Godmorgon 2008-07-07
Få se om jag hinner före Bisse i dag då! :)
Ska strax åka till stallet och släppa ut Gerda, Hjördis och deras kompis Tristan - och sedan blir det jobbet. Ute är det gråmulet och nästan lite ruggigt känns det som - konstigt när det var så varmt i går!
Bäst jag stressar lite nu - måste ju fixa matlådan innan jag åker, och ta ut hunden. Ha det bra i dag allsammans! :)

Godmorgon i landet! Idag skiner solen här, men någon värmebölja är det inte. Gårdagens tävlingar var återigen lyckade för våra hästar, Yazzå vann montén och var femma it ravloppet, Mysli var tvåa i montén och tvåa i travloppet, Primula fick sig en andraplats, och Duff en femte, fast han låg trea nästan hela loppet innan han kroknade. Idag blir det röjning i huset, bokföring och jobb. Kanske jag hinner uppdatera min hemsida?
Hej hej!
I dag vann du Anna! Grattis! Här har vi fått 11,5 mm regn, Hurra! Vi är lovade mer i dag, ser verkligen fram emot det. Min gräsmatta ser ut som en vall som är nyskördad, bara torrt! Almedalsmänniskorna jublar väl inte precis, men so what, det finns väl paraplyer!
Ha en bra dag!
Ja nu finns det nog en god chans för att kantarellerna ska börja dyka upp. De vill ha både lite regn och sol. Igår kväll var jag hos en vännina och vi körde hennes hästar, och det är ju för underbart att köra maratonvagn…det blir flera besök i sommar vill jag lova.
Ha det så gott!
Visst kommer regnet olika här på Visingsö har vi fått ca 70 mm sista dygnet. Så det kommer nog inte så mycket turister i dag skulle jag tro. Men det behövs.
Ha en bra dag !
Go förmiddag………..här har regnet vräkt ner inatt och nu är det på gång igen. Idag ska vår "lilla" Ull få skor på fötterna för första gången, sedan blir det att akta tårna!! Vi ska åka på sommarpremiering med honom på söndag och visa och göra körprov. Ska bli spännande. Ena helgen russ, andra ardenner…..
go förmidda. Här har det duttat med regn hela helgen och det fortsätter visst idag me. Men som alla säger DET BEHÖVS. Man börjar fundera över hur dyr hästarnas mat blir i vinter, inte roligt. Vi har inte så att vi kan ta foder själva tyvärr. Just nu laddas det för Mantorp i kväll. Ha det gott