Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 672 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-06-22

Morgon då var den här helgen slut, det märks tydligt för bilarna har börjat återvända till sin hemorter. Det är så tyst och stilla på mitt område de flesta sover till fram tio så det är bara att njuta Idag ska jag slutföra det som inte hanns med igår sedan ska jag bara ta det  lungt Ha en bra dag där ute och kör försiktigt om ni ska ut och åka det är många på vägarna idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det riktigt varmt idag, men det har regnat, och molnen hänger lågt över berget. Gissningsvis blir det inget föl idag heller, stona brukar inte föla om det regnar. Cafeét väntar, och sedan kanske vi hinner ut med hästarna också.

[Croneld]
0

God morgon! Nu har vi fått iväg nästan hela släkten och huset känns tomt. Idag ska jag köra min syster med familj till Arlanda, de har varit på besök i Sverige under tre veckor. Men de kommer tillbaka snart igen och det är skönt. Jag vill inte missa deras lilla gulliga ettårings alla framsteg. Vi systrar har haft det trevligt och pratat länge på kvällarna och pysslat med hästarna.

Ha en bra dag!

Tittut
0

God förmiddag!

Familjen är på väg ut med båten, efter att Elin haft paketöppning och ätit frukost på sängen. Ska försöka jobba lite idag, har en del jobb som skulle behöva bli klara.

Till kvällen blir det nog en kortvända igen. Misstänker att sambon vill ha revanch i plump efter gårdagens förlust.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

garrilina
0

God förmiddag!

Här blev det sovmorgon fast vi inte tänkt det. Vaknade inte av mig själv vid den tid som jag brukar utan tre timmar senare.Förvånad

Sol med lite moln och lite vind, kom en liten skur med regn på ett par minuter igår kväll såg ut som det skulle bli åska men den passerade och hamnade hos Tittut istället. Idag blir det inget särskilt förutom att dottern har sin sist ridlektion  för denna termin i em. så då ska Wilda få följa med igen tror jag.

#3 Skönt att Elin blev frisk så det blev midsommar och födelsedag för henne i Hälsingland. Vi bjuder på fika om du har vägarna förbi.

Ha en bra dag och kör försiktigt ni som ska ut på vägarna.

Tittut
0

# 4 I går kväll kom det världens ösregn och åska, det stämmer! Vi satt i uterummet och regnet dånade på plasttaket, urmysigt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Hallå på eftermiddagen!

Känner att jag i flera dar varit lite "sen", men här händer det saker…..I morse var vi i Buttle och hämtade Dulilla Roll som förhoppningsvis (har inte brunstat om…) är dräktig med Vick's Extra. Såg också på Vicke som är i ett strålande skick och inte tappat ett hekto fast han gått med stona! Han är en riktig liten charmknutte, har utstrålning så det lyser om honom…..Sen var det dags att hämta Lova med bihang i skogen. Damen har försnillat sin grimma, och det släktet hon är av är inte så lättflirtade utan en sån på sig! Hon kunde dock inte stå emot äpplen och pellets, så grimman åkte på, och hon och fölisen står nu i stallet och väntar på Trofé som enl. Malin i telefon är på ingång! Skönt att slippa transportera sto med föl…..                 

Senare mot kvällen blir det nog lite grillning, om det inte blir regn, och kanske också en liten öl…..jag är ledig i morgon också! Hurra!

Ha en bra eftermiddag och kväll!

Stuteri-Ekslatt
0

Idag var flickorna och tävlade på ÅBY caramelen blev diskad efter mål och Ekslätts Promise Me  vann sitt lopp hon har haft problem med att svälja tungan så vi har satt på pullburk och tungband och det hjälpte. Har själv jobbat i ett stall med trav hästar deras häst startade på Kalmar i V75 7 Nevas Isadora minst spelade hästen i loppet men slutade som tvåa vet en som spelade tvilling och vann många pengar. Nu har hästar och flickor kommit hem.Det har regnat nästan hela dagen.Ha en skön kväll.