God Morgon 2008-06-26
Morgon på er, här strålar solen och det är varmt. Nu går jag i väntans och längtans tider efter föl, I år har det varit en lång tid ,då jag har sena fölningar och skrivit fölgalleriet om alla ljuva föl som kommit. Fast det är ca en vecka kvar + - Idag skall jag slåss med badjäv… (får säga så för jag är själv söderböna) i stan måste till tandhyginisten och handla mat för det ekar i kylskåpet. på eftermiddagen blir det gräsklippning Ha en bra dag på er
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
gomorron =)
Go Morgon!
Borde sova lite som man har jobbat natt men de är så fint väder här.. Känns lite synd. men men! Ska väl ta Murkla på en tur o se om hon kanske vill svalka sig lite!.. Annars blir de lugnt här!
Ha de bra!

God Morgon!
Här är vädret lite gråmulet men ännu så länge är det iallafall uppehål. SMHI hotade väll med eventuela skurar under dagen
Qveiars Leil Gaist har funnit sig till rätta i sin hagen. På lördag blir det en vända med honnom till hovslagaren och nästa vecka blir det mätning. Sedan är det förhoppningsvis bara att anmäla till kval. Skall bli intresant att se vad denna trevliga Komet son kan prestera på travovalen.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Morrn morrn , jag är trött i dag som attan , ryggen har väl mått bättre så det är skönt att det är sista dan på jobbet för denna veckan .
God Morgon!
Här är jättefint väder! Fick in ett lass hö i gårkväll, hoppas på mer i morgon! Som tur är så lider dom åkrarna vi får vårt hö ifrån inte nämnvärt av att det varit sån torka, så höet är jättefint! För tre märrar behövs ju inga mängder precis…..
Har suttit och skickat en massa bilder på vagnar och kläder från 1800-talets Gotland och Sverige till Leslie i Kentucky, som gärna vill vara autentisk svensk från 1800-talet när hon skall köra en stor tävling i Lexington september. Hon har i alla fall fått en massa bilder på bondkärringkläder här från Gotland!
Nu skall jag till jobbet! Ha en fin dag!
God morgon!
Fint väder även här, måsarna håller låda som vanligt, och havet ligger still. Ska bli kul att se om det finns några abborrar i näten, för på mete vill de inte nappa.
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon! Jag har hunnit göra stallet och ännu sover barnen. På schemat idag har vi en snabbhandling för här ekar det också i kylskåpet, sen blir det bad, hovlsagare och lite utrensning till loppis. Kvällen avslutat med ost och vinkväll hos en granne.
Det där med abborrar låter gott, vi ska nu också ut med roddbåten i helgen.
Ha det så bra!
# 7 Det blev tom en havsöring i nätet, kom de in och skröt om!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

då blir det en god middag idag
# 8 Först läste jag havsörn..tur det att det inte var det!

# 10 undrar hur den skulle smaka till middag

#11 Örngott, troligen?

# 6 Stekta abborrfiléer, MUMS!!!!! 
# 12 Tror hellre det smakar apa…..

Godkväll =)
Idag har Plomona blivit skodd och Saga verkad. Tömkörde Saga vilket gick bra, när hon förstod att man kan gå utan att någon går framför :) Hann inte med att köra Plomona idag så det får bli imorrn..