Resultat Sprintermästarn 3 juli
zlatan nick 1.52.4
lina scot 1.55.0
tysse 2.00.3
mazarin ernst 2.02.1
jarmo 2.02.1
ljungens pärla 2.06.5
ijor 2.06.8
ripadals cindy 2.14.4
Var toppen väder idag och toppen tider på russen idag med :-)
Nytt Svenskt rekord för Zlatan Nick för 4 åriga valacker och hingstar i autosstart.
Sprintermästaren går alltså på Halmstad för dom som inte vet, och var öppet bara för 4-åriga hästar. Zlatan Nick är e. Tyson II (vilken f.ö. var pappa till 7 av 12 startande!) u. Cloetta - Nicklas II. Svårslagen stam alltså!
Grattis till Julia och Johanna Olofsson från Gotland, som gör ett fantastiskt arbete med sina tävlingshästar, Pralinus, Zlatan Nick och Dar's Foxtrot.

Grattis till ett nytt fint rekord med Ijor, han närmar sig tvåminutersvallen….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Grattis!
Alla 4-åringarna var jätteduktiga!
Zlatan Nick, vilken fantastisk häst! Hur gör ni Olofsson? ;)
Måste säga att flera hästar ser ut att ha gjort bra ifrån sig, om man kollar på tiderna :)
Grattis allihopa!

#2 och 3 Tack , Ni ska bara veta så glad Amanda var när hon kom i mål och efter loppet och det ens innan hon visste tiden, hon bara älskar att köra honom och tävla med han . Ijor är ju en häst som bara älskar och tävla och bar vill springa och tycker det är skitkul.
Sen fick han ju ett R idag och det var hårt dömt men han studsade på upploppet (det gick säkert lite väl fort där) som syrran sa som stod på den sidan han dök upp från ingenstans och var inte långt bort att komma 6:a.
Måste säga vilka 4 åringar och vilka fina tider och Zlatan Nick var super fin. Det var lite rörigt i starten med hästar som hoppade och slängde sig lite granna men måste säga att kuskarna var väldigt duktiga och löste det jättebra.
TACK så mycket ALLA!
#6 Starten var minst sagt rörig, först körde startbilen för fort så många hann inte med då bromsade bilen in vilket gjorde att många hästar blev rädda tror jag.
Tack Halmstad ponnytravklubb för i övrigt väl arrangerade tävlingar!
#1 Maggan nu glömde du Wilja
men jag förstår dig, går inte att hålla koll på alla! Tack så mycket för alla Grattulationer, det värmer verkligen!
# 9 Visst ja, Wilja hade jag precis glömt, och inte att förglömma Zabine förut…..!

Tack!!
Ja alla mina hästar har gått över förväntan i år dom bara springer!

Zlatan Nick gjorde ett nytt Svenskt rekord i sprintermästaren.
Ernst Ronaldo var tidigare innehavare av rekordet för 4åriga hingstar o valacker