OT ...och här är Adidas
Även jag har blivit valpägare. Lille Adidas har hunnit bli stora grabben nu, är redan 11 veckor. En aktiv alert kille som är med på det mesta.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Vilken goding vi får nog ha en extra spalt för valpar här i forumet
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Åhh vad söt!!
//Mickan
jätte fin ser ut att ha lite spring i benen ;) rasen är?

Grattis, då har du nått att göra nu då, du som inte gör nått annat menar jag *ironisk*
. Men han var grymt söt.

Ja, vad skall man kalla rasen? "Småländsk gårdshund", eller kanske "Grosse Knöppletorper"? Nä, pappan är golden/labbe/bordercollie. Mamman är karelsk björnhund/bordercollie/smålandsstövare och lite till. Sedan generationer avlade på ett gott temperament. Mycket läraktiga.
www.vikingponnycenter.se
Skoj! Jag tror absolut på blandrashundar. Man ska blanda generna - då blir vaparna som bäst! :)
Söting, har han studs i benen, med tanke på sitt namn?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
jätte söt, men jag funderar lite hur kan man säga blää åt hästkorsningar o sen jippi åt en vägkorsning till vovve :) Inget illa menat så bli inte arg hunden var jätte söt :)

Men jag säger inte blää åt hästkorsningar. De flesta s.k. hästraser är ju korsningar, t.ex. halvblod, varmblod och islänningar. Det är väl inte fel. Att det sedan finns intresse för renavel på både hästar och hundar är väl också bra. Då kan ju alla få vad de vill ha. När det gäller hundar är ju generationerna lite kortare, så det går fortare att få fram den eller de egenskaper man önskar. Även blandrasavel kan vara seriös.
www.vikingponnycenter.se
jo jag mena ju inget illa :) men jag vet ju att måga håller hårt på att ha rena papper på typ hästar o katter men så går det bra att ta en annat slags djur som inte finns härstam på :P Det e lika dant med hundägare vissa e stenhårda men så köper dom tex en häst som dom itne vet ett dugg om vad den har bakomsig lite så jag mena. :) Jag har ju 2 russ med papper o katter som e korsanstvärsans på, skulle jag skaffa en hund ja då är det ju 2 raser jag gillar boder o shäffär kanske man skaffar en korsning ofta kan dom vara dom mest friska? eftersom dom inte är framavlade så hårt i en viss ras. Men det e ju en annan fråga :) hehe jätte fin vovve. Mena givetvis inte trampa på nåns tå :)
Här är en bild på Adidias syster, Filippa K. Även hon (naturligtvis) en blandning av sällan skådat slag.
Jag har inte emot korsningar i sig. Det jag är emot är djur "utan föräldrar". Att inte veta vilka som är djurets föräldrar tycker jag är uselt. Alla har ju en mamma och en pappa. Att veta vem som är pappa till den lösspringande honkattens ungar kan ju i och för sig vara svårt men inte omöjligt. Fler och fler kastrera ju sina katter nu förtiden så då kan man köra med uteslutningsmetoden bland katterna i trakten. Men hästar utan papper tycker jag INTE om. Där vet man i allmänhet även efter en tjuvbetäckning vem som kan misstänkas vara far till fölet. DNA-test/blodtypning och så var det problemet ur vägen.
Vi har själva både renrasiga hästar och katter men även blandraser på hästar, katter och nu även en hund. Det brukar bli väldigt sunda individer av korsningar, bara man vet vad man gör när man korsar.
Sååå söööt. Men du skulle ju inte ha nån hund
, eller jag kanske har missförstått
? Grattis till vovven iallafall (och försök sen övertala min sambo för jag vill oxå ha en…)
Många rena hundraser är "sönderavlade" eftersom man hela tiden avlat på exteriör och struntat i om det varit en "bra" hund…..då kommer som ett brev på posten dåliga höftleder, ögonbesvär, öronlidande, allergier och eksem m.m. Precis likadant som med russen, man måste blanda exteriör och brukbarhet med humör och andra egenskaper, annars får vi en skör sönderavlad bagge till slut!

Jisses vad söta syskonen var!!
Jag tror att varken Agge eller vi skulle ha någon hund, men så blir det ibland i alla fall. Malena var nere och hälsade på hos Jajja och fick med sig en valp hem. Förra gången hon var där nere kom hon hem med en katthona med tre nyfödda kattungar. Då skulle hon hämta en ponny. Så henne törs man inte skicka ner till Jajja, ensqam, några fler gånger.
Dock måste jag ände påpeka att både katt och hund bor mest hos Malena. De bara besöker oss 7!!!
dagar i veckan med övernattning på helgerna.

#15. Men nu måste det väl vara riskfritt, för nu har hon väl inga fler djur att avvara. Var glad att hon inte har höns och kaniner och sånt, för sådana böjelser vande jag av mina barn med på ett tidigt stadium. Inga djur under kattstorlek eller över russtorlek.
Nejdå, jag tar inte illa upp. Jag är i allmänhet inte rasist, bara när det gäller russen, som jag anser är en överlägsen ras
www.vikingponnycenter.se
# 15 Då kanske jag ska skicka dit sambon nästa gång hon har en kul valpar och hoppas på att han kommer hem med en då`då
.

Hur kan man inte bli kär i en hundvalp!!
Filippa K är en jättehärlig och klok liten hund!
Här kommer en bild till! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Träffade Filippa K idag, jag blev helt chockad över att hon satte sig ner när jag böjde mig för att hälsa…. var beredd på att bli på hoppad och halvt ihjäl slickad eller nått, som valpar brukar. Men nej då, hon satte sig ner och lät mig klappa henne. Sen lekte mina barn med henne medans hästarna tog sig en tur runt travovalen, gissa om de blev kära
. Så nu har jag skavsår i öronen. Och frågan de ställer är inte OM vi ska skaffa hund utan NÄR???

Jag tror att de här valparna har en droppe tettingblod. Är det inte tettingar som har sittfötter? Min märkliga valp sätter sig så fort man påkallar hans uppmärksamhet, och han har inte lärt sig kommandot än.
www.vikingponnycenter.se
#18 Så du lyckades få en bild på henne i alla fall, bland allt gräs.
Jättefin bild.
Ni som kan lite trav; ser ni ryckluvan som Filippa K har på huvudet?