Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 683 ggr
PROS
0

God Morgon 2008-06-29

Godmorgon! idag Regnar det, vilket gör att det inte blir någon hö- körnig :(  Vi får gå på Cirkus istället! Släkten är här så man blandar arbete med nöjen, (det blir mest nöjen) igår kväll var det Majstångs resning i grannbyn så det blev en sen kväll.(tidig morgon)innan vi kom isäng.

Ha en bra dag allesammans!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Idag strålar solen igen, härligt! Mimmi, föiet och Röros har gått ute i trädgården inatt, ingen var nöjd. Igår var det tävlingar i Lycksele, och våra hästar gick riktigt bra igen. Sara vann två lopp och blev fyra i ett, Yazzå blev trea i sitt lopp med lånekusk och Duff gjorde en mycket bra prestation med sina förutsättningar, och Linnea körde sitt första riktiga lopp. Idag är det lagning av sommarhage på schemat, de röjde i vår lilla hage i våras, och skogmaskinen som hämtade allt ris körde över ena hörnet. Grindarna var fastfrusna så det var enda sättet at ta sig in.

[Croneld]
0

# 1 Grattis till framgångarna på travet.

# 0 Cirkus istället för hö, ja så kan det bli ibland. Berätta mer om majstångsresningen, vad är det för tradition nu i slutet av juni?

Jag har bara hunnit göra stallet och smörjt lite träns nu på morgonkvisten, få se vad vi ska hitta på idag. Ha det så bra gott folk!

garrilina
0

God Morgon!

Ytterligare en dag med regn, men idag är det lätt dugg som gäller, bättre än gårdagens störtskurar. Inte det roligaste vädret för deltagarna i hästrallyt två dagar på hästrygg eller som kusk när det regnar är inte så roligt. Vi var och tittade på målgången igår em. en stund, det var några riktigt bra maskeradklädda. Såg ett deltagande russ.

Idag ska jag plocka fram lite möbler som ska ner till Stockholm på tisdag till sonens "nya" lägenhet. Passande väder att vara inne i.

Ha en bra dag.

MagganS-B
0

God Morgon!

Grattis Bisse, vilka duktiga ungdomar du har! Duktiga var också flera gotlandekipage på Sundbyholm (Eskilstuna) i lördags! Grattis till dom också!

Molnigt är det i dag, men det skall inte bli regn enl. SMHI, i går var det jättehärligt väder på eftermiddagen och kvällen. Var hos Annika Hedqvist och såg ett alldeles nyfött föl e. Korsnäs Brådis och Hilde, ett litet fint sto! Rapport kommer!

Nu skall jag till jobbet! Ha en bra dag!

garrilina
0

#1 Glömde att grattulera till framgångarna på travbanan.Generad

Jenniferohlson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Idag blir det lite städning i stallet och allmänt fix, hästarna ska ut på varsin tur oxå. Får passa på och vara ledig har jobbat mån-lör denna vecka och jobbar mån-fre nästa vecka sen börjar mitt sommarlov på riktigt:)

Ha det bra!

PernillaJ
0

Jag fick nyss SMS från seminstationen och Hertiginna har ovulerat, hurra (se min dagbok)! Nu är det bara att vänta och hoppas…

Idag ska jag vara diversearbetare, ska bl a fixa med saker inför utställningen på lördag: förbereda protokollen med hästuppgifterna, och klippa till och texta gehängen. Tänkte försöka ha bättre planering i år, traditionellt sitter man med sånt kvällen före utställningen!

russingar
0

GRATTIS Bisse med familj och hästar. Jag håller tummarna för dig Pernilla och hoppas att det går vägen.
Här är det mulet utan regn (hittils). Gubben min kämpar med bilarna - eeh dom har en tendens att bråka om vi säger så. När det ena är lagat så går nästa "lilla detalj" sönder. Själv är jag inne och bakar. Har fått lite dille på de just nu. Problemet är att det ska ju gärna ätas upp också - å de blir mycke ner i egen mage tyvärr. Fot i munnnen 
Men till kvällen blir det körning och kval på Mantorp i morrn. HA DET…

ryttarn
0

God förmidag….

Kom hem ganska sent inatt efter att ha varit hos hovslagaren med Gaist. Har man hovslagaren 25 mil bort får man skylla sig själv men vill man ha den bästa…..

Passade på att käka sen middag hos mina föräldrar i Lidköping på hemvägen.

Alldeles nyss drog Mickis och Linda in till Sunne för en träningsrunda på banan. Får se hur det går, första gången efter lång konvalesens som Jaritza gör ett banjobb. Bara att hoppas att allt går bra. Men skönt när ungarna har eget körkort och kan ta lastbilen och köra in själva.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt på dagen här, och det är lagom mulet ute! Ska försöka hinna med något vettigt i dag, eftersom jag jobbar i morgon. Det tar på krafterna att jobba heltid när man är van vid att hasa omkring i sin egen takt jämt, och att alltid kunna skjuta upp saker och ting till morgondagen …

Ponnyerna går ute dygnet runt - och särskilt Gerda går gärna ute - utanför staketet alltså! I går hittade de henne i sädesåkern bredvid hagen. Inte bra alls …
Vad gör man? Det ÄR ordentliga staket med massor av el, så jag begriper inte hur hon gör för att ta sig ut. Hoppar kanske?! Får väl sätta mig någonstans med kikare och bevaka henne …

På bilden är dock Gerda faktiskt inne i hagen. :)