Godmorgon 080618
Tidig morgon, båtresa framför oss och ikväll final i lilla Sverigeloppet! Så dagen lär väl gå på valla antar jag… :)
Sol men lite blåsigt, dock inte kallt!!
Ha en bra dag allihop!
God morgon och lycka till i Lilla Sverigeloppet! Dagen börjar lika bra som igår hoppas den fortsätter för igår hade vi ett dundrande åskoväder med massor av regn. Ha det bra allihopa!

Godmorgon i landet! Solsken med några moln på himlen Ska strax gå ut och ge hästarna frukost. mimmi har inte fölat ibatt heller. Däremot står hon och Duff på varsitt ställe i hagen, det brukar de inte göra. På dagens schema står körning med russen och om jag hinner så grönsaker sedan jobba.
Solen skiner och det är onsdag. Här hemma är det fortfarande lugnt och stilla, för de flesta sover - utom Xet som ska till Stockholm strax och hälsa på bekanta.
I går var det betessläpp i stallet, så vi hann inte med särskilt mycket. Det är otroligt vad lång tid allting tar när man inte har någon bil! *sucka* Gå hit och gå dit …
Men i kväll hoppas jag att det blir bilköp av, och dessutom ska jag iväg och titta på hundvalpar igen!
Ha det gott, allesammans! :)
God morgon!
Jag är lagom sliten idag, efter en lång dag i går. Jag körde Umbra till Jonis, vilket är 2,5 timmes resa enkel väg. På vägen hem hälsade vi på valparna, som nu är dryga sex veckor. Bara 1,5 lång vecka kvar för barnen innan han kommer.
När vi kom hem behagade vår egen Chiffe-hund rymma. Han var väl sur efter att ha fått åka bil hela dagen, och fått hälsa på läbbiga valpar och andra hundar, så han gick ut på en nattrunda, och kom inte hem förrän 2 i natt. Jag var mer än orolig, och lagom i varv, och tror inte jag somnade förrän en bra bit efter 3 i morse.
Om ett par timmar ska Pelles matte komma på besök. Undrar om hon förfasas över att han lagt på hullet senaste dagarna, och börjar se ut som en liten köttbulle? Tänk, vad lite regn kan åstadkomma!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God förmiddag!
Wilson :Håller tummarna för er i kväll på Solvalla!
På fredagen innan anmälan på Romme (anmälan gick ut på söndagen) ringde jag ordförande för att höra vem av Piggan o Trofe som fick direktplats till ikväll. Fick då svaret att det var hästen med mest poäng efter elitloppet. Därför anmälde vi ju inte till Romme… När allt är för sent, alla försök körda, får vi reda på att så inte är fallet…
Men, spelar ingen roll nu, utam att detta är ponnytravet i ett nötskal, i propparna vi läst finns inget som beskriver detta.
O Piggan fick ju vinna lopp i lördags…:)
God middag (snart)!
Här har sovits länge eftersom vi väntade på färjan med Mattias i natt…..nu är det dags att plocka ur bilen som skall bytas i dag (samma fast nyare….), och en massa annat som skall uträttas i Visby. Ute blåser det lite och är inte särskilt varmt, molningt också…..
Lycka till ni som skall till Solvalla, håller tummarna för dig, Malin, men måste ju också hålla på Luffa…..
Ha en bra dag alla! Simma lugnt!