig. PMa mig i så fall.
Ytterligare et sto som jag mer än gärna skullle vilja ha plats med hemma hos mig.
Så mörk i huvudet var han inte när han var yngre, han hade vanlig brun färg. Äldre hästar ändrar ju sig ibland, min gamla Divina var ju ljus som yngre men blev mörkare för var gång hon fällde…..
För att återgå till hingstarna så tror jag fortfarande inte det är Mark. 1989 var det år Anna red Jardin om jag inte är helt ute och cyklar, och enl Anna som tagit bilderna är de från 1988 eller 1989. Enligt Blå Boken ägdes Mark av Bodil Nilsson i Värmland redan 1988, så det stämmer inte. verkar läge att leta fram gamla Vår Ponny…
Ha, ha, ja så säger man ju, Maggan, fel av mig….ja, vi var där med Helene Blomér. Och färgen på Mark, han var inte särskilt mörk den sommaren i alla fall, har kort på honom från den utställningen, kommer här. Liselotte, på din bild tycker jag att det ser ut som han håller på att fälla, fällt det mesta men har lite "ull" kvar, många blir ju lite mörkare just då för att återgå till "rätt" färg när de är helt korthåriga, kan det vara så på just den bilden kanske??
Jag vet att det är 1989 för jag var över och tävlade med Grus det året som var mitt sista år som ponnykusk, jag vet också att Mark då tillhörde Börje, han var där med Mark, Komet och Granat, vi tog bilder på brorsorna ihop, Grus, Granit och Granat. Tjejen som håller i Mark var nån av Börjes "tjejer" som körde hans hästar på travet tror jag. Maggan kanske känner igen henne? Då måste det stå fel i blå boken…..
# 82 det där är absolut Mark! Jag ger mig! Det kan ju ha varit så att Bodil köpt honom, fast han var kvar hos Börje.
Ja, så kan det ju vara, att Bodil köpt honom men att han var kvar hos Börje.
#82 Så där ja, rätt skall vara rätt! Hon som håller honom är en mycket ung Åsa Smedberg tror jag, numera Roth, boendes i Skåne och ägare till Rusch! Hon körde en del hästar för Börje, bl.a. Rusch i Derbyt samma år som Leilu galopperade i mål som tvåa före Raider
Då har vi nog rett ut det men vem är vem på 20 och 21 tror ni då??

Tack så mkt för hjälpen!
Jag ska snart ladda in fler kort, så håll ögonen öppna! Jag har också bilder från travet i Visby från omkring böejan av -80-talet. Kan det vara någon idé att lägga in de och få reda på vilka hästarna är och vilka som kör?
Det låter som ngt för Maggan!

Var lugn bara, jag har fortfarande en del från heden kvar! 
Skanna på bara, jag har ögonen öppna för allt! Nåt sitter väl kvar trots åldern, eller kanske tack vare…….

#18 är stoet Beda med hingstföl efter Hercules 375 står det i mitt fotoalbum från samma tillfälle.

oj, bild 18 ska det ju vara, det är från Gannarve 1989, BIS blev Komet och BIM Jaffa. då tre år. Allt står i mitt fotoalbum :)
Jag skall se om jag kan be Carola och Börje att titta på bilderna och bedömma dom.

#3 Va söt Ola va :D linte mindre där än nu;D hehe

Du råkar inte ha bild på Olivia 3200 med föl som är fotat 2005?