Lilla Sverigeloppet på Solvalla 18/6.....
1140 meter - sprint. Försök har körts nu under några veckor på olika travbanor, och i kväll var det Grand Finale på Solvalla, inte mindre än 5000,- i första pris! Grattis till alla som lyckades ta sig till final, om ni vann eller inte, så har ni tillsammans med era russ gjort en stor prestation bara genom att ta er dit!
1:a Tokajer M.L./Jessica Gustafsson 1.50,1
2:a Allgunnens Yra/Josefine Larsson 1.50,9
3:a Luffa Ess/Marlene Gustafsson 1.51,3
4:a Trofé/Malin Wilson 1.51,4
5:a Allgunnens Åhellen/Joanna Andrésen 1.52,5
Cocos/Ronja Alm 1.56,3, Paraisa/Ylva Östberg 1.56,4, Soltrippa/Julia Erlandsson 2.07,8
Om inte jag minns helt fel har Cocos ett rekord kring 2.02-2.03, och då är hans 1.56 tid helt hystersikt bra…!

#1 Helt rätt! Så GRATTIS Ronja till den otroliga insatsen! Även Luffa Ess gick en bit under rekordet om jag inte minns fel, har hon inte 1.56 i rekord?

Jättefina tider, grattis till alla ekipagen. Så vitt jag förstår blir det dock inte officiella rekord för hästarna eftersom minimidistansen för att rekord ska noteras är 1500 meter? Antar att det i deras programrader kommer att stå "it" (ingen tid).

Jag vet dock inte om så många av de försöks som annonserats kördes, de flesta kom till final som den häst som anmält till försöket med mest poäng per ett visst datum.
Grattis till Tokajer som vann, en mycket fin häst!
#3 Du har helt rätt, detta är inte officiella tider/rekord.

Av 8 försök kördes 2, lite trist men vi som var där igår fick köra ett kul och hyggligt jämt lopp, trots olycka och omstart så är vi nöjda iaf!

#5 Vad var det som hände? såg bara en häst springa lös..

#6 galopperande häst som inte gick ut tillräckligt i spåren så när vi nästan va om gick hon dessutom neråt i banan igen, krokade ihop och fick med hennes vagn så den välte….inte så kul….men skönt att det gick bra!

Det var väl en olycka rent av , ibland är det så att hästarna drar neråt när de galopperar , det ser man ju även på stortrav att hästar kan dra neråt .
#6 Hur vet du att hon inte försökte gå ut då ? En galloperande häst är inte alltid så lätt att få dit man vill , det såg vi ju tex under elitlopps helgen med Johan Untersteiner.