Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 545 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon 2008-06-30

Ute ösregnar det, och alla utom jag är säkert glada för det! *suck*
Jag ska nämligen släppa ut Gerda och Hjördis på stora sommarbetet i morgon, och massor av regn betyder ju att gräset sätter fart att växa. Jag som har gått omkring och varit så himlans nöjd med att det varit ont om bete i år … *suckar mera*.

Hoppas att ni får en skön dag i dag - och att ni är nöjda med vädret, vare sig det som öser ner är regn eller solsken! :)

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er alla. Nöjd med vädret blir man väl aldrig, regn för torkan önskvärt men samtidigt vill jag börja med höt så det inte drar ut på hela sommaren. Anna jag använder Greengard på de som inte skall ha full betes frihet och det funkar utmärkt. har ni prövat att rensa rabatter med en valp funkar dåligt fast det är jäv… roligt mina kryddväxter uppskattar det inte

Ha en bra dag där ute och ta vara på vädret

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Igår fick vi äntligen ut ettåringen och Mimmi med fölis på bete, de går nere vid sågen i en numera röjd hage, så nu kan hästarna inte gömma sig längre. Alla insekter har även försvunnit där. Idag är det kotknackaren som gäller, sedan jobb.

[Croneld]
0

God morgon! Jag har varit och besiktat bilen 7.00, varfören sådan tidig tid när jag har semester kan man ju undra. Är förbi jobbet nu och hämtar lite saker jag glömt och sedan ska jag handla lite. Ha det gott!

stally
0

Här strilar regnet, hästarna får vänta lite med att gå ut (så matte inte blir blöt..)

Den här helgen började inte särskilt bra, Piggan skadade sig.Nu har hon sytt 15 cm mellan hakan och ganaschen. Det va lite svullet igårkväll så jag hoppas hon inte får något problem. Skall ta tempen på henne.

stally
0

Visar några som är så här lyckliga varje morgon:)

Dolk i lektagen med 2-årshingsten Allg. First,gissa vem som bestämmer…

MagganS-B
0

# 5 ….det syns på öronen!

God Morgon förresten, ja morgon och morgon……. nu skall jag i alla fall åka till jobbet! Skall bli regn, då är det mycket folk i stan!

Ha en bra dag!

wilson
0

Godmorgon! Lugn dag på hemmafronten, ska försöka städa lite, men det är ju såååå tråkigt… Åker på weekend till "sverige" på torsdag så det hade ju varit bra om huset inte såg ut som ett h-vete när man kommer hem igen… :)

Ha en bra dag allihop!

garrilina
0

God morgon.

Här är det lätt duggregn idag också, bra för att det är så torrt men samtidigt blir det inget hö slagit. Ska åka in till stan och hämta ut prispengar till kvällens insprängda lopp. För mig blir det driveinparkeringen igen, hoppas jag hinner se loppet dottern startar idet med Garrilina (hästen). Hovslagaren ska komma förbi och slå på en tappsko på inhyrningen under dagen också.

#1 Vad söt hon är.

#5 Dolk är så lik sin syster Dixy Bess.

Ha en bra dag!

Chirak-96
0

God morgon, här öser regnet ner. Var ut i hagen nyss och tog av Chirak exemtäcket. Min bror kommer snart och hämtar en spjälsäng vi inte behöver längre, ska kanske fixa nått att doppa till kaffet! Ha det gott.

Malu
0

Vaknade med solsken men nu ösregnar det. Lugn hemmadag med städning o tvätt på schemat i den mån man har lust..Vilar upp mig lite efter den intensiva helgen i Bunge.På fredag bär det av till Tingsryd på utställning med shettisen på lördagen.
Bild från gårdagens bravader tagen av Helena Hjort vid maratonstarten.
Har mailat anmälningsblankett till Precisionskörningstävlingen på Strandgärdet i Visby 12 juli för Trofé o shettisen nu..så fort den ena tävlingen är avklarad är det dags för nästa ..hihi.
Ha en bra dag!

russingar
0

Hej på er. Idag blev jag väckt vid 6-tiden av ett gäng måsar! När jag kom ut satt det över 30 på den ena lagårn och ytterligare några på den andra plus dom som flög i luften. Det var ett himla liv på dom. Och va f-n gör dom hos mig????? Annars är det behagligt ute varmt men molnigt. Om nu molnen måste va framme kan dom väl ge oss lite regn me. Har varit ute och kört intervalljobb med en av hästarna. Men nu ska jag snart packa in nästa häst och åka till Mantorp och kvala han. HA DET….