Vilken färg

Jadu i passet kallas hon fux. Enbart fux…Tycker det är lite märkligt..
//Mickan
# 2 Det kan finnas fler förklaringar. För det första så är det inte fel att skriva bara fux, för det är det hon är.
Att de får ljus man och svans är inte alltid lätt att se när fölet är litet och id-kontrollen görs. Det är också olika hur id-kontrollanterna arbetar och vilka bedömningar de gör.
Det är naturligtvis viktigt att signalemenen stämmer, men det viktigaste är att hästen har rätt grundfärg i passet. Att det står brun om den är det. Om den sedan är ljus- mörk- eller kastanjebrun eller vad det nu må vara, är av mindre betydelse.
Liselotte, registrator
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Chippet har väl den största betydelsen för att det är rätt häst också……

på tal om föl och färger, så fick vår fuxiga shettis plötsligt mörk(!) svans som ettåring, det är den än, ser litet kul ut.
Hflinger-fux X) Näe jag vet inte

#3 Det var det jag funderade över, om jag på något vis någon gång måste "bevisa" att det är rätt häst men får kritik för att det är "fel" färg men då vet jag att det inte är det :)
//Mickan

Mitt russ har samma färg och i hans pass står det ljus fux 

#0 hon har ju "juni-färg" :)
Ljusfux är hon!

#10 haha vad bra då vet jag :) Din häst vaktade min häst när jag åkte från stallet idag.. stackars ejra stod och gömde sig bakom ett träd för hon fick inte vara med och leka för mira :P
//Mickan