Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: kör-travsport
Läst 1913 ggr
MagganS-B
0

SM i ponnytrav 2008

Startlistan till ponnytrav-SM (läs russ!) hittar ni här!

Av 12 startande russ är inte mindre än 6 godkända hingstar! Jättekul! Dessutom flera med guld på utställning! Yngst är Tokajer ML med sina 6 år! Han har haft en kanonsäsong i år hittills med 4 segrar och ett andrapris på 7 starter och en rekordsänkning med 6 sekunder! I fråga om resultat i år så är Pralinus värst med sina 9 starter, 7 segrar, 1 andra och 1 tredjepris! Det skall bli jättespännande att se SM i år, det kan komma att bli det snabbaste någonsin! Givetvis håller jag tummarna för att det skall gå bra för våra gotlänningar: Hults Bonito, Pralinus och Trofé!

Reko
0

Jag kommer över till Gotland precis den dagen. Hade jag planerat resan hade jag nog kunnat se riksutställningen dagen innan men SM i ponnytrav ska jag inte missa.

Tittut
0

Sm i ponnytrav är helt klart en av årets höjdare!

Hoppas det blir ett tätt och spännande lopp, så att man hinner få upp pulsen lite under tiden.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Malu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I år måste jag åka o titta på SM:et, det var något år sen sist.
Hoppas det går bra för våra gotlandsekipage och jag håller extra tummar för Trofé att han lyckas gå nytt rekord!
Bilden är av Trofé när han tävlade o vann på körtävlingen i Bunge den gångna helgen med mig som kusk o Malin W som groom.

MagganS-B
0

Ni var jättefina, vilka hattar!

Sombatic
0

Håller tummarna för stoet med sting guldbelönade och snabbaste russstoet i Sverige(världen?) Hults Chikita. Skulle sitta fint då hon inte kommer att tävla nästa år om allt går som det skall, Chikkan är nämligen dräktig.

thilda-
0

#5 vem är pappan till det blivande fölet ? =)

Sombatic
0

Micklas

russingar
0

Jag håller tummarna för Hults Chikita & brorsan Hults Bonito. Är jag jävig tro …Fot i munnnen

Jennie_A
0

Heja Jonas & Iva! Nytt rekord igen skulle sitta fint :o)

Lycka till allihopa, må bäste häst vinna!

MagganS-B
0

# 8 Visst känns det häftigt att ha två uppfödningar med i SM…..Ännu häftigare var det för många år sen att ha två ägda hästar med! Månen och Zimon, men det var länge sen, minns du Tjiwi???????

[Tjiwi]
0

#10 Visst minns jag. Det var på gamla goda tiden….jag var över varje år och tittade frå 84-97……….sedan kom jag ifrån ponnytravet lite då inte Grus var med och jag inte hade något annat intresse i det, men nu försöker jag hänga med lite. Dock tog jag hem Wilda i helgen då det inte funkade på travet för henne….