God Morgon 08-06-21
God morgon på er!
Har precis kommit hem så då passar jag på att skriva en tidig godmorgontråd. Min och sambons midsommarafton blev väldigt lugn, började på Hagmyrens parkering och tog betalt och parkerade en massa midsommarfirande bilister, åkte sedan till en fäbod i utanför Gävle där min sambo besiktade några rovdjursdödade får och avslutade med att mellanlanda hos svärfar på en tallrik jordgubbar och mjölk. Nu blir det nog sängen för min del.
Ha en bra midsommardag!
Själv har jag varit på midsommarfest vid stallet, haft kvällsfodring, fikat med en killkompis och tittat på en väldigt rolig film som hette "Heartbreakers" och nu sitter jag här. Tur att mina medryttare tar hand om morgonfodringen i morgon bitti!
För övrigt tycker jag att den här tråden borde heta God Natt i stället för Godmorgon! ;)
Godnatt från en som ska sova nu …. *gäspa stooooooooort*

God morgon :)
//Mickan
God morgon…….här är det grått idag, gårdagen bjöd på växlande väder hela tiden och inte var det särskilt varmt heller.
En sådan här dag blir det inte så mycket gjort, ska ev åka till min vän Cissi som fick ett svart shettisföl för några veckor sedan och titta på den, hon lockar med jordgubbstårta……
God morgon! Grått och friska vindar hos oss. Alla i huset sover, både familj och gäster. Jag ska köra Manda en sväng idag med och äta rester från smörgåsbordet igår.

God morgon igen nu lite senare :)
//Mickan

God morgon jag tror folk är lite slitna idag, festandet hördes fram til tre i natt över skogen. Det är som en vanlig dag lite svalare bara jobb finns det ju jämt (om jag vill) ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Kväll!
Haft en lugn dag efter festen i ladan i natt…..Åt sillfrukost vid 10.30, städade undan resterna som var kvar efter festen, sen åkte vi runt på lite loppisar och fikade lite, så nu är vi hemma. Fick SMS från PernillaJ att Luffa Ess vann Lilla Midsommarloppet på Rättvik, GRATTIS Marlene, fick MMS med lilla hingstungen e. Tyson II u. Linn Ess från Therese Hyllsjö…..kul när folk hör av sig med lite bra nyheter!
I kväll blir det i alla fall tidgt i säng, känns lite segt så här dags…..

God kväll i landet! Vi har haft hand om hembygdsföreningens café idag, och imorgon blir det också. Inget shettisföl idag heller(än iaf) litet åska, mest sol idag. Ska göra middag nu, och sedan blir det lugnt.
God kväll!
Idag har jag varit ute i värsta myggvädret och kört två små russpojkar. Zolle lunkade en mil, och jag ser då inga fel på hans bakbenen när han lunkar. Men det är ju när han springer fort som det ska se bra ut…
Musse lunkade 4,5 km och skrittare 2,5 km, och var jätteduktig! :) Riktigt fin springare!
Båda grabbarna fick ett ordentligt bad, vilket uppskattades i det någorlunda varma vädret.
Ha en fortsatt trevlig dag och heja på Holland i kvartsfinalen nu!
Har just slagit i gång datorn. I kväll har det ösregnat och åskat här i Lönnångersfjärden, men vi hade det mysigt när vi satt i uterummet och tittade ut över havet. Ska snart tippa barnen isäng, för fisketuren blev utbytt mot fotboll. I morgon fyller Elin år, så då blir det tårta för fjärde dagen på raken.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~