Godmorgon tis 2008-07-01
Det är tiisdagsmorgon - och mitt huvud känns så tuuuuungt …..
*gnolar och travesterar Povel Ramel*
Klockan är nämligen bara tjugo över sex och jag är dödstrött - har sovit för lite, på grund av en jättespännande deckare jag läste i går kväll, en sådan där bok där man bara är tvungen att vända en sida till och en sida till och en sida till … farligt värre!
Ute skiner solen och det verkar som om SMHI fick rätt till sist: det är en värmebölja på väg! Hoppas bussen jag sitter och tränar i på dagarna har någon sorts AC eller liknande - hittills har vi inte lyckats hitta knappen, dessvärre …
Äldste sonen har just åkt iväg ut på landet för at bygga staket, och i övermorgon åker yngste sonen till Skåne - och jag blir ensam hemma ett par veckor. Skönt - men tomt förstås, utan mina gulleungar …
Ha en skön dag allesammans - och håll tummarna för att det går bra att släppa Gerda och Hjördis på stora sommarbetet i em! :)

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel, härligt! Sara fyller tretton idag, och har sovkompisar. De sover ute i hästbussen:) På dagens schema står annars arbete och kanske kan jag nu peta ner de sista fröerna i jorden. Det får väl bli vad det blir, kan ju bli en bra höst…
God morgon! Idag ska jag göra en liten raid på övervåningen, när min mamma, som är på besök, går med barnen till stranden. Sen ska vi se om jag kanske åker och hämtar lite halm i kväll? Om det passar halmförsäljaren.
Kors i taket, igår ville dottern rida, så Dorina sadlades och jag ledde runt henne och båda var så nöjda efter turen. Då skulle absolut sonen åka häst och vagn, så han fick följa med ut när jag körde Manda.

God Morgon =) Nu har även jag vaknat inna ett i sommar, hehe.
Idag ska jag köra båda grisarna dock ta det lungt med Neppe för att se om han hostar något.
Sen på kvällen ska jag nog gå ut och gå, har inte planerat något speciellt än. Haha.
Have a nice day!

Anna: Hos oss är det första juli idag, fast jag önskar att det var första juni. Regnet hade gjort bättre nytta för höet och vårsådden då, samt att jag hade fått en månad till ledigt. Ska snart (i september) börja jobba igen efter 1,5 års ledighet med sonen. Ska bara få in höet först, stallet klart, ha sommarläger och till sist få in barnet på dagis.

Go´middag! Tidig morgon idag, hämtade ett sto hos hingst.. Nu är vi hos mamma och ska hjälpa farmor flytta ännu mera bråte.. Hoppas att man själv inte blir en samlare som barn och barnbarn får "lida" för när man ska flytta på äldre dagar…. Mulet och lite blåst annars ganska varmt iaf…
Ha en bra dag!

God morgon!
Ja nog vore det skönt med 1 juni istället för juli, då hade man hela sommaren framför sig…. det är så mycket man ska hinna med.
Grattis Maggan S B din uppfödning Lanso Ess vann på Hagmyren igår kväll på tiden 1-56.1*, dottern kom sist men var jättenöjd ändå en rekordsänkning på drygt 2 sek. och inte ett galoppsteg, det var Garrilinas tredje start i år efter fjolårets föl och det är hennes sista säsong. Vi köpte henne för drygt tre år sedan dräktig för att ha henne till avel men det har blivit en säsong och en påbörjad nu på travbanan och två föl också. Hon tycker det är så kul.
Idag ska vi åka iväg och titta till våra två ston som går på bete några mil bort. Städa ur transporten står också på programmet och börja packa inför helgens resa till Dalarna.
Ha en bra dag.
God förmiddag!
Gråmulet idag också, hoppas på lite sommarväder för ungarnas skull. Ska sätta mig på altanen och fika, och ska försöka jobba lite sen också. kan behövas….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God middag!
Har nu snart landat efter två, minst sagt jobbiga veckor, med sjukdom och elende, men också alla härliga barnbarnen på besök. Ponnytrav och utställning har vi också hunnit med. Ställde ut shettisarna för första gången på många år, blev en guldpeng på en av dem! Äldsta barnbarnet körde sitt första lopp med B-ponny i söndags. Till min stora förvåning fick jag se min egen dotter så nervös att hon inte vågade titta på loppet!?! Hon var helt övertygad om att Eskil skulle flippra ur och slå sönder allt som fanns på banan (trots att hon vet att han inte är sådan). Nu blev det inte alls så, Pernilla körde klokt och snällt, och Eskil skötte sig exemplariskt. Gick 2.35.3 i sin debut som travare. Där finns mycket mer att hämta.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
# 8 Bra jobbat Pillidill.
Jag visste inte ens att Jajja hade nerver…?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 6 Tack för att du talade om det……Jo, han är jätteduktig, sonen till Korsnäs Brådis!
Har varit och fixat med transporten, lassat lite halm och ska nu lägga mig för att ladda inför hela långa vägen till Sundsvall i morgon bitti. Ska bli kul att få träffa GerTi och hennes familj där uppe. God natt!