Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 686 ggr
wilson
0

Godmorgon 2008-06-28

Tidig lördagmorgon, regn ute inge vidare. Ska lasta snart och bege med till Bunge på körtävling, måtte det nu inte regna hela dagen för då blir inte sporten så värst kul….

dressyr och precision idag och maraton i morgon, spännande!

Ha en bra dag allihop!

Chirak-96
0

God morgon. #0 Lycka till på tävlingarna, både idag och i morgon! Själv ska jag bege mig till Sundbyholms travbana med mina russ. Måste ju bara testa drop in utställningen. Får visserligen bara visa den ena men den andra får följa med för den sociala träningen.

Här har det regnat lite inatt men just nu är det uppehåll. Ska in till stan och fira storebror senare i em. Ha det gott.

[Tjiwi]
0

Morgon…idag blir det full fart hela dagen. Ska snart bege mig hem till min groom som ska gifta sig idag och jag ska vara tärna, hu, hu….

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Det regnar! Höet är inne, fyra lass! Stackars Malin om det regnar, men lycka till i alla fall! Nu skall jag städa, sen blir det nog en loppisrunda!

Ha en bra lördag och lycka till alla som tävlar!

garrilina
0

God Morgon!

Här regnar det för fullt ser ut som vi öppnat en stor kran.
Hittade ett fint hingstföl i Mirandas box i morse, var ut vid tvåtiden och tittade till henne då var det lugnt, vi hade på känn att det skulle bli inatt och det stämde. Hon fölade samma datum ifjol.

Nu blir det till att sätta på sig regnkläderna och leda ner Kurant och Legolas i stora beteshagen. Stoet som varit hos Kurant åkte hem igår så nu blir det manligt sällskap igen. Få se om det blir en tur för att titta på Hästrallyt i Hassela i em. beror lite på vädret.

Ha en bra dag! #2 Det går säkert braGlad

Anna-Uppsala
0

Här regnar det också. Jag ska på gardenparty i em, men det har som tur är blivit konverterat till ett insideparty! :)

Gerda och Hjördis tar det lugnt för det mesta, men jag måste sätta igång Hjördis snart - hon ska ju på körläger för Jajja i vecka 31. Tyvärr inte med mig, utan med mitt ponnybarn som vill bli travkusk för att slippa släppa ifrån sig rara lilla Gerda när hon blir för lång att rida henne.

Ha det bra i dag allihop! :)

ryttarn
0

God förmidag!

Lite gråmulet men ändå ganska ok väder. Vi var ute med Mercan, Wella, Gordon och Jaritza på en tur i morse. Ganska maffigt när tre russ och en maxad schettis kommer dånande på vägen här.

Skall strax lasta Gaist för att åka till hovslagaren i Skara, vad utsätter man sig inte för bara för att hästen skall få skos av, enligt mitt förmenande, världens bästa hovslagare. Det är ju bar 25 mil dit….enkel resa…

Passar på att hälsa på mina föräldrar i Lidköping på hemvägen så det lär bli en sen kväll….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

PernillaJ
0

#4 Grattis till fölungen! 

Solsken i Leksand, 19,2 grader i skuggan. Eftersom jag inte har några hästar hemma att sysselsätta mig med ska jag motionera min nya sly/grästrimmer, den förvuxna vegetationen på min tomt ska mejas ner. Jag säger bara: grön asfalt!

Igår svarade jag "Spermaharen!" (efter Killinggängets numera nedlagda satiriska hemsida) när det ringde i min mobil. Jag körde tur och retur till Bro och hämtade semin till Hertiginna, och är såå nöjd att hon nu, äntligen!, är seminerad (läs mer i min dagbok). Idag svarar jag inte alls i min hajfena för den har lagt av… suck.

Idag är det Big Lake Run, eller med andra ord Siljan runt för raggarbilar. Uppemot 500 amerikanare glider i makligt tempo runt på vägarna här i trakten. Ni kan ju tänka er hur det påverkar trafiken som redan innan det är tjock med turister… Jag ska strax kasta mig ut i kaoset, måste försöka få tag i ett nytt batteri till mobilen.

[Grabbarna-A]
0

Vi har inget regn, dock mulet men varmt. Är lite seg idag, har börjat mitt nya jobb i veckan och jag är inte van att starta så tidigt på mornarna Förvånad, har ju dom senaste åren jobbat på em och kvällar. Men jag kommer väl in i lunken så småningom.

Ikväll ska vi på konsert och se Thåström och Kent, ska bli kul. Hästarna är på bete igen och bara har det lugn och skönt. På måndag kommer medryttaren hem från ridlägret så då får Amaretto börja röra på sig igen efter en veckas vila.

#0 Lycka till i helgen, och #4 Grattis

[Grabbarna-A]
0

Glömde ju #1 Lycka till idag, både med utställningen och lastningen Skrattande

Anna-Uppsala
0

ååååååå gamla Spemaharen!!! ***love***

Kommer du ihåg den där filmsnutten med Lars brundin där han sjunger en sång med refrängen "Jag är tjock, jag är blond, jag är kooonstig …". Måste ut och googla och se om den finns kvar på nätet någonstans!

Chirak-96
0

#9 Tackar, allt gick jätte bra hon hade ju sällskap idag så hon gick på snällt både hemma och där borta. Utställningen gick oxå bra, blev guld!

russingar
0

Tjoho och jippie har varit och köpt en ny lastbil. Gubben min ska få bygga om den till hästarna. Det blir den fjärde i ordningen nu. Annars är vädret så där. Mulet och med lite regn då och då.

wilson
0

God eftermiddag! efter en lång dag i bunge är vi nu hemma, helt lyckat dressyr program och en boll ner i omkörningen i precisionen, jag är super nöjd med lilla gubben! Och kusken va som vanligt jätte duktig! Nya tag i morgon!! Trevlig kväll

[Croneld]
0

Hejsan! Jag har sovit en stund, är helt slut efter vår gårdsloppis. Som tur var det uppehåll runt Råda, fast åskan och regnet slog till när det var slut och nu har det dragit förbi och det trackar jag för!

Manda och Dorina har gått på ponnyridning och varit jätte duktiga och skött sig perfekt. De har haft fina inbakade flätor i manen och flätad svans upptill och var så borstade och fina. Jag har toppen stallflickor nu på sommaren.

Sen hade dottern & grannens döttrar invigning i sin trädkoja, med bandavklippning, vickning och saft så vi vuxna kunde mingla. Ska ta några bilder i morgon för den är så fin med, gardiner, loft och så  hemtrevlig.

Ha en trevlig kväll!

Impulz
0

#7 Vad roligt Pernilla! Då hoppas vi på att hon inte brunstar om baraGlad