Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 918 ggr
MagganS-B
0

God Morgon onsdagen den 25 juni 2008

I dag är jag verkligen uppe med tuppen. Har pussat min man adjö, vi ses i augusti! Känns lite tidigt, men skall ta en promenad till skogen och kolla hästarna. Den lille Litas växer så man ser det för varje dag. Börjar jobba kl. 10, och jobbar nu fyra intensiva veckor innan det är dags för semester, bl.a. 3 söndagar på raken + naturligtvis den dagen det är utställning här på Gotland, men skall försöka byta bort den med nån…..

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! låter trevligt at ha en man att pussa adjö, faktiskt. Man kanske skulle försöka hitta en sådan som är ute och reser en del?! ;)

Här skiner solen och jag ska strax ut med hunden. Har tyvärr en körlektion i dag med den där bilskolläraren, och det känns inte alls kul. Men det är bara den här lektionen och en till, så jag får försöka lida mig igenom det hela. Har i alla fall sovit gott i natt så jag är utvilad - det är en bra början …

Gerda och Hjördis mår finfint och går ute dygnet runt med sin kompis Nisse (Ottoman). Men uj uj uj vad trötta de är när man tar in dem ett par timmar på em … de faller ihop i två små högar i halmen och snarkar, fast de är vuxna damer!

Ha en skön dag allesammans! :)

[Croneld]
0

God morgon! Härligt med lite sol idag, ska pyssla i trädgården. Inte jobba utan bara strosa runt och göra det jag känner för. Barnen vill säkert bada en sväng och leka i sin trädkoja. Som är nymålad, inredd med mattor, gardiner etc.

Jag kunde inte köra Manda igår för hon behöver skor nu, marken är så hård och hoven flisade sig lite när vi var ute sist. Han kommer i morgon:) Men jag kan ju köra en sväng på vallen i kväll.

Ha det gott!

StuteriSolo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i landet! Här regnar det inte, än i allafall. Hagen är mest kladd, men är det uppehåll får Mimmi och den lilla Qalaspuffen gå ut ett par timmar iaf. Ser ut som det ska bli bättre framåt helgen, så jag kan släppa min enorma hästflock på bete, Mimmi, fölet och ettåringen… På 1,5 ha som växer dygnet runt… Här kan man ha tio ponnyer på den arealen hela sommaren, först framåt slutet på augusti saktar gräset ner. Annars är det litet kontorsjobb, arbete och selar som ligger och väntar idag.

wilson
0

Godmorgon! Migrän igår så idag känns det lite bakis varning men solken skiner och kevin är på gott humör så vi kan nog få denna dag att gå…. Trofe ska motioneras så det blir väl en tur lite senare sen åker vi nog ut till mormor och morfar, så de får träffa lilleman!

Ha en bra dag!

Teja-Bea
0

Gomorron allihopa!

Idag har jag äntligen tid att åka och titta på vår nya bäbis! Monique fick föl i måndags morse så bäbisen har ju nästan hunnit växa ifrån mig nu! Så kameran SKA med! =D

I eftermiddag ska vi köra lite maratonträning på rölagg. Jajja är uppe från Kalmar så hon ska Coacha oss, det är så himla kul med såna träningar! Så Silverboy får gå i finselen idag! Får hoppas det blir en bra uppladdning inför travet i helgen.

Ha en bra dag i vårt långa vackra sverige!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

_Jag_
0

God morgon!

Idag händer det inte altför mycket. Rara ska in till banan inför kvalet. *hoppas hon sköter sig* går allt bra ska vi kvala innom ett par veckor. Sen ikväll ska jag hem till en kompis som fyller år och äta tårta =).

Have a nice day!

murkla
0

Halloj!

Här lysser solen. Äntligen!  Blir en tur till pollarna o se hur de har de! Och även ta en tur med Murkla. Annars blr de en lugn dag! Ska jobbat natt!

Ha de bra!

Chirak-96
0

God morgon. I dag släppte jag ut mina hästar på det nya betet. Jag såg nästan inte Birk (shettisen) när han betade, så högt är gräset. Inte för att dom behöver det men jag har ju lovat mark ägaren att det ska betas.

Blir en häst kort ikväll oxå. Chirak ska lånas ut till ett ridläger i två dagar, hehe det kan han behöva fetknoppen.

Annars är här soligt och fint, trist att sitta inne med sjukt barn då. Ha det gott.

garrilina
0

God förmiddag!

Här blåser det så man nästan åker med. Vinden ligger mot ytterdörren så det knappt går att få upp den. Vi har varit ut i skogen och släppt ut 9 små hermeliner, de kom till oss för 2 dygn sedan då någon påträffat dem i dikeskanten efter att deras mamma blivit påkörd. De har bott i en låda med halm och ätit kattmat, fick halm, mat och skydd med sig nu till att börja med.Två valde direkt att börja undersöka de gångar som fanns i det stora stenröse som vi hade valt ut åt dem.

Fortsatt tvätt av hästsaker, gäller att utnyttja vinden.  Ha en bra dag!

karisma
0

God Dag på er, har varit lite less på min sega dator några dagar så det blir inte mycket skrivet Sol idag men regn till helgen hoppas börja med hö någon gång. så det inte blir som förra sommaren hö hela sommaren  Ha det gott där ute

bld på nya vakthunden 9v gammal och 8 kg tung

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Malu
0

Har haft hovslagaren här hela förmiddagen som satt på skor på 2½ häst (endast fram på en av dom 3) och verkat Saphiras hovar så hon är fin till utställningen 9 juliGlad.
Jag har fått så vansinnigt ont i min högra skuldra/nacke så känner mig halvt invalid idag.Smort in med liniment,fått massage av en killkompis (så där var det snacka om massage..haha).
Fixar o donar inför körtävlingen i Bunge i helgen, packar o tvättar körkläder och det som ska med i husvagnen, har giggen hos massage-killkompisen som ska fixa avbärare på den, börjar bli lite kris med tid o få dem färdiga..
Hoppas Trofé är lugn i helgen på körtävlingen så min nacke/skuldra hänger med att styra!
Datorn känns inte riktigt rätta stället att sitta vid idag med det onda..får vila en stund tror jag..

Jenniferohlson
0

God kväll!

Idag har jag jobbat, första veckan på sommarjobbet är snart slut. Är på ett dementboende.

Gerti trivs bra med att gå ute dygnet runt men blir väldigt trött, när hon får komma in vill hon gärna sova. Vi har fått ett russ som körsällskap men vi får köra en bit för att mötas, gerti har bra kondis så de går bra:)

Ha de bra!:)

Tittut
0

God kväll!

Har varit på turné uppåt landet idag, och träffat en riktig hästmänniska! Får se om det blir en artikel om det vad det lider….

Annars är det mest lugnt. Ha det bra allihop.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

florence-S
0

God kväll.

Idag har det varit fullt upp hela dagen. Hovslagaren har varit  här och verkat så dom har fina hovar till Gotlandsresan. Jag har tvättat smörjt och packat, för på fredag morgon åker vi. Exact är ju anmäld till Riksruss, det ska bli spännande. På lördag åker jag till Bunge och tittar på storasyster Pärlemo, sen hem igen på söndag för att åka igen den 8 juli till utställningen i Stånga (den 9 juli). Precis och Exact kommer att stanna kvar på Gotland. Nu väntar en dusch och sen fotboll på TV.

ErikaSchieber
0

God kväll!

Har varit fullt upp idag..jobbat till 4 fodrat hästarna, haft fikabesök av Bobban och Carina (trevligt Glad) sen till stallet igen och hållit på med saga som är så himla duktig!
Godnatt!