Godmorgon 08-07-10
Godmorgon i landet! När jag vaknade vra det solsken, nu kommer det en massa moln!!! De har lovat hela 14 grader idag, tjohoo! Då märker man att det är sommar eller? Idag är det brödbak på schemat, samt mer uppröjning i huset och jobb i em. När jag ska hinna köra blir en annan fråga…
God Morgon!
Grattis alla till jättefina resultat på Riksutställningen, det stod faktiskt ett ganska stort reportage i Gotland Allehanda i dag. Det det däremot inte skrivits en enda rad om i den tidningen är Ponnytrav-SM. Bara en enkel startlista! Jag blir så vansinningt frustrerad! EN gång har skribenten nämnt russloppet i sitt travreportage, resultatlistan består av dom tre första utan tider, ointresset bara lyser om det! Det har föranlett mig att skriva en insändare som jag skickat till tidningen i dag! Synd och skam är det att inte med en enda rad nämna att vi har dom snabbaste russen någonsin på startlinjen och att SM är det största loppet för russ som körs i Sverige! Så här har vi det på Gotland! Russen är inte värda mer än en vildkanin!
Ha en bra dag! Jag skall städa, yngste sonen kommer i kväll!

God Morgon!
Sol idag men rätt kallt. Idag blir det en tur till stan för att handla kan inte förstå vart all mat som man släpar hem tar vägen.
På vägen dit ska jag kolla hur unghingstarna har det på nya betet också.
Dottern ska bada två av shettisarna som ska på utställning på lördag, den ena av dem hatar duschbox och vatten få se hur det går.
#1. Tyvärr är det väl så överlag att inte ponnytravtävlingarna har särskilt hög status i våra dagstidningar. Vi har försökt få vår tidning att komma ut och skriva när vi har heldag men icke, däremot så har de alltid bevakning på det "stora" travet. Körs det insprängt ponnylopp då så nämns det inte ens i artikeln. Väntar med spänning ikväll på att höra hur det gått. Lycka till alla som ska tävla!
Ha en bra dag.

God morgon!
Jag drog med hunden på en springtur direkt när vi vaknade för ca, 45min sedan. Nu sitter jag här och knaprar på ett äpple och önskar att vädret kunde vara bättre endå. Iofs det är inte nederbörd och solen lyser men varför blåser de?:)
Idag ska jag träna mina russtjejer:)
Ha en bra dag!