Godmorgon tisdag 24 juni 2008
I dag är det bara 6 månader kvar till julafton!
Ute är det grått och lite ruggigt, hunden sover fortfarande och katterna har just ätit frukost, precis som jag. Fast vi åt inte samma sak - tur det! ;)
Ska hoppa in i duschen och sedan iväg till jobbet. Känns inte så kul, för jag har lyckats bli osams med körläraren på körskolan som företaget jag jobbar åt, har köpt in lektioner ifrån. Tur att jag inte ska köra med honom i dag, utan med bussbolagets egna instruktörer - som är jättebra!
Och det är bara några få lektioner på körskolan, så det är bara att hålla igen ansiktet och se glad ut …
Nej, mot duschen!
Ha en bra dag allesammans! :) ***wrooooooom***
# 0 kan vi inte stanna upp tiden, vid detta halvåret, vill inte tänka på jultomten. Igår rengjorde jag allt mitt läder, så det ligger i skottkärran nu och ska tillbaka till stallet. Det känns skönt, och kanske tar jag tag och rensar i garderoben idag.
Nu ska jag göra mig lite frukost och en stor kopp kaffelatte, mums!
Ska göra i ordning anmälningsblanketterna till premieringarna i år också, det gäller att få väg dem i tid.
Ha det gott!
Hua ligen. Här en en till som vill stanna tiden. Om vi allihop protesterar, kan de gå då? Jag menar det protesteras ju hej vilt om allt möjligt i dagens läge…
Vi har det molningt och ruggigt och med en j-vla blåst. Men annars e de bra. Senare idag ska vi ha våffelkalas här - o de ser jag fram emot.

MOrrn morrn här blåser det värre än värst och har gjort så hela natten , mer likt höstväder än sommarväder. Känns som man håller på att blåsa iväg när man går ute och jobbar :-)

GOdmorogn i landet! Det öser ner regn fortfarande, men enligt SMHI-vädret ska det vara uppehåll hela dagen idag.. Mimmi fölade inatt vid fyratiden, ett mörkt litet föl, tror det blev ett sto. På dagens schema står arbete, och röja inne, ute kan man inte jobba idag…
# 4 Grattis till fölungen!
Visst är det ruggigt hur snabbt tiden går. Min Elin fyllde ju 5 år häromdagen, och var dssa år tagit vägen, vete 17.
Gråmurrigt men uppehåll här i Lönnkan. Inget badande idag heller, med andra ord. Ska väl försöka göra klart artikeln, som inte blev klar igår. Var och hälsade på min högt värderade faster istället, vilket kändes mycket viktigare.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Solsken i Leksand, igår ösregnade det så allt är nytvättat.
Jag ska iväg strax, har börjat mitt sommarjobb!, och det känns… rätt OK.
På tal om ett halvår till julafton: i lördags var det sommarsolståndet, så dagsljuset har redan börjat minska och dagarna blir bara kortare och kortare nu 
God Förmidag!
Usch, jag vill inte tänka på julen, vill inte att det skall bli mörkare heller…..I och för sig är inte det här vädret nåt vidare, regn och storm, men bättre tider stundar, hoppas jag….inte minst för dom stackare som har semester.
I kväll blir jag sjömansänka i sex veckor framåt, Kjell flyger till Oslo i kväll för att möta "sin" båt i Drammen…..Äldste sonen är hemma, och den yngre kommer snart, så ensam är jag inte, det känns riktigt mysigt faktiskt, att få ha killarna lite för sig själv ett tag. Det blir hökörning och lite annat, sen jobbar jag faktiskt ännu i fyra veckor också!
Trofé var här i gårkväll, men Lova bar sig åt som ett rytande lejon, fölbrunsten är över och det blev inget. Bättre lycka nästa gång, nu vet vi att hon är lite "tidig"…..
Ha en bra dag!

God förmiddag!
Hur mycket vi än vill stoppa upp så är nog julen snart här…………. Är inne på min andra semesterdag och det kommer nog som vanligt gå undan och vara 13 augusti snart. Här blåser det rejält också men solen skiner ialla fall. Kom en regnskur inatt som redan har torkat upp. Få se vad som blir gjort idag borde börja skura boxar och måla galler i den avdelning som vi inte gjorde ifjol. Tvättmaskinen ska nog få lite hästsaker att jobba med.
Ha en bra dag!