Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: fölgalleri
Läst 4519 ggr
karisma
0

Fölgalleri 2008 - Litas Ess

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Född fredagen den 13:de juni!

I morse när Kjell kom ut i stallet trodde han att Lova var ensam i boxen, men icke! Där stod en liten brun sak med jättelånga öron! Några dagar för tidigt, men jag misstänkte i gårkväll att det var nära….men när jag var ute sent så åt hon bara på sitt hö, såg alls inte ut som om det var dags. Tji vad jag bedrog mig (eller hon bedrog mig kanske….)

Vi släppte dom i hagen efter ett par timmar och dom fick vara ute tills det åskade och regnade på middagen. I morgon får dom gå i stora hagen.

Litas Ess (med betoning på i) e. Korsnäs Brådis 551 u. Lova Ess 4209 e. Vagabond 360 - Loella 2493, och alltså blodsmässigt helbror till Lanso Ess som är svensk rekordhållare för 3-åriga hingstar med 2.00,0a. Lova har inte hunnit under 2.00, men har bra resultat på travbanan: 2.06,3 2.04,1a, 24;5-3-3, 7740,-

Relaterade länkar

Fölgalleri

Hemsida:

Av: karisma

• [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('karisma'))
  • [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('karisma', 'Contact.aspx'))

Datum för publicering

• 2008-06-13

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Grattis till det fina fölet!

MagganS-B
0

Tack! Ja, på bilden är han ju inte så fin, och i verkligheten ser han ut som ett litet åsneföl, men han tar sig väl om några dagar, då kommer ett nytt foto!

PernillaJ
0

Grattis till finingen, jag tycker han ser Munter ut!

Aha, Maggan ska försöka göra en ny Tuffing? Tuffing som är e Tyson (e Vagabond) u Sundbys Tuva (e Parat - Trulsa). Lova (som är e Vagabond) ska betäckas med Trofé (e Parat - Trulsa). Man anar en plan… Cool

Tittut
0

Äntligen! Grattis!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

Stort grattis!

rebeccajansson
0

Skulle kunna tänka mig att min Bessy Sun såg ut så som föl fast fux. Hon har ett smalt ansikte och rätt långa öron hihi..

Fin fölis

Vikasstuteri
0

Grattis Maggan till det fina fölet.

MagganS-B
0

# 3 Jovisst, man har väl alltid planer när det gäller avel, eller hur? I alla fall jag…..Cool, när nu dessutom Trofé är så jätteduktig (och Malin förstås!), så är det helt givet!

Hagelberg
0

Grattis till fölisen!

johannaolofsson
0

Grattis till en fin hingstunge!

muskot
0

Grattis!

StuteriQveiar
0

Jättegrattis och bamsekramar från oss på stuteri Qveiar!Skrattande

nemesis
0

Grattis

amandahandersson
0

Stort Grattis till ett fint föl! :)

MagganS-B
0

Nu är Lova och fölisen i skogen! Gissa om Lova tyckte det var skönt att få sträcka ut och sparka några riktiga "bakutar"……I veckan skall vi hämta "tant" Dulilla, så då blir det lite mer sällskap!

russigabettan
0

Grattis till lill killen

AK47Kalashnikov
0

Grattis! Verkligen jättefin!

Odena
0

Grattis =)

MagganS-B
0

Fick i går reda på att pengarna i Litauen heter Litas! Kul!

alpros
0

En vacker fölunge - speciellt öronen. Grattis!

MagganS-B
0

# 20 Skrattande dom är faktiskt lite mer proportinerliga nu, men det är tydligen släktdrag, för Hedvig Leaf har likadana öron…..

skott
0

Grattis vad fin :)

Charlotte_
0

Grattis :)