För lång? *bilder*
Jag har det här russet på prov nu. Trivs jätte bra med honom. Men jag undrar om jag är för stor. Dom som sett mig rida honom säger att jag inte är det, men jag vill vara 100% säker på att jag inte är för stor innan jag köper honom.
Jag är 18år 157cm lång och väger 45kg. Jag har inte växt dom två senaste åren så kommer troligen inte växa mera på längden nu. Men vikten kommer säkert ändras när jag blir äldre.
Hästen är åt grovare hållet, 129cm.

Honom kommer du kunna rida i måååånga år! Du är aboslut inte för stor! Grattis till russköpet ;)
//Mickan
Vi är mååånga som är större än dig, som rider våra russ och har skoj
.

Du är verkligen inte för stor för honom! Det är bara att slå till
oj ser där ja ni ser ju jätte fina ut å kul att du o jag är lika långa jag 1cm mindre dok 5kg tyngre ;) hehe men kul att se en bild på dig du ser ju lagom ut så jag måste ju se lika stor ut på mina russ 128 o 129 imank o dom är grövre typ med. Ni ser ut att passa varandra bra.

Ni är ju som gjorda för varann! Go for it! Måste få fråga vad det är för sadel du har på bild #2 jag letar nämligen dressyrsadel till mitt russ… Lycka till.
Tack för alla svar! Det lutar åt att jag köper honom, har en månad kvar av provtiden.
Men kan jag hoppa? Löshoppade honom en meter, kan jag sitta på ryggen eller är jag för tung? Han älskar att hoppa så det vore lite tråkigt om jag inte kunde hoppa honom. Nu är jag inte så hoppintreserad, men det vore ju kul att hoppa lite höjder ibland. (70cm är höjder för mig hehe)
#7 Jag vet inte vad de tär för märke. Men den är till stora hästar, fast passar honom jätte bra. Ska titta när jag kommer till stallet idag vad det är för märke
Lycka till med ditt fina russ! Ni är som gjorda för varandra! Du kan göra precis vad som helst med honom i många år, du är varken för lång eller för tung!
Du är inte för stor! Tycker ni ser ut att trivas utmärkt tillsammans. Går säkerligen bra att hoppa också. Min syster brukar rida mina russingar, hon är strax under 160 cm och passar perfekt.