Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 789 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-06-19

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon i stugorna stålande sol och varmt. Sent i går kväll fick unghingstarna nytt bete så nu är de nöjda Ska fortsätta med en ny hage till de dräktiga stona idag Jag har varit lite frånvarande på forumet och det beror på ny familjemedlem en Cane Corso valp som skall vänjas in i djurflocken Se kort Ha en bra dag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är helt mulet dag, inatt var det sån dimma att jag nästan inte såg shettisarna som går utanför fönstret…. Inget föl inatt heller f.ö På dagens schema står grönsakland och arbete. Igår körde jag mitt par i nästan två timmar, så det blev ingen trädgård alls. Sara och SImon ska plocka upp alla byns vägkäppar idag, börjar ju bli dags…

wilson
0

Godmorgon! Har just släppt ut Trofe i en hage som vi får låna över dagen, att han gick lopp igår kväll och åkt båt och hit och dit märks inte alls, helt överlycklig skenade han omkring ett par varv innan han hittade ett par mycket intressanta högar med hästskit… Så nu går han där och luktar och myser…:)

Idag ska vi försöka komma med en "full" båt hem annars blir det att återvända hit till syrran och vänta tills imorgon…

Solsken och VARMT är det här! Ha en bra dag och GLAD MIDSOMMAR allihop

PernillaJ
0

#2 Ja ni gotlänningar är ju vana vid att bo på en ö. När jag skulle hem från semester för många år sedan och ville boka om färja var det stört omöjligt, och jag kommer ihåg hur min rosiga bild av Gotland som ett leende idylliskt paradis plötsligt förvandlades till fängelseön Alcatraz eller Sing-Sing…

Inte för att det avskräckt mig, jag återvänder ändå, och kapaciteten är väl lite bättre numera med snabbare färjor och fler turer - eller?

Tittut
0

Morgonen började med att Elin kräktes, så vi får se hur det blir med kalas och semester för vår del….

Annars solar det för fullt, och vi ska ultraljuda Pelles första ston idag, så gissa om det är spänt…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

God Morgon!

Kul att "vissa" har upptäckt att Gotland inte bara är en semesterö, utan att vi själva får lida av det, som nu Malin med "full" färja…..Det är inte allom givet att ha en syrra i Stockholm…..vet dom gotlänningar med hästbil som har fått övernatta på kajen i Nynäshamn…..

Nu väntar jobbet och invasionen av 08-or som skall köpa solskydd (!) och Alvedon!

Ha en riktigt fin dag alla, vi hoppas på regn!

PernillaJ
0

#4 Håller tummarna för att Elin piggar på sig och för att Pelles alla tanter är dräktiga. Hur går det för stoet som ev är dräktig med JR förresten? 

#5 Ja, för mig var det en stark aha-upplevelse: du vet, det är skillnad på teori och praktik. Men jag vägrar att tycka synd om er som får bo på Gotland…

russingar
0

hej hej allihop
här är det en annan sorts hästkrafter som spökar. Min bil fick vi renovera motor & växellåda på. Köpte en beg. låda men som visar sig vara defekt. Moorrr. Och igår kväll sprack drömmen om en midsommrasemester i den nyinförskaffade BMW cabben för sonen…….. De var nåt med fjädrar. krängsings.. ehh a något annat ialla fall. Så här sitter jag med en upp pallad bil och en tjurig 18-årig son!!!!!!!!!!!!
Men till er andra ha en bra dag Skrattande

russigabettan
0

Godmorgon! Har nu befunnit mig på sjukhuset med min äldsta dotter sedan i tisdags. Jag känner mig som om jag var fängslad. Det viktgaste är att Jennifer blir frisk, hon har hjärnhinneinflammation, viusvarianten, så hon mår ändå ganska så bra. Vi  får besked efter lunch om vi får komma hem till midsommar. Min lillebror förbarmade sig över mig och lånade ut sin laptop så att jag åtminstone kan surfa lite. Några listor till Rättvik ännu?

Tittut
0

# 0 Är det en ny gårdvar du skaffat dig, Malin? Ser ut att äta yorkar till frukost… Skrattande

# 6 Det sparkar och juvret växer.

garrilina
0

God morgon!

Solsken och rätt varmt. Idag är det första semesterdagen kompar ut min sista arbetsdag för denna termin, skönt. Inget föl inatt heller.

#0 Vilken sötnos, hur stor blir en sådan när den är färdig?

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Usch, i dag på em ska jag skriva teorin för d-körkortet. Liiiiiite läskigt!
Hade tänkt sitta i lugn och ro och förbereda mig för detta, men yngste sonen fyller år och det är lite svårt att koncentrera sig när han håller på att koppla in sitt Playstation II som jag köpt begagnat till honom …

Nej, dags att hoppa ut i duschen! Håll tummarna i em är ni snälla!!! :)

Tittut
0

3 8 Hoppas dottern blir frisk. Att ens barn ska bli sjuka är en fasa man inte ens kan tänka sig. tycker det är jobbigt nog med gårdagens feber och en liten kräkning på morgonen…

# 11 Jag håller tummarna för fullt! Lycka till!

russingar
0

#8 ja hjärnhinneinfl. är inte roligt. Jag har själv haft det tre gånger. (konstaterat med ryggmärgsprov) Hoppas din dotter blir pigg så hon får komma hem till midsommar.

Kram

Chirak-96
0

God morgon på er. #0 vilken liten sötnos! # 4, 8 Krya på era barn. #11 Lycka till på provet, tänk efter, före! Skrattande

Själv har jag nog lite feber fortfarande. Hostar o snorar men så har vi det alltid runt midsommar. Idag ska jag åka till stan med min dotter för hon har bestämt sig för att klippa av sig allt sitt långa hår. Skönt tycker jag, då kan hon kamma sig själv utan gnäll sen. Hästarna får fortsätta att vila sig i form, skötarna är på semester och jag orkar inte med feber i kroppen.

På fotot: min dotter med håret ner kammat framför ansiktet.

karisma
0

# 4.8 Krya på er barn

# 11 Lycka till på provet

# 4 Håller tummarna att stona är dräktiga och lycka till med JR dam

Visst är hon söt Glitter, här kommer Yorkarna ut (se bild) måste äta mycket blir stor

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

# 15 Vilken häftig bild, den skulle platsa i en hundalmanacka…..söt var han också på bilden i början!

Tittut
0

Fem ston kollade! Två garanterat dräktiga, en svårt att säga, då hon har cystor och ev dräktighet är tidig, men ingen ny brunst synlig och livmoder stängd. Den fjärde likaså, men tveksam dräktighet och den femte mkt liten aktivitet, och den har jag inte heller sett honom betäcka, även om hon var intresserad.

[Croneld]
0

God kväll! Jag har städat hela dagen, röjt och slängt gammalt skräp. Tog en sväng till Norrtälje och handlade och har varit på en promenad med Manda längs traktorvägarna i skogen. Vackert men myggigt värre.

Ha en trevlig kväll!