Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 744 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 08-07-05

Godmorgon i landet! Idag är det mulet och hela tio grader varmt, var tog vår sommar vägen? Gårdagens tävlingar var ganska lyckade med de förutsättningar som fanns. Yazzå gick nytt rekord, men har tjänat så mycket pengar att hon hnamnade ihop med endast tvåminutreshästar… Mysli blev rea och Primula tvåa och Duff fick en grön rosett. Idag är det farmesgolf som gäller efter tolv, så det är bäst att sätta fart med frukosten. Blir det långkalsonger idag tro???

MagganS-B
0

God Morgon!

Här är sommaren kvar, jättevarmt redan, och torrt! Hoppas på regn i morgon eller på måndag…..Lite jäktad, skall jobba!

Ha en bra dag!

Jenniferohlson
0

Godmorgon!

Idag ska jag stå på loppis..Cool.. Sedan ska jag pyssla på med ponnysarna, de behöver massage osv. :)

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! Idag har vi fint soligt väder med kraftiga vindar. Jag ska ut och köra Manda på eftermiddagen om det inte är för varmt. I natt har vi haft mygg inne i huset, så jag tror alla i familjen höll på att bli tokiga. Undrar om jag ska leta reda på min gamla grekiska myggmaskin, ni som varit där vet säkert vad det är för något.

Ha en bra lördag!

Anna-Uppsala
0

Grekisk myggmaskin? Är det möjligen en flaska Ouzo som man dricker av tills man är så full så att man glömmer myggen?! *sss* ;)
Bisse => Grattis! Kul att det gick så bra! :)

Här skiner solen från klarblå himmel, vilket är jättebra för alla vänner och bekanta ute på landet som håller på med höet. Själv är jag jättetrött, men ska iväg till stallet och bygga staket så småningom i em. Men först måste jag försöka röja lite här hemma - inte kul alls men nödvändigt … *sucka*

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gokväll! Ännu en underbar sommerdag i Danmark! Cool

Vilken lättnad, vi har just fått reda på att vi kan köpa 100 storbalar ekologisk wrap, det är inte alltid så lätt att få tag i, och speciellt i denna torra sommar! Men så skönt. Det går ju åt till både kor och hästar under en hel lång vinter.  

Åh, man vill ju inte tänka på vinter nu…

Norrveda
0

God kväll även här!
Blåsig men solig dag. Stallet har varit fullt med ridsugna barn då det var första dagen på ridlägret denna gång, intensivt men roligt.
Hästarna sköter sig som vanligt perfekt även om gräset lockar lite väl mycket ibland Oskyldig Försöker också lära ungarna så mycket som möjligt om russ de här dagarna.
På stallbygget har vi nu börjat med boxinredningen, snart inflyttningsklart med andra ord!

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev ett diplom för Teja!

Tejas Jarita fick 9-8-7-8-9 = 41p! Tjohoo!!! =D

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus