Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 496 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon 11 juli 2008

Fredagsmorgon, solen skiner och det är underbart vackert ute!
Jag ska strax till stallet och släppa ut hästarna. De står inne på nätterna, för att inte äta för mycket. Faktum är at de verkar tycka det är rätt skönt att komma in på kvällskvisten sådär - vanedjur som de är … =)

I övrigt jobbar jag på med mitt busskörande. En vecka kvar, sedan ska jag förhoppningsvis ha semester i två veckor. En semester som lär bli av det skojjigare slaget eftersom vi ska hämta hem en hundvalp fredagen den 18/7!

Ha en riktigt skön dag allesammans - vare sig ni är lediga eller jobbar! :)

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är halvklart, och inte någon värme, tio grader känns verkligen inte som sommar…. Idag ska jag jobba förmiddag och ikväll blir det läger för hela slanten, sex tjejer och ponnysar ska roa sig här hela helgen.

Så nu ska jag gå och greja mera i köket!

garrilina
0

God Morgon!

Solsken även här, men det är inte direkt varmt och ett antal moln gör att det ser ut som det kan bli nederbörd framöver. Idag blir det vanliga i stall och inne, tvättmaskinen ska även få jobba. I em. blir det en tur till barnens kusiner den ena fyller 15 år. I månad kvar sen börjar jag jobba igen undrar om det blir något gjort på det planerade.

#0 Vad kul med hundvalp, här är det "hundigt" värre just nu med två tikar som inte vill tolerera varandra och en tvåårig hanhund som försöker hålla sig väl med sin mamma och även den andra tiken som han är bästis med.                                               Ha en bra dag.

[Croneld]
0

God morgon! Härligt fläktande vind med skön värme. Nu ska jag hitta på något med barnen, få se vad det blir. I går kväll var jag ute och körde längs traktorvägarna i skogen, jag hade sällskap så båda hästarna blev körda, och det var en så fin och myggfri kväll. Då njöt jag i fulla drag.

Ha en bra dag!

bubbe
0

Myggen var här på andra sidan sundet igår kväll, inte minst där vi höll på att stängsla. Ska nu ut och stränga hö, för att hinna få in det idag för hoppningsvis. De har varnat för någon regnskur till kvällen. Väntar nog med att vända det hö jag slog igår, så får vi se hur det blir. Synd om man just vänt det första gången när det kommer regn. Ska nog även pressa lite hö åt grannen idag, så hästarna får nog vila idag. Det kan de behöva efter veckans ridläger, våra underbara klippor.

SigneK
0

Hallo alla glada! I kväll ska vi till koncert i Tivoli och höra Chaka Khan! Skrattande

divansson
0

God dag! :)

Idag har ja inte gjort så mycket än, varit i stallet hels förmiddagen. Nu ska vi åka och tävla på Romme med vårat ena varmblod Supremacy Player.  Får hoppas på tur med travet, och att han inte drar in luft, ananrs är han hemskt snabb och stark så de är inget större problem ;) Lopept går ca 21.30 eller aningen senare, så det blir sent, han startar i näst sista loppet, kanske inte så himlans roligt varje dag ;)