Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettkör-travsport
Läst 1194 ggr
idsson
0

Lära mig?

Hej!

Jag har egen fjrding och sköter om flera andra hästar såsom shettis, knapstruper och nordsvensk/fullblod. Jag kör inget, men ägaren till den ena shetisen har lovat att visa mig och kanke lära mig litet. Men min frågan är; jag är lugn och stadig med hästar på marken, kan lite om sjukdomar osv men är ganska stressad när jag sitter uppe på en häst och därav anledningen att att jag kanske vill lära mig trav. Tycker stortravarna verkar mycket mer "stora" än gotlandsruss och har hittills edast haft goda erfarenheter av gotlandsruss.

Som ni säkert märker kan jag absolut ingenting om trav eller gotlandsruss förutom teoretiska saker om rasen, såsom att de är B-ponnyer osv. Snälla hjälp mig! Jag började rida för 5 år sedan på ridskola och för 15månader sedan fick jag min första häst, ridponny, och sedan när den vart tvungen att avlivas fick jag för 2 månader sedan en fjordhäst som sägs ska vara inkörd (jag rider just nu på henne).

Sedan skulle jag kanske vilja sköta något gotlandsruss nära Enköping, men detta kan vara ett känsligt ämne för mina föräldrar så tills vidare väljer jag att lära mig det teoretiska inom körning och golandsruss. Tack på förhand!!

MagganS-B
0

Kontakta florence-S här på sajten, hon har russ och bor nära Enköping!

florence-S
0

Hej Maggan. Jag har just kommit från Gotland. Har lämnat mina  russ hos Marika Strömberg som nyss flyttat dit. Hon ska hjälpa mig med inkörning alt inridning så dom stannar hos henne säkert flera månader+ att Exact ska vara med på Riksruss den 9 juli i Stånga. Vi ses väl då eller på SM:et

MagganS-B
0

Aha, men kanske du kan ta en liten elev senare?????Skrattande

Kom gärna och hälsa på! Jag får väl fixa lite focacciabröd…….

florence-S
0

Jag kan kontakta henne när det blir aktuellt.

MagganS-B
0

#3 Det var riktat till dig Florence…..alltså det där med brödet!